جدید ترین

ناهنجاری اصلی جامعه ایران جمهوری اسلامی است!

هفته گذشته فرمانده انتظامی تهران اعلام کرد “در یک عملیات شبانه  تعداد قابل توجهی از  هنجارشکنان و مزاحمین نوامیس  در بوستان نرگس محله تهرانسر دستگیر شدند”. در گزارش خبری مربوطه دستگیرشدگان عده ای اراذل و اوباش خوانده شده اند که “با انجام رفتار های نامتعارف باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می شوند”.

در این گزارش در مورد رفتار نامتعارف هنجار شکنان توضیح بیشتری داده نشده است  اما موضوع هر چه باشد با رفتار نامتعارف اراذل و اوباش حکومتی قابل مقایسه نیست. در تمام طول حکومت جمهوری اسلامی گله های حزب الله و خواهران زینب و گشتهای ارشاد و پلیس پیشگیری ناجا و اسیدپاشان و دیگر دار و دسته های مزدور رژیم معنی ضد انسانی و بویژه ضد زن “هنجار شکنی” و “حفظ نوامیس”  را به همه نشان داده اند. مزاحمین مردم و هنجارشکنان واقعی همین نیروهای مزدور و اخلاقیات و مقدسات و قوانین فوق ارتجاعی اسلامی است که زن را ناموس مرد و کالای جنسی متعلق به مردان خانواده میداند.

مدتهاست این نوع اخلاقیات و قوانین قرون وسطائی وسیعا از طرف جامعه بچالش کشیده شده و حرکات اعتراضی نظیر جنبش بد حجابی و بیحجابی، اشاعه ازدواج سفید در جامعه، اعتراض وسیع علیه دیوار آپارتاید جنسی در استادیومها و دانشگاهها و محیط های عمومی، و روی آوری جوانان به ارزشها و اخلاقیات مدرن و آزاد انسانی نافرجام ماندن سیاست تحمیل اخلاقیات پوسیده و قوانین زن ستیز اسلامی بر جامعه را اعلام کرده است. مهمترین ناهنجاری جامعه ایران نفس وجود جمهوری اسلامی است و مبارزه برای رهائی زن یک عرصه مهم برطرف کردن این ناهنجاری محسوب میشود.

انترناسیونال ۶۲۲

یادداشتهای هفته

حمید تقوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *