شهلا دانشفر: حقوقهای چند ده و چند صد میلیونی از جیب ماست

 

این عنوان نامه اعتراضی بهنام ابراهیم زاده و محمد جراحی دو تن از رهبران کارگری از زندان است. اعتراض آنان به حقوقهای نجومی مقامات حکومتی و  به دره عمیقی است که میان توزیع ثروت و فقر در جامعه وجود دارد. در بخشی از این نامه چنین آمده است:” بحث بر سر حقوقهای نجومی مدیران رده بالای دولتی است. و اتفاقا کسانی چون ما در زندانند، چون برای از بین بردن همین وضعیت و بیحقوقی ها تلاش کرده ایم.”.

در این نامه با اشاره به اینکه چگونه جعفر عظیم زاده از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی ٤٠ هزار کارگر بر سر خواست افزایش دستمزدها در زندان است و کسانی با حقوقهای نجومی آنچنانی آزاد میگردند، چنین آمده است:”ما یک بار دیگر اعتراض خود را علیه دستمزدهای زیر خط فقر اعلام میکنیم و بر خواست حداقل دستمزد سه میلیون و پانصد هزار تومان که خط فقر اعلام شده دو سال پیش خودشماست تاکید میکنیم. به زودی موعد ثبت نام برای مدارس آغاز میشود، ما خواهان تحصیل رایگان برای همه کودکان هستیم. ما خواستار درمان رایگان برای کلیه مردم و یک زندگی عادلانه هستیم.”. این نامه بطور واقعی صدای اعتراض همه مردم است.

در دو ساله اخیر جنبش بر سر خواست افزایش دستمزدها ابعاد گسترده تری یافته و معلمان و کارگران دو صف اصلی آن را تشکیل میدهند. ١٣ تشکل کارگری در اعتراض به دستمزدهای ٨١٣ هزار تومان تعیین شده دولت، خواستار حداقل دستمزد در قدم اول سه میلیون و پانصد  هزار تومان شده اند. بر سر همین خواست معلمان اعتراضات وسیعی داشته اند. از جمله  جمعی از معلمان در مشهد در همین هفته در اعتراض به سطح نازل حقوقهایشان تجمع داشتند. اینها همه یک موضوع مهم بیانیه مشترک جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی است.

سونامی حقوقهای نجومی حکومتی، و درمقابل آن سرکوب مبارزات کارگران، معلمان و مردم جامعه  در اعتراض به فقر و فلاکتی که زندگی همه جامعه  را به تباهی کشانده است، تحت عنوان “اخلال در نظم و امنیت ملی”و… بیش از بیش نشانگر توحش سرمایه داری حاکم است.  کارگران به این بردگی تن نمیدهند.  اکنون که جنگ و نزاع در میان حکومتیان بر سر این به چاپ به چاپ ها بیش از هر وقت بالا گرفته است، بهترین فرصت است که کارزار برای خواست افزایش دستمزدها و برای خواستهای اولیه ای چون درمان رایگان، تحصیل رایگان، بیمه بیکاری  و… را فشرده تر به پیش برد.  با دادن بیانیه و برپایی تجمعات اعتراضی و با حمایت قاطع و همه جانیه از جعفر عظیم زاده از رهبران این جنبش، هر چه قدرتمند تر خواستهایمان را به جلو بریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *