rodxaneh

نگذاریم دریاچه قشنگ و زیبای زریبار خشک شود!

rodxaneh
نسان نودینیان:
بیست و چهارم بهمن مردم مریوان و سایر شهرهای کردستان به دعوت انجمن سبز چیا و با همکاری تشکل‌های زیست محیطی با پیاده‌روی از میدان “بیسارانی” تا “زریبار” موضع خود را نسبت به حفاظت از دریاچه زریبار اعلام خواهند کرد. این گردهمایی به مناسبت روزجهانی تالاب‌ها برگزار تا مسئولین اقدامات جدی را جهت نجات دریاچه زریبار انجام دهند. مقرر گردیده است که در این گردهمایی، پیام‌های حفاظت از دریاچه زریبار قرائت و تئاتر خیابانی، موسیقی، برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی اجرا گردد و در پایان به قید قرعه به چند نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شود.

ابتکار انجمن سبز چیا و تشکل‌های زیست محیطی باید مورد استقبال و حمایت مردم در شهرهای کردستان قرار گیرند. دریاچه زریبار به دلیل عدم اختصاص اعتبار، عدم حفاظت پاکسازی و لایروبی در وضعیت بحرانی و نابودی قرار گرفته است.

دریاچه زریبار محل گردشگری است. از کودک خردسال تا پیرزن و پیر مرد سالمند، از نسل ما و نسل های قبلتر از ما و نسل امروز جوانان، از دریاجه زریبار هزاران خاطره خوش داریم. عشق و دوستی، رقص و گردش و سیاحت های پرا از امیدواری، نبرد و جنگ و دستگیری و فرار هم در سواحل این دریاچه زیبا و قشنگ تجربه شده. این محل گردشگری در دل نیزار و سواحل زیبا و کوچکش رازهای پنهان هزاران انسان را با گل های سرخ ارغوانی و جویبارهای باریک در خود جای داده است. مردم شهر و روستاهای مریوان به زریبار علاقمندند. گردش و دیدار عزیزانشان، روزهای پر از شادی و شنای دلپذیر در این دریاچه زیبا را دوست دارند. با مشاهده وضعیت بحرانی و خطر نابودی “زریبار” زیبا، اقدامات توده ای توسط ان جی او ها و انجمن های زیست محیطی شروع شده.

مردم میتوانند دریاچه زیبای زریبار را نجات دهند. تجمع بیست و چهارم بهمن تظاهرات اعتراضی مردم در شهرهای کردستان برای حفاظت از محیط زیست است.

دولت موظف است با تخصیص بودجه کافی حق زندگی در محیط سالم را تامین کند. مردم با اقدامات ابتکاری با اعتراض و راه پیمایی برای تجات دریاچه زیبای “زریبار” نقش مهم و تعیین کننده ای دارند.
٢١بهمن ١٣٩٣(١٠فوریه٢٠١٥)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *