بیانیه ۲۵ گروه و نهاد کارگری و اجتماعی علیه طرح کنترل و محدود کردن اینترنت

با گسترش خیزش مردمی در خوزستان و تکثیر آن در دیگر شهرها، جمهوری اسلامی اقدام به قطع اینترنت کرد تا مانع انعکاس صدای مردم معترض در سطح جامعه و رسیدن آن به گوش جهانیان شود. درادامه این اقدام سرکوبگران حکومت قصد اجرایی کردن طرح موسوم به  “صیانت از کاربران در فضای مجازی” را  دارند و هدف این طرح بر خلاف نام غلط انداز آن خارج کردن اینترنت از دسترس عموم مردم و جایگزین کردن شبکه حکومتی موسوم به شبکه ملی اطلاع رسانی و تحت کنترل در آوردن مراودات اجتماعی مردم است. 

این موضوع با اعتراض بسیاری از سوی بخش های مختلف مردمی روبرو شده است.  کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان با شعار حامی مفسد هستند از اینترنت می ترسند صدای اعتراض خود را علیه این اقدام بلند کردند و این اقدام را نقض آزادی مردم دانستند. در همین رابطه بیانیه ای با امضای شماری از گروهها وجمع های کارگری و اجتماعی منتشر شده است. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:” امروز به یمن وجود اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، جلوی سرکوب مردم معترض به سیاق دهه ۶۰ گرفته شده است و کمتر تعرضی به حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی مردم از دید بخش‌های جامعه ایران و جهان پنهان می‌ماند. مردم حق دارند در قرن بیست و یکم دسترسی آسان به اینترنت جهت تبادل اخبار و اطلاعات جاری داشته باشند و از این طریق از خود صیانت کنند. امضا کنندگان این بیانیه خواهان لغو تصویب طرح “صیانت از کاربران در فضای مجازی” هستند و بر حق برخورداری عموم مردم از دسترسی به اینترنت جهانی اصرار می‌ورزند. امضا کنندگان این بیانیه عبارتنداز:  

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ، تشکل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، سندیکای نقاشان البرز، ندای زنان ایران، گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه، گروهی از رانندگان  تاکسی شهرک ظفر کرمانشاه، گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه، گروهی کارگران جوشکار شهرک دولت آباد کرمانشاه، هنرمندان مستقل کرمانشاه، گروهی از ورزشکاران جدوکار شهر سنندج، گروهی از کارگران ساختمانی سنندج، گروهی از کارگران دست فروش سنندج، گروهی از زنان کوهنورد شهر سنندج، گروهی از کارگران نانوایی های شهر سنندج، گروهی از زنان خانه‌دار شهر سنندج، گروهی از معلمین شهر مریوان، گروهی از کارگران مرغداری های مریوان، گروهی از کارگران ساختمانی اشنویه، گروهی از کارگران ساختمانی نقده، گروهی از فعالین لغو کار کودکان تهران، دانشجویان علوم پزشکی اصفهان، گروهی از دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد، گروهی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه، گروهی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران، فعالین جنبش دانش آموزی”

قبل از این سندیکای شرکت واحد طی بیانیه ای سانسور و جلوگیری از دسترسی آزاد به اینترنت را محکوم کرد. همچنین ۱۵۲ وکیل دادگستری با انتشار بیانیه ای ین طرح را  نقض حقوق بنیادین عموم مردم اعلام کرده و آنرا محکوم کردند. این کارزار را باید فعالانه گسترش داد و و حکومت وحشت زده اسلامی را در جدالش با اینترنت به شکست کامل کشاند. این امر کاملا عملی و ممکن است. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

 13 مرداد ۱۴۰۰، 4 اوت  ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *