جدید ترین

عبدل گلپریان: هشدار، آدرس غلط ندهید!

همانطور که بسیاری از دوستان در جریان هستند بعد از واقعه ۱۶ اکتبر ( تصرف کرکوک توسط سپاه پاسداران و حشدالشعبی و واگذاری این شهر از سوی اتحادیه میهنی به آنان ) هر روز سلسله گفتارهایی خبری از طریق ویدئو، توسط علی جوانمردی “خبرنگار صدای آمریکا” در میدیای اجتماعی منتشر شده میشود.

در یکی از این ویدئو ها در رابطه با جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان که مربوط یکی دو روز بعد از واقعه زلزله است، علی جوانمردی از مردم میخواهد که “کمکهای جمع آوری شده را از طریق “مکتب قرآن” میتوانند بدست زلزله زدگان برسانند”.

سئوال این است که آیا علی جوانمردی کارنامه “مکتب قرآن” در سنندج و شهرهای کردستان را مطالعه نکرده و یا نشنیده است!؟

“مکتب قرآن” جریانی اسلامی است که در مقطع انقلاب ۵۷  به سردمداری احمد مفتی زاده خدمات شایانی به قدرت گیری جمهوری اسلامی در کردستان کرد. جریان مکتب قرآن ابزاری در دست خمینی و دارودسته اش علیه جریان چپ، علیه کمونیستها و علیه مردم کردستان بود که توسط نیروهای انقلابی و مردم کردستان سرجای خود نشانده شد.

این جریان مرتجع اسلامی در تمام عمر حاکمیت اسلامی توانست در مسلک سلفی گری که ریشه آن به عملکرد و خاصیت دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) بر میگردد، از سوی حکومت اسلامی، برای ایجاد مزاحمت در مقابل گرایش چپ جامعه و کمونیستها حفظ شود.

نباید اجازه داد این دارودسته منفور و ضد انسان از سوی کسانی که خود را “مدرن، سکولار و ژورنالیست” میدانند لانسه شود. قرار نبود لجن اسلامی مکتب قرآن نوع سنی که توسط مردم انقلابی در کردستان از در بیرون انداخته شد، بار دیگر از پنجره وارد شود.

خوشبختانه مردم کردستان با توجه به زخمهای عمیقی که توسط این جریان ارتجاعی در همدستی با جمهوری اسلامی خورده اند، متوجه این امر هستند که کمکهای مردمی به زلزله زدگان را از طریق نهادهای اجتماعی، شخصیتهای با اتوریته، معتبر، قابل اطمینان و محبوب در جامعه بدست زلزله زدگان برسانند.

نباید اجازه داد که هر فردی از موقعیت خود سواستفاده کند و به مردم آدرس غلط و پوچ بدهد.

میدوارم علی جوانمردی این یادداشت را مطالعه کند و گفته اش در این باره را اصلاح کند.

 

۲۵ آبان  ۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *