atashsozi1

مسئول این جنایت جمهوری اسلامی است!

atashsozi1
محمد شکوهی:
در جریان آتش سوزی روز یکشنبه ٢٩ دی ماه در یک واحد تولید پوشاک در تهران، دو زن کارگر به دلیل عدم واکنش به موقع آتش نشانی و نیروهای امدادی و نبود تجهیزات ویژه نجات جان باختند. برخی از شاهدان عینی و همکاران دو زن کارگر جانباخته در تائید کوتاهی آتش نشانی میگویند: شیرین فروتنی ٤٤ ساله و آذر حق‌نظری ٦٠ ساله به سمت پنجره دویدند و تقاضای کمک کردند. ابتدا یک نیسان به محل حادثه رسید که هیچ امکاناتی نداشت، وقتی خانم حق‌نظری از پنجره آویزان شد آنقدر فریاد زدیم که برایمان یک تشک یا پتو بگذارند تا بپریم ولی خودروی اول آتش‌نشانی هیچ امکاناتی نداشت.
بر اساس گزارشات، جرثیقل و ماشین های آب پاش با تاخیر به محل رسیدند. تا این تجهیزات راه می افتد، زمان زیادی سپری میشود. کارگران در میان شعله های آتش فریاد می کشند. بعدا معلوم میشود که جرثیقل کار نمی کند و شلنگ های آبپاش آتش نشانی سوراخ می باشد. در حالیکه هر لحظه خطر مرگ کارگران را تهدید می کند، آتش نشانی واکنشی نشان نداده و حتی به درخواست کارگران که تشک بادی میخواهند تا به پائین بپرند، جواب داده میشود که ١٠ دقیقه طول می کشد تا تشک ها را پر باد بکنند. در نتیجه عدم آمادگی و سهل انگاری آتش نشانی، شیرین فروتنی ٤٤ ساله و آذر حق‌نظری ٦٠ ساله در تقلابرای نجاتشان ازطبقه پنجم ساختمان پرت شده و جان می بازند.
جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران با توجیهات ویژه مقامات حکومتی در صددکتمان اشکالات تجهیزات آتش نشانی برآمده و بی شرمانه ادعا کرده است:” در اتفاقی باورنکردنی نردبان این خودرو در صحنه دچار شوک الکترونیکی شد و عمل نکرد و ادعای این‌که این خودرو پیش از اعزام به مأموریت نقص فنی داشته به‌طور کل واقعیت ندارد”.وی در باره علت مرگ دو کارگر زن بی شرمانه گفته است:” این دو علیرغم هشدارها و درخواست آتش نشانان خود را به پایین پرتاب کردند و جان خود را از دست دادند “
در واکنش به این ادعاهای مقامات آتش نشانی تهران، خانواده‌های دو زن کارگرکه در آتش‌سوزی ساختمان ١١٧ خیابان جمهوری جان باخته اند،از آتش‌نشانی و صاحب کارگاه تولیدی شکایت کرده و خواهان پیگیری موضوع سهل انگاری که منجربه مرگ کارگران شده است،شده اند. بازماندگان این حادثه به همراه برخی شاهدان در محل از سهل‌انگاری‌های آتش‌نشانی سخن گفتند و اعلام آماده گی کرده اند در جلسه دادگاه رسیدگی به این موضوع حضور یافته و حاضرند شهادت بدهند.
بنابر اظهارات همکاران این دو کارگر و شاهدان حاضر در صحنه واقعه، آتش نشانی کوتاهی کرده و به موقع با تجهیزات مناسب در محل حاضر نشده که این امر باعث مرگ دوکارگر میشود.
مسئول این جنایت جمهوری اسلامی سرمایه داران و کارفرمایان می باشند. کارفرمایان که کارگران را بدون امکانات ایمنی و جلوگیری ازحوادث در بدترین شرایط وادار به کار می کنند، در کنارجمهوری اسلامی عاملان این جنایت می باشند. مسئولان آتش نشانی تهران با این سهل انگاری و بی توجهی و فراهم نکردن امکانات نجات، که موجب مرگ دو انسان شده اند، باید بازخواست شوند. خانواده ها و بازماندگان این عزیزان باید صدای اعتراضشان بر علیه این جنایت را رساتر کرده و خواهان رسیدگی به این موضوع بشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *