kordestan1

نگاه هفته: مجموعه ای از رویدادهای هفته در شهرهای کردستان

( ایسکرا 680 )

نسان نودینیان

kordestan1

زیر پوسته سكوت: دستگیری و دادگاهی كارگران ادامه دارد. دادخواهی نیما ابراهیم زاده و تنها گذاشتن او توسط پدر بهنام جایی بجز تعداد معدود از سایتها منعكس نشد. در عوض “عقلگرایی و خرد” پرزیدنت روحانی گوش جهانیان را كر كرد. “دمكراسی خدشه ناپذیر” بر آمده از سبد گندیده یك مشت حاكم جنایتكار و قمه و طناب بدست برای حلق آویز كردن مردم آزادیخواه همه جا جار زده میشود. نیما و بهنام را به جرم كارگر بودن، به جرم دفاع از حقوق كودكان و به جرم دفاع از آزادی بیان و عقیده و تشكل در سكوت روانه میكنند. بهنام را به زندان فرستادند. و نیما تنها در كنار مادر بر روی تحت بیمارستان! و مرگ دانش آموز ١٧ساله در سنندج برگی دیگر بر جنایت سازمانیافته جمهوری اسلامی و بورژوازی افزود. از نامه نیما ابراهیم زاده حمایت كنید!

نامه سرگشاده نیما ابراهیم زاده به دادستان ٢٠خرداد: برگشت پدر و خواست من و کودکان زندانیان سیاسی
دیروز بود که پدرم را برای برگشتن به زندان بدرقه کردم.مثل این که آقای دادستان حرف کسی را گوش نمیدهد و تاکید پزشک قانونی وپزشکان بیمارستان محک را مبنی بربودن پدر در کنار من را نادیده گرفته است، حال دیگر چکار کنم دلم بر این خوش بود که پدرم در کنارم هست و مرا در شکست دادن بیماریم کمک خواهد کرد، اما جناب دادستان بازهم دست بکار شد و پدرم رابه زندان احضار کرد من نمیدانم که جدا کردن پدری از فرزندش که مبتلا به سرطان است چه نفعی برای آن ها دارد!هنوزبا بیماریم سازگار نشده ام که عده ای پدرم را از من جدا کرده اند، حال علاوه بر مبارزه با بیماری باید چشم انتطار آزادی پدر هم باشم، شما که در بهترین دوران زندگی ام که ده یازده ساله بودم حق داشتن پدری در خانه را از من گرفته بودید و شما که کودکی من را مثل هزاران کودک دیگر از من گرفته اید، حداقل حال که به این بیماری مبتلاهستم پدرم را به من باز گردانید. حال که بیشتر فکر میکنم این سوال در ذهنم پدید آمد که آن هزاران کودک دیگر چکار میکنند جناب دادستان آیا شما هم مثل ما فرزندان زندانیان سیاسی درد چشم انتظار پدر بودن را کشیده اید؟ آیا شما هم صبح و شب در این فکر بوده اید که الان پدرتان در چه وضع وحالی است آیا زنده است وآیا به خانه باز خواهد گشت ! حتما نه! چون اگر یک روز این درد را میکشیدید دلتان نرم میشد و به این سختی سنگ نبود، من از زبان آن هزاران کودک میگویم که پدرانمان را به ما باز گردانید وکودکی که ازما گرفته اید به ما باز گردانید، آن خاطراتی را که قرار بود به شیرین ترین لحظه های زندگی ما تبدیل شود به تاریک ترین روز هایمان بدل کردید.به ما باز گردانید.نیماابراهیم زاده فرزند زندانی سیاسی در بند بهنام ابراهیم زاده.

حادثه در محل کار، جان دانشآموز سنندجی را گرفت
به گزارش27خردادکُردپا، یک دانشآموز کُرد در شهر سنندج بر اثر سقوط از ساختمان درحال ساخت، جان خود را از دست داد. طبق این گزارش، روز گذشته دانشآموزی ١٧ ساله به نام “سیروان احمدی” فرزند علی به هنگام کار در یک ساختمان در حال احداث، دچار حادثه شد و جان سپرد. حادثه زمانی روی میدهد که وی مشغول آرماتوربندی در طبقهی پنجم ساختمان درحال ساخت بوده که به پایین سقوط میکند. این دانشآموز مقطع دوم دبیرستان، به سبب وضعیت نامناسب معیشتی و کمک خرج خانواده اقدام به کار طاقتفرسا و سخت آرماتوربندی، در ساختمان کرده است. بروز چنین حادثهای در سنندج درحالی است که طبق قانون کار ایران؛ کار کودک کمتر از ١٨ سال ممنوع است و کار کودکان ١٥ تا ١٨ سال، مشروط و منوط به شرایطی همچون آزمایش پزشکی سالانه، ساعت کمتر از کارگران بزرگسال و ممنوعیت انجام کار سخت و زیانبار میباشد.

كارگران زن از ابتدائی ترین حقوق مدنی محرومند.
بیشتر کارگران زنی که در کارگاههای این استان مشغول کارند، از ابتداییترین حقوق قانونی خود محروماند. زنانی که در استان کردستان به عنوان کارگر کار می کنند زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرستی هستند که تنها محل درآمد آنها همین دستمزد است. در شرایط امروز که اصل روابط کار بر سکوت مطلق کارگر در برابر پایمال شدن حقوقش استوار است، وضعیت کارگران زن به مراتب از کارگران مرد بدتر است. در حالی که به موجب قانون کار زنان از انجام مشاغل طاقت فرسا و خطرناک معاف هستند، در استان کردستان به دلیل اوضاع نامناسب اقتصادی کارگران زن چه درکارگاههای زنانه و چه در محیط های مردانه مجبور به انجانم هر کاری هستند. در واحدهای تولیدی شرایط کار برای کارگران زن به حدی طاقت فرساست که حتی ممکن است این کارگران از حقوق مادرانه خود در ایام بارداری، زایمان و شیردهی محروم شوند. کارگر زن و کارگران مرد روزانه ۱۰ تا ۱۴ ساعت کارمیکنند اما در بهترین حالت دریافتی آنها برمبنای هشت ساعت کار روزانه پرداخت میشود. کارگران در بهترین حالت با «منت» کارفرما درآمدی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان دریافت میکنند و این درحالی است که حق واقعی آنها به مراتب بیشتر از این مبلغ است.

از خواست برحق کارگران خبازی های سنندج حمایت کنیم
١٧خرداد: کارگران! مردم آزادیخواه و عدالت طلب! همانگونه که پیش بینی می شد سال جدید برای کارگران چیزی جز گرانی ، تورم ، سختی و مشقت به همراه نیاورده است.اگرچه بانک مرکزی نرخ تورم را31 درصد اعلام کرده است که بسیار پایین تر از نرخ واقعی تورم می باشد، اما شورایعالی کار برخلاف ماده 41 قانون کار که صراحتا مبنای افزایش دستمزد را نرخ تورم اعلام شده از طرف بانک مرکزی قرارداده است،نرخ 25درصد را برای افزایش دستمزد کارگران در نظر گرفت.نکته تاسف برانگیز اینکه همین افزایش دستمزد اندک نیز در بسیاری از کارخانه ها و کارگاهها به بهانه های مختلف اعمال نمی شود.کارگران زحمتکش خبازی های سنندج از زمره این کارگران می باشند که هنوز بعد از گذشتن دو ماه از سال جدید دستمزدهایشان هیچ تغییری نکرده است.گویی کارگران خباز که نان مورد نیازمردم را تهیه می کنند،خود نباید نان بخورند و درخواستشان برای افزایش دستمزد منوط به افزایش قیمت نان می شود.اما کارگران شریف خبازی ها که خود بخشی از همان مردم محروم و تنگدست جامعه به شمار می آیند، به خوبی می دانند که این تنها بهانه ای برای ثابت نگه داشتن دستمزدهایشان است، و به همین دلیل آگاهانه در مقابل این مسئله ایستادگی می کنند و مخالفت خود را با هرگونه افزایش قیمت نان که بار سنگینی برگرده مردم خواهد بود اعلام کرده ، تلاش دارند تا با تکیه برنیروی خود از روش اصولی و مناسبی برای رسیدن به این خواسته به حق خود استفاده کنند و دراین راستا روز دوشنبه 13 خرداد ماه را اعلام اعتصاب نموده وبرای آنکه برای مردم هیچ مشکلی پیش نیاید، این موضوع را از پیش به اطلاع عموم رسانده اند. کارگران در مقابل کارفرمایان که از همه نوع حمایت دولتی و امکانات مالی برخوردارند ابزاری جز اعتصاب ندارند و تنها با تکیه برنیروی جمعی خود وهم طبقه ای ها قادرخواهند بود گام به گام به خواسته های به حق خود دست یابند. کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری ضمن حمایت از اعتصاب کارگران خباز سنندج از همه مردم زحمتکش تقاضا دارد به هرصورتی که ممکن است از این کارگران شریف حمایت کنند. کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

بیانیه شماره یک- کارگران خبازی های سنندج و حومه
اهالی محترم شهر سنندج! همان گونه که مستحضر هستید بیش از دو ماه از سال جدید گذشته است وهنوز دستمزد ما کارگران خباز تغییری به خودندیده است. این عدم افزایش دستمزد در حالی است که مطلع شده ایم انجمن صنفی کارگران خباز طی نامه نگاری هایی که در باره افزایش دستمزد کارگران خباز با نهاد های مربوطه داشته است, بدون پاسخ مانده وتلویحا به نمایندگان کارگران اعلام گردیده که تنهادر صورتی گران شدن قیمت نان می توانند دستمزد انها را افزایش دهند. بحث در باره گران شدن نان در شرایطی بیان می گردد که فقر وگرانی زندگی احاد مردم علی الخصوص کارگران را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. ما کارگران خباز ضمن اینکه خواهان عدم افزایش قیمت نان می باشیم , می خواهیم دستمزدهایمان بر اساس مواد مندرج در قانون کار افزایش و احراز گردد. به همین خاطر ما کارگران خباز تا سیزده ام خردادماه به نهاد های مربوطه فرصت خواهیم داد تا نسبت به افزایش دستمزد کارگران خباز بر اساس اخرین مصوبه شورای عالی کار که در مورخه ۲۱ اسفند ۱٣۹۱ تصویب شده؛ اقدام نمایند. در غیر این صورت روز دوشنبه سیزده ام خرداد دست از کارهای خود خواهیم کشید واز مردم شریف شهر سنندج میخواهیم به دلیل اینکه در این روزها دچار کمبود نان نشوند به ذخیره سازی نان مصرفی خود افدام نمایند. کارگران خبازی های سنندج و حومه

وعده بازگشایی فولاد زاگرس محقق نشد
١٩خرداد: ادامه بیکاری و بلاتکلیفی۲۷۰ کارگر این کارخانه علیرغم وعدههای مسئولان استانی مبنی بر بازگشایی كارخانه. این کارخانه از معدود واحدهای بزرگ صنعتی استان است كه زمینه اشتغالزایی بالایی در استان محروم كردستان دارد و معلوم نیست كارگران ماهر صنعتی كه برای به دست آوردن مهارتشان سرمایهگذاری شده است، از این پس در چه كارگاهی میتوانند از مهارتشان استفاده كنند. بیتوجهی و عدم پیگیری كارفرما و مسئولان استانی به امنیت شغلی و معاش كارگران، نگرانی کارگران را دو چندان کرده است. کارگران معتقدند مدیریت کارخانه فولاد زاگرس نسبت به وضعیتی كه پیمانكار برای کارگران به وجود آورده مسئول است و به دلیل مستمر بودن نوع كار در این كارخانه، طبق قانون كار وظیفه مدیریت این واحد است كه با کارگران قرار داد مستقیم امضاء کند. با وجود آنكه این کارخانه از مرداد ماه سال گذشته فعالیت تولیدی ندارد، اما كارگران از سر ناچاری هر روز برای حضور و غیاب در کارخانه حضور پیدا میکنند. با وجود اینکه اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شدهاند اما هنوز وعدههای مسئولان محقق نشده است.

هفت میلیون کودک ایرانی از تحصیل محروماند
در آستانه روز جهانی منع كار كودك اعلام شد:هفت میلیون کودک ایرانی از تحصیل محروماند! جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان و جمعی از فعالان حقوق کودک در آستانه روز جهانی منع كار كودك، با انتشار نامهای خطاب به رئیس جمهور آینده کشور، خروج کارگاههای زیر ده نفر و مشاغل خانگی از شمول قانون کار را با اصل ۷۹ قانون اساسی که بر ممنوعیت کار کودکان زیر ۱۵ سال صراحت دارد در تناقض دانستهاند. به گزارش ایلنا، در بخشی از این نامه كه در آستانه 22 خردادماه، روز جهانی منع كار كودك منتشر شد با تاکید بر مسئولیت دولت در رفع معضلات و مشکلات زندگی کودکان از رئیس جمهور آینده کشور پرسیده شده است: «برنامه شما برای بازگرداندن بیش از هفت میلیون کودک در سن آموزش و دور مانده از تحصیل به چرخه آموزش چیست؟» در ادامه تصریح شده است: «این کودکان جهت بازی و تفریح و توسعه اوقات فراغت خویش از تحصیل باز نماندهاند بلکه علت اصلی ریزش این کودکان از این چرخه، فقر و کم درآمدی خانوادهها است و متاسفانه درصد بالایی از این کودکان جذب بازار کار میشوند.» فعالان حقوق کودک در این نامه با اشاره به محرومیت عمدهای از کودکان ایرانی از ابتداییترین حقوق و ضروریات زندگی آوردهاند: «این معضل از محلات حاشیهای شهرهای بزرگ تا شهرهای دور و محروم نظیر شهرهای مرزی و روستاهای دورافتاده مشاهده میشودکه بسیاری از ساکنین آنها نه تنها از آموزش و بهداشت بلکه از حداقل نیازهای اساسی مانند تغذیه و آب آشامیدنی سالم نیز محروماند.
در بخش دیگری از رئیس جمهور آینده کشور پرسیده شده است: «یکی از سیاستهای مهم و مطرح، سیاست افزایش جمعیت است که دولت، نهادِ مسئول تحقق آن خواهدبود. با وجود این فاکتور تهدیدکننده ی حیات و هستی کودکان، که آیا برای آحاد موجود، برنامه حفظ بقا و شرایط رفاهی مناسب و متناسب با شرایط زیستیشان دارید؟

محاکمه وفا قادری فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی
٢٦خرداد: به گزارش رسیده امروز یکشنبه 26/3/92 «وفا قادری» فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج حضور یافت و محاکمه شد. لازم به ذکر است که «وفا قادری» در تاریخ 17/12/91 توسط نیروهای اداره اطلاعات دستگیر و پس از یک ماه با قرار وثیقه 50میلیون تومانی آزاد شده بود. کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، ضمن محکوم کردن محاکمه وفا قادری، خواهان رفع اتهام از وی و همچنین آزادی سایر کارگران و زندانیان سیاسی میباشد.کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری

در محکومیت ادامه بازداشت فعال کارگری جلیل محمدی
٢١خرداد: کارگران، مردم زحمتکش و آزادی خواه! بحران کنونی سیستم سرمایه داری در سراسر جهان، کارگران وتوده های تحت ستم ومحروم جامعه را دچار معضل نموده و هر روزنیز دامنه این بحران با تشدید فقر، بیکاری، گرانی و … رو به فزونی می رود. دستمزدهای کم و تورم زیاد گلوی کارگران را می فشارد و ما برای دفاع از خود چاره ای جز متشکل شدن و ایجاد تشکل های خود ساخته طبقاتی و مستقل نداریم. همچنانکه مطلع هستید اعضا کمیته هماهنگی و فعالین دیگر تشکل های کارگری دراعتراض به وضعیت بحرانی موجود ودفاع از حقوق کارگران بارها و بارها مورد تعقیب ،بازداشت و ضرب وشتم قرار گرفته که آخرین مورد آن جلیل محمدی فعال کارگری می باشد که در مورخه 12/2/92 توسط نیروهای امنیتی دستگیر و تا کنون در بازداشت اداره اطلاعات به سر می برد که بعد از گذشت یک ما ه طی تماس تلفنی کوتاه خانواده را از وضعیت خود مطلع کرد . کارگران و نهادهای کارگری در سراسر جهان! بیایید برای جلوگیری از ادامه بازداشت و زندانی کردن فعالین کارگری خصوصا ادامه بازداشت جلیل محمدی به هر طریق ممکن اعتراض نماییم . ما اعضای کمیته هماهنگی ضمن محکوم کردن ادامه بازداشت جلیل محمدی خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط وی و دیگر کارگران و فعالین کارگری در بند می باشیم. کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

در محکومیت بازگرداندن بهنام ابراهیمزاده به زندان
٢٠خرداد: بر اساس گزارش کمیته دفاع از بهنام ابراهیمزاده، روز یکشنبه ١٩ خرداد ١٣٩٢، بهنام ابراهیمزاده، فعال کارگری و حقوق کودک که برای حضور در کنار تنها فرزند بیمارش نیما در مرخصی به سر میبرد در پی تمدید نشدن مرخصی و تماس مقامات قضایی، با همراهی و بدرقه خوانواده، دوستان و آشنایان، خود را به زندان اوین معرفی کرد. قابل ذکر است که چند روز پیش پزشکان بیمارستان محک و همچنین پزشکی قانونی اعلام کرده بودند که بهنام باید در طول مدت درمان در کنار نیما باشد، اما مقامات قضایی با این امر مخالفت کردند و بهنام را به زندان فرا خواندند ، این در حالیست که بهنام خود از ناحیه گوش و گردن دچار آسیبهای فراوانی شده و خودش نیز باید تحت درمان قرار گیرد. کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری ضمن محکوم کردن احضار مجدد بهنام ابراهیم زاده و ادامه زندان او، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی و کلیه فعالین کارگری زندانی است. کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشكلهای کارگری

شریف ساعدپناه به دادگاه احضار شد
اتحادیه آزاد کارگران ایران: دیروز مورخه 19 خرداد ماه 92 شریف ساعد پناه یکی از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی 30 هزار نفری به دادگاه احضار گردید. شریف ساعدپناه دیروز ساعت 11 صبح به شعبه 1 دادگاه انقلاب اسلامی سنندج جهت محاکمه احضار گردید و به مدت 40 دقیقه مورد بازجویی قرار گرفت ودر پایان جلسه ، اقدام علیه امنیت ملی را به وی نسبت دادند. ضمنا در تاریخ 22 فروردین ماه 1392 نیز حکم محکومیت شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا در شعبه اول دادگاه بدوی انقلاب سنندج به وکیل این کارگران ابلاغ شد. بر اساس این حکم شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا هر کدام به اتهام واهی توهین به نظام به شش ماه حبس تعزیزی محکوم شده اند. شریف ساعدپناه از 15 دی ماه 1390 تا کنون مکررا مورد بازجویی و احضارو بازداشت قرار گرفته است در صورتی که هیچ جرمی جز دفاع از حقوق انسانی خود و همکارانش مرتکب نشده است اتحادیه آزاد کارگران ایران احضار و محاکمه شریف ساعد پناه را اعمال فشاری علنی بر فعالین و رهبران کارگری برای به سکوت واداشتن آنان ارزیابی میکند و با محکوم کردن آن اعلام میدارد اعمال فشار برای به تمکین واداشتن کارگران معترض از طریق وارد کردن اتهامات واهی و به زندان افکندن آنان نه تنها ذره ای از صورت مسئله تحمیل شرایط غیر انسانی بر کارگران ایران و تلاش آنان برای دستیابی به یک زندگی انسانی را پاک نخواهد کرد بلکه بر عمق و دامنه نفرت و انزجار کارگران از وضعیت موجود خواهد افزود.
می شما عزیزانم از شما فعالین کارگری، زنان و جوانان فعالین جنبش کودکان و از تشکلهای کارگری درسراسر دنیا که من و خانواده ام را حمایت کردند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.وهمچنان خواهان ادامه و گسترش این حمایتها باشم. هر انسان آزادیخواه میتواند صدای ما زندانیان در بند باشد. جای کارگر زندان وبندواسارت نیست. بهنام ابراهیم زاده فعال حقوق کارگر و حقوق کودکان

سنندج: دستگیری یك شهروند ساكن سنندج
٢٥خرداد: یک شهروند ساکن در محله “شهرک بهاران” به نام “هیوا غریبی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مكان نامعلومی منتقل گردید.

مهاباد: اعتراض در زندان
“مصطفی مصری” زندانی سیاسی، که از یک ماه پیش، به دلیل عدم موافقت مسئولین زندان با انتقال وی به زندان نقده با دوختن لبهایش، اعتصاب غذا نموده بود، همچنان در انفرادی زندان ارومیه در اعتضاب غذا بسر میبرد. مصطفی مصری” از مورخه بیست و نهم اردیبهشتماه دست به اعتصاب غذا زده است و با گذشت نزدیک به یک ماه، مسئولین زندان به اعتصاب غذای وی، بیتوجهی بودهاند. مصطفی مصری به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به سه سال و نیم حبس محکوم شده است. پیشتر نیروهای بازرسی زندان در بخش ملاقات زندان مرکزی ارومیه پس از بازرسی شدید بدنی خانواده پنج زندانی سیاسی، با اعتراض این خانوادهها مواجه شده بود و مسئولین رژیم اقدام به بیاحترامی و توهین به خانواده این زندانیان سیاسی کردهاند. مسئولین رژیم عنوان کردهاند از این پس، بنا به بخشنامه حفاظت زندان، هر بار به صورت شدید خانواده زندانیان مورد بازرسی بدنی قرار خواهند گرفت و هر کس هم اعتراضی دارد، حق ملاقات با زندانیان را ندارد. همچنین طی چند ماه گذشته، حفاظت زندان و ادارهاطلاعات ارومیه، فشار بر زندانیان سیاسی را با احضار و تهدید آنها به انتقال به زندانهای دور افزایش داده است و در جریان همین فشارها “بند ۱۲” که محل نگهداری زندانیان سیاسی بوده است. ششماه پیش منحل و زندانیان جرائم خطرناک را از بندهای دیگر به این بند منتقل کردهاند. در همین رابطه، پیشتر نیز “محمد حسین رضایی” زندانی سیاسی محبوس در زندان میناب، با دوختن لبهای خود اعتصاب غذا کرده است. رضایی” در اعتراض به وضعیت زندان و رفتار زندانبانان با زندانیان و بیتوجهی مسئولین به خواست آنها، اعتصاب غذا کرده بود. همچنین مسئولین زندان، شانزدهم خردادماه “رضایی” را به زندان انفرادی میناب منتقل کرده و وی را از ملاقات و حق تماس با خانوادهاش محروم کردند. محمد حسین رضایی” در خردادماه سال ١٣٩٠، به همراه “فردین (فخرالدین) فرجی”، “چنگیز قدمخیر” و “ایوب اسدی” به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران رژیم در یکی از روستاهای تابعهسنندج بازداشت شدند. مورخهی بیست و نهم شهریورماه “محمد حسین رضایی” به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم شد اما به دلیل داشتن پرونده باز قبلی، به اتهام اقدام “علیه امنیت ملی” به ۱۵ سال حبس دیگر محکوم و مجموعا به ۴۵ سال حبس محکوم گردید. رضایی” اواخر فروردین ماه سال جاری، پس از قطعیشدن حکم از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد.

پاوه: دستگیری
به گزارش وبسایت کُردستان میدیا، “عزت شریفی” ، “هدی شریفی” و “شهرام امیرخانی” سه کوهنوردی بودند که بیست و چهارم خردادماه سال جاری از سوی نیروهای رژیم ایران بازداشت شدند. به گفتەی یک منبع مطلع، این سه کوهنورد کُرد در حال بازگشت از کوه شاهو بودەاند که توسط نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران رژیم ایران در مکانی به نامه “تپە دوریشان” در نزدیکی دهستان شمشیر از توابع پاوه بازداشت شدەاند. این سه کوهنورد، پس از یک روز بازداشت در ادارە اطلاعات پاوه و بازجویی آزاد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *