آرش دشتی: طرحی برای گسترش سرکوب!

فرماندار تهران از افزایش۴۰ کلانتری دیگر در پایتخت خبر داد. این مقام امنیتی، افزایش چهل کلانتری را تامین امنیت بیشتر قلمداد کرد.

معلوم است که منظور فرماندار از ” امنیت” چیست؟

مسلما، امنیت مردم مد نظرش نیست. کیست نداند که وقتی حاکمیت جمهوری اسلامی از امنیت حرف می زند، منظورش امنیت خودشان است. امنیت بیت و سران جنایتکار و دزدان و اختلاسگران و قاتلان مردم، مد نظرشان است نه امنیت مردم.

مخصوصا در این ده روز گذشته که خیزش مردم یکباردیگر حکومت ستم و سرکوب را تکان داد و به لبه های سرنگونی نزدیک کرد، خطر سقوط، خواب دیکتاتور را آشفت، و در صدد برآمدند تا جامعه را و تهران را هرچه بیشتر امنیتی کنند.

امنیت مردم، سی و هشت سال است که به خطر افتاده است. جنگ و ترور و فقر و بیکاری و گرانی و اعتیاد و تن فروشی و بیخانمانی و کارتن خوابی و گورخوابی و کانال خوابی و فاضلاب خوابی و سطل زباله گردی وفروش اعضای بدن و فشار های روانی و سرکوب کارگران و معلمان و زنان و دانشجویان و کودکان و حجاب اجباری و تبعیض جنسیتی و هزار درد و مرض دیگر که به جان مردم انداخته اند،مصداق های بارز ناامنی است. پر واضح است که عامل ناامنی اقتصادی و اجتماعی و شغلی و روانی، سران و مزدوران حاکمیت جهل و فقر و جنایت جمهوری اسلامی است که مانند بختک بر سر زندگی مردم سنگینی می کند. و مردم در صدد هستند تا از زیر فشار این بختک نکبت بار شانه خالی کنند و هر بار تکانی به خود می دهند تا این سنگینی و سیاهی ننگین را از جا برکنند.

میلیتاریزه کردن شهرها و بستن حصارهای تو در تو گرد پایتخت، نمی تواند در عزم جزم مردم برای برانداختن این واقعا جرثومه ی فقر و فساد و تباهی، خللی ایجاد کند.

این دیوارها به دست مردم فرو خواهد ریخت چنان که دیوار های باستیل و ساواک و گارد جاویدان پهلوی  فرو ریخت. این، نوید و سنت تاریخ مبارزات طبقاتی است و مردم، سازندگان و آلت فعاله ی تاریخند . . .

۱۹-۱۰-۱۳۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *