قالیباف برتارک اوباشان

پاسدار قالیباف دزدسالار دیروز و رئیس مجلس امروز، قبل از شروع نطق پیش از دستور خود در میان هیئت رئیسه دوازده نفره مجلس یازدهم که دو سوم آنان از سران رده بالای سپاه بودند عکس یادگاری گرفت. با آمدن این یکی، ارکستر پلشت مجلس اسلامیِ سران سپاه یکدست شد.
قالیباف که از نزدیکان و خویشاوندان خامنه ای است در مناصب مختلف و در طول خدمات نظامی، امنیتی، اقتصادی به رژیم اسلامی همواره مشغول سرکوب وغارت و دزدی بوده است. در سال ۱۳۹۶ اسنادی حاکی از دزدی ۴.۲ میلیارد دلاری وی در دوران صدارت اش در شهرداری تهران برملا شد. پرونده هزاران میلیارد تومانی مشهور به “پرونده املاک نجومی”، بخشیدن ۷۴ هزار متر مربع زمین به اضافه ۲۵۰ میلیارد تومان به همسرش فقط گوشه ای از دزدی های وی در شهرداری تهران بوده است.
در دوره هایی از عمر رژیم، بحث انتخابات مجلس و ریاست جمهوری برای رژیم و بر بستر استراتژی بقا از معنا و اهمیت خاصی برخوردار می شد. بویژه انتخابات مجلس اسلامی گاها به مهمترین مسئله سیاسی حکومت بدل می شد. افشاگری ها و دعواهای جناح های درون حکومت اوج می گرفت و سران حکومت برای میانجی گری و برای به پشت صحنه بردن اختلافات به تکاپو می افتادند. معامله و بند وبست دوجناح بر سر تعداد کرسی ها حتی با تهدید وتطمیع و رشوه وشیوه های مافیایی دیگر برای بدست آوردن اکثریت در مجلس، تنها پرده دیگری از این نمایش انتخاباتی بود.جدا از مضکه انتخابات که در آن اساسا تعداد کم و زیاد بودن رای ها علی السویه بود و حتی شمرده نمیشد، رژیم در برگزاری این انتخابات دو هدف عمده داخلی وخارجی را تعقیب می کرد.یکی برای امیدوار نگه داشتن میلیون ها انسان گرسنه و دربند به امید تغییر و روزهایی بهتر در داخل، و دیگری برای مصرف خارجی با داشتن ژست دمکراسی پارلمانی وبستن دهان منتقدین خارجی و هموارنمودن معاملات و بند وبست با دول غربی. انتخابات از هر منظر عملا برای رژیم کارکرد مهمی در برداشت و لذا جواب می داد.
این روند با عروج جنبش سرنگونی، به سرعت دگرگون گشتاز این تاریخ به بعد ما شاهد تاثیرات جنگی بین سه جناح یا بهتر است بگوییم سه جبهه در سیمای سیاسی جامعه هستیم. در حقیقت امر تقابل دو جناح رژیم علیه جبهه سوم یعنی مردم از این زاویه قابل تعریف است. با عروج جنبش قدرتمند سرنگونی به مرور اهمیت انتخابات مجلس اسلامی از سکه افتاد تا آنجا که امروز شورای نگهبان و خامنه ای از بالای سر این مجلس و حتی بدون اجازه و مشورت آنان دستورات قانونی صادر کرده ونصب و لغو می کنند.
روند بعدی با به میدان آمدن دوباره جنبش سرنگونی اینبار متعین تر در دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ و تقابل دو جبهه به جای سه جبهه در روند قبلی قابل تشخیص است. جناحهای رژیم با کلیه گرایشات و دسته بندی های اصولگرا و منتسبین به اصلاح طلبان و زیر مجموعه هایشان از یک سو در مقابل جبهه سرنگونی طلب مردم از سوی دیگر. سخن کوتاه شأن نزول این مجلس و این سردار، شرایط سیاسی و پر تحول بعد از آبان و خطر عنقریب انقلاب مردم وتلاشی نیروهای جمهوری اسلامی است.
قالیباف در سخنانش از خطراتی که نظام را تهدید می کند گفت، از کاهش اجتماعی نظام، از « نفوذ فساد نگران کننده در تار و پود ساختارهای مختلف» از بیکاری و چالش معیشتی و بالاخره گسترش سبک زندگی غربی و عدم مذاکره با آمریکا.
سخنان قالیباف در نطق بیش از دستور مجلس و اشاره به تهدیداتی که جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است قبل از هر چیز اعتراف به شکست در کلیه زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رژیم بود. نمایش انتخاباتی برای نمایندگان مجلس و رد صلاحیت های فله ای شورای نگهبان بعد از قیام آبان جهت یکدست شدن مجلس بیکاره رژیم و بر تخت نشاندن سردار سپاه نیز نشان داد که هیچ گونه تغییری در استراتژی رژیم چه در رابطه با سیاست خارجی و چه در رابطه با تقابل رژیم و مردم در داخل بوجود نیامده است. با سخنان قالیباف بن بست سیاسی- اقتصادی رژیم که همزاد جمهوری اسلامی است در آیینه مجلس جدید بیش از پیش نمایان شد.
گفته می شود که طرح ترکیب جدید مجلس و به چنگ آوردن آن بوسیله سپاه، به غیر از به انحصار درآوردن حق غارت و چپاول ثروت های جامعه بوسیله این نیرو،در عین حال برای یکدست شدن رژیم برای مقابله با شورش های بعدی مردم بوده است.می توان گفت هر دو درست است. اما بیاد آوریم که قدرت جنبش انقلابی آبان و ادامه آن پس از کشتار ددمنشانه ۱۷۶ سرنشین هواپیمای اوکراینی، آن عامل اصلی اتحاد و یکدست شدن کل رژیم در مقابل مردم بود. مجلس فعلی ادامه منطقی مجلس قبلی و محمد رضا قالیباف ادامه علی لاریجانی بر تارک مجلس اسلامی است. برای نجات بن بست همه جانبه رژیم هیچ داروی معجزه آسائی وجود ندارد. این پیام مستتر در صحبت های قالیباف است، این پیام را باید به گردن جمهوری اسلامی آویزان نمود.

انترناسیونال ۸۷۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *