بیانیه مشترک  تشکلهای کارگری و اجتماعی به مناسبت دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی

روز ۱۹ شهریور ۹ تشکل کارگری و اجتماعی بیانیه مشترکی تحت عنوان “بیانیه ی مشترک  بمناسبت دومین سالگرد طلوع انقلاب زن، زندگی، آزادی” منتشر کردند. این بیانیه تاکیدی بر خواستهای شفاف  و عمیق انقلاب زن زندگی آزادی است و جهت گیری انسانی و آزادیخواهانه انقلاب را بیان می کند. در سرسخن این بیانیه چنین آمده است:

“دوسال از قتل حکومتی  مهسا ژینا امینی و فوران انقلاب زن زندگی آزادی میگذرد. انقلابی اجتماعی که برآیند مبارزات طولانی ، ناشی از مصائب و هزینه های سنگین سیاسی اقتصادی و تجربیات بیش از چهل سال  انقلاب به فرجام نرسیده ۱۳۵۷ است که در قامتی نوین متاثر از شرایط امروز و نسل پرورش یافته در جهان کنونی با اعلام اینکه: “دیگه تمومه ماجرا” عروج کرد و آزادى خواهى، معیشت توام با رفاه عمومی، برابرى طلبى ، مدرنیسم و سکولاريسم را به صف کشید. بدینگونه  انقلاب نوین انسانی، انقلاب زن زندگی آزادی سر بلند کرد. انقلابی که به عنوان تبلور  آزادی، رفاه و مدرنیسم در تمام دنیا برسمیت شناخته شد و مورد حمایت قرار گرفت”. در ادامه این بیانیه بر تداوم مبارزات مردمی برای رهایی اشاره شده و آمده است:

“تقابل اجتناب ناپذیر اکثریت مردم با حکومت از سالها قبل بر سر بدتر شدن شرایط سخت زندگی در جریان بوده و چنانکه می‌بینیم در طی دوسال گذشته، خیابان به عنوان مظهر وجودی انقلاب همواره در تسخیر معترضان بوده است. دادخواهان ، بازنشستگان ، کارگران ،معلمان ، پرستاران ، دانشجویان، مالباختگان و  زنان شجاعی که از خاکریز فتح شده حجاب قدمی به عقب بر نداشتند ،خیابانها را به عرصه نبرد تبدیل کرده اند. دادخواهان با گرامیداشت یاد عزیزانشان که نمادهای انقلاب هستند، پیام ادامه راه آنها تا رسیدن به آزادی و عدالت را میدهند. بازنشستگان با تجمعات مداوم هفتگی به بلندگوی مطالبات جامعه بدل شده اند و هر روز گسترده تر و در شهرهای بیشتر ندای نه به شرایط موجود شده اند. کارگران در بیشتر مراکز کاری از جمله کارگران پروژه ای و ارکان ثالث تا کارکنان رسمی نفت و واگن پارس با گسترش اعتراضات و اعتصاباتشان انقلاب را قوام بخشیده اند و شاهد راهپیمایی ها و اعتصابات پرشور به همراه خانواده های کارگری هستیم. در آستانه دومین سالگرد انقلاب مهسا، پرستاران و کادر بهداشت و درمان  با همبستگی بینظیری با اعتصاب و اعتراض و تجمع ،با فریاد زدن درد مشترک، اتحادی سراسری و بیسابقه در تاریخ جنبش های معیشتی را به نمایش گذاشتند . امروز ما با یک جنبش قوی بر سر معیشت، آزادی و برابری در سطح جامعه روبرو هستیم.”.

این بیانیه با اشاره به اینکه انقلاب زن زندگی آزادی با منشور خواستهای حداقلی بیست تشکل کارگری- اجتماعی و پرچم  میثاق_تشکلها در اول ماه مه افق پیروزی را ترسیم کرد و  با  گامهای استوار تری به جلو گام بر میدارد.، از سرکوبگری های حکومت و ایستادگی جامعه میگوید و مینویسد:

” جامعه معترض نه تنها مرعوب نشده بلکه با فشرده تر شدن فنر خشم و نفرت اکثریت، زمینه ی به سرانجام رساندن انقلاب ناتمام زن، زندگی،آزادی با قدرتی مهیب تر از دو سال قبل مهیا گردیده است”.

در پایان بیانیه بر ادامه متحدانه و گسرتده انقلاب زن زندگی تاکید کرده و مینویسد:

“اینک در دومین سالگرد انقلاب نوین زنانه تاریخ، ما معلمان ، ما کارگران پرستاران و بازنشستگان، ما زنان و دادخواهان، ما جوانان آزادیخواه و ما مردمی  که از فقر و فساد و گرانی و ظلم و تبعیض حاکمان به جان آمده ایم، با ادامه اعتراضات، تجمعات و اعتصاباتمان و فریاد دوباره  “اتحاد ،اتحاد، علیه فقر و فساد” با گرامیداشت قدرتمند و پر شور سالگرد آغاز انقلاب، یکصدا با هم برای  برچیدن مناسبات نابرابر ، پایان دادن به بیحقوقی زن و بردگی مزدی، و بازگرداندن اختیار به انسان هم پیمان میشویم.”.

تشکلهای امضا کننده این بیانیه عبارتند از: انجمن برق و فلز کرمانشاه، چالش صنفی معلمان ایران، شورای بازنشستگان ایران، شورای سازماندهی اعتراضات  کارگران پیمانی نفت، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث)، شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران، کانون‌گفتگوی بازنشستگان تامین اجتماعی، ندای زنان ایران، و نهاد دادخواهان.

بدینگونه در دومین سالگرد انقلاب بار دیگر منشور بیست تشکل کارگری-اجتماعی که در بهمن ۱۴۰۱ منتشر شد و بر انقلاب زن زندگی آزادی روشنایی بخشید. بار دیگر روی میز جامعه گذاشته شده است. این بیانیه بطور واقعی پلاتفرم اتحاد مبارزات مردم برای دستیابی به زندگی انسانی است و باید وسیعا گرد آن متحد شد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ شهریور۱۴۰۳، ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *