اطلاعيه پاياني سی و پنجمین پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

پلنوم سی و پنجم کمیته مرکزی حزب در روز ٢٧ نوامبر ۲۰۱۰(۶ آذر ١٣٨۹) با شركت اکثریت اعضای کمیته مرکزی و تعدادی از مشاورین کمیته مرکزی و کادرهای حزب با پخش سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت در گرامیداشت یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم، و بیاد عزیز منصور حکمت آغاز شد.
پس از سخنرانی افتتاحیه حمید تقوائی دبیر کمیته مرکزی، اصغر کریمی رئیس هیات دبیران در مورد شش ماه فعالیت حزب در فاصله بین دو پلنوم گزارش داد، و مصطفی صابر رئیس دفتر سیاسی نیز گزارش سیاسی خود را در مورد وضعیت سیاسی ایران و موقعیت حزب به پلنوم ارائه داد.
حمید تقوائی در سخنرانی خود به ویژگی شرایط سیاسی ایران در دوره پس از خیزش انقلابی ٨٨ پرداخت. وی گفت گرچه رژیم توانست این خیزش را فروبنشاند اما بهیچوجه قادر به مختنق كردن جامعه و تثبیت سلطه خود نبوده است. او با اشاره به پیشرویها و دستاوردهای كمپین جهانی علیه سنگسار تاكید كرد كه حزب در تضعیف موقعیت رژیم و تداوم شرایط انقلابی نقش مهمی ایفا كرده است. اصغر كریمی بر مبنای
گزارش كمیته ها و ارگانها و فعالیتهای مختلف حزبی شامل كمیته سازمانده، كمیته خارج كشور، كمیته كردستان، سازمان جوانان، تلویزیون كانال جدید، نشریه انترناسیونال، نشریه كارگر كمونیست، نشریه كمونیسم كارگری، انتشارات حزب، سایتهای حزب و كمپینها و فعالیت درعرصه های مختلف كه كتبا به پلنوم ارائه شده بود گزارش جامعی از فعالیتهای حزب در فاصله بین دو پلنوم و نوعی جمعبندی و ارزیابی از این فعالیتها ارائه كرد. در این گزارش بویژه كارزار جهانی علیه سنگسار و برای نجات سكینه بعنوان یك عرصه بسیار موفق فعالیت و پیشروی حزب در این دوره مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. اساس گزارش سیاسی مصطفی صابر نیز نقش و موقعیت ویژه حزب و كمونیسم در عرصه سیاست ایران مشخصا در دوره پس از انقلاب ٨٨ بود.
پس از ارائه گزارشات و بحث و اظهار نظر فعال اعضای کمیته مرکزی حول آن پلنوم قطعنامه “موقعیت جمهوری اسلامی در شرایط حاضر” را مورد بحث و بررسی قرار داد. این قطعنامه بعد از وارد شدن برخی اصلاحات به اتفاق آرا به تصویب رسید. پلنوم قراری را نیز در قدردانی از نقش برجسته مینا احدی در رهبری كمپین نجات سكینه و علیه سنگسار و اعدام تصویب نمود.
در روز دوم پلنوم سمیناری در مورد سازماندهی از طرف حمید تقوائی ارائه شد. تم اصلی سمینار نقش تعیین كننده و محوری پراتیك اجتماعی در امر سازماندهی و جلب و جذب فعالین در جنبش كارگری و در دیگر جنبشهای اعتراضی به حزب و مبارزه حزبی بود.
در مبحث انتخابات، حمید تقوائی باتفاق آرا بعنوان دبیر کمیته مرکزی انتخاب شد و ٢۵ نفر زیر بعنوان دفتر سیاسی حزب انتخاب شدند:
فریده آرمان، کیان آذر، محمد آسنگران، محسن ابراهیمی، مینا احدی، عبه اسدی، نازنین برومند، سیامك بهاری، سیما بهاری، فاتح بهرامی، کیوان جاوید، فرشاد حسینی، شهلا دانشفر، بهرام سروش، عصام شکری، مصطفی صابر، حسن صالحی، مرتضی فاتح، اصغر کریمی، خلیل کیوان، شیوا محبوبی، یدی محمودی، نوید مینائی، مریم نمازی و کاظم نیکخواه.
در اولین نشست دفتر سیاسی بعد از پلنوم مصطفی صابر باتفاق آرا بعنوان رئیس دفتر سیاسی انتخاب گردید.
حزب کمونیست کارگری ایران
دسامبر ۲۰۱۰، ١٠ آذر ١٣٨۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *