حمید تقوائی : ایران; سومین زندان بزرگ جهان برای روزنامه نگاران!

Hamid_Taqvaee-141115

 

سازمان گزارشگران بدون مرز در اطلاعیه ای که این هفته منتشر شد اعلام کرده است که ایران با   ۱۸ روزنامه‌نگار زندانی در سال ۲۰۱۵ در مقام “سومین زندان بزرگ جهان برای روزنامه نگاران” قرار گرفته است!

این را باید در کنار شکستن رکورد اعدام در پرونده افتخارات جمهوری اسلامی و دولت “تدبیر و امید” اش ثبت کرد. از جمله افتخارات دیگر این رژیم  شکنجه و کشتار در زندان و شلاق و سنگسار است.   درهمین هفته زنی در گیلان حکم سنگسار گرفت. بیشک در این موارد نیز ایران اسلامزده جزو “بزرگترین کشورهای جهان” است!

تا آنجا که به روزنامه نگاران و کلا اهل قلم مربوط میشود این رژیم قتلهای زنجیره ای را نیز در پرونده خود دارد. گرچه نقطه اوج این قتلها آذرماه ۱۳۷۷ و  قربانیان سرشناس آن محمد مختاری و محمد جعفر پوینده بودند ولی “در مجموع، قتل‌ها در طول چندین سال اتفاق افتاده و تعداد قربانیان به بیش از هشتاد نویسنده، مترجم، شاعر، فعال سیاسی و شهروندان عادی می‌رسد” ( ویکی پدیا). این واقعیت مدال اولین کشور جهان در ترور روزنامه نگاران و نویسندگان را نیز نصیب جمهوری اسلامی میکند!

اما ویژگی ایران تنها حکومت اسلامی نیست. توده مردم تصویر دیگری از جامعه ایران رسم میکنند که صد و هشتاد درجه در برای توحش حاکم قرار میگیرد! مبارزات بی وقفه مردم، کارگران و زنان و جوانان، علیه حکومت اسلامی و علیه وضع موجود  و مشخصا برآمد  جنبش سرنگونی طلبانه مردم در تیرماه  ۷۸، خیزش انقلابی توده مردم در سال ۸۸، و  مبارزات وسیع و بیسابقه کارگری در سالهای اخیر  خطوط عمده تصویری است که مردم از جامعه ایران بدست میدهند. دور نیست روزی که این مبارزات زندان بزرگ جمهوری اسلامی را در هم بشکند و ایران را در مقام  آزاد ترین ها  قرار بدهد!

۱۶ دسامبر ۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *