حمید تقوائی: سپاه و معضل “براندازی نرم”

 

“بدون شک اگر درجریان فتنه ۸۸ نیروهای بسیج و سپاه ورود نمی‌کردند امروز چیزی از انقلاب باقی نمانده بود.”

 یکی از فرماندهان سپاه 

 

ترجمه این گفته به زبان آدمیزاد اینست “بدون شک اگر درجریان انقلاب ۸۸ نیروهای بسیج و سپاه مردم را سرکوب نمی‌کردند امروز چیزی از جمهوری اسلامی باقی نمانده بود.”

بعد از گذشت 7 سال هنوز کابوس “فتنه 88 ” دست از سر حکومتیها برنداشته است. بخوبی میدانند که اکثریت قریب به اتفاق مردم از حکومتشان متنفرند و انقلابی عظیم تر از 88 در راه است. اما معضل مقامات تنها برآمد انقلابی در آینده نیست، بلکه اعتراضات و مبارزات گسترده بخشهای مختلف جامعه در همین امروز است. این سردار سپاه مدعی است: “نیروهای سپاه در تمام عرصه های جنگ نرم حضور دارند و اجازه نمی‌دهند دشمنان با نفوذ فرهنگی به بدنه جامعه نقشه‌های شوم خود را عملی کنند. ”

اینجا هم باید از زبان آخوندی کشف رمز کرد. منظور از “جنگ نرم” بچالش کشیدن اسلام و قوانین و مقدسات ضد زن و ضد شادی اسلامی است و “دشمنان” هم توده مردمی هستند که هر روز دارند این قوانین ومقدسات را زیر پا میگذارند. خیزش 88  تنها یک نقطه اوج در مبارزاتی بود که قبل از آن در جامعه وجود داشت و بعد از 88 نیز در ابعادی وسیعتر و عمیق تر ادامه یافت. در زبان مقامات  “جنگ نرم” و یا “براندازی نرم” اسم رمز این جنبش توده ای مردم علیه کلیت جمهوری اسلامی است.

این جنگ مردم علیه حکومت چنان گسترده و تعرضی است که حتی صفوف حکومتی ها را به هم ریخته است و از کشتارهای دهه شصت تا دزدیهای میلیاردی و حقوقهای نجومی و از جمله نقش اقتصادی سپاه و انحصارش بر بازار قاچاق و بنادر و فرودگاهها و منابع مالی کشور را  به موضوع کشمکش میان مقامات و باندهای مافیائی حاکم تبدیل کرده است. یکی از دلایل اظهارات جناب سردار در واقع  دفاع از سپاه در نزاعهای درون حکومتی است. ایشان میگوید: “برخی از حضورسپاه درطرح‌های اقتصادی کشور گلایه دارند و می‌گویند درآمدزایی هدف تشکیل سپاه نبوده است. واقعیت این است سپاه برای اجرای پروژه‌هایی ورود می‌کند که به اعتبار و هزینه زیادی نیاز دارند و دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده اجرای آنها بربیاید. … درحال حاضر سپاه تنها در طرح‌های اقتصادی بالای صد میلیارد تومان مشارکت دارد و در اجرای پروژه هایی که کلان نیستند دخالتی نمی کند.”  البته بازار قاچاق و کاسبی تحریم و پولشوئی و زمینخواری و صدها مورد دیگر دزدی و چپاول  را هم باید به این پروژه های بالای صد میلیارد تومان افزود تا جایگاه واقعی سپاه در اقتصاد مافیائی حکومت روشن بشود. جناب سردار اضافه میکند “علی رغم تمام بدخلقی ها و نامهربانی هایی که در حق سپاه می شود این نیرو هیچ هدفی جز خدمت به مردم نداشته و حفظ آبروی نظام را مهمترین اولویت خود قرارداده است.”

اما کار از حفظ آبرو برای نظام رسوای جمهوری اسلامی گذشته است. سپاه پاسداران نماد و مظهر کل جنایت و چپاولی است که جمهوری اسلامی نامیده میشود. جامعه این نظام را نمیخواهد و “بدخلقی ها  و نامهربانی های” درون صفوف حکومتی نیز تنها بازتاب تنفر توده مردم از نظام جمهوری اسلامی است.  آنچه مقامات حکومتی “جنگ نرم” مینامند تا رسیدن به پیروزی نهائی مردم، یعنی درهم کوبیدن   ماشین غارت و جنایت حاکم ادامه خواهد داشت.

5 اکتبر 16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *