از حجاب اسلامی خون می چکد! – نگین پارسا

مندرج در انترناسیونال ۹۴۶

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

خبر هولناک مرگ «مرضیه طاهریان»  کارگر ۲۱ ساله  نساجی کویر سمنان چهره خونین حجاب اجباری را بار دیگر به نمایش گذاشت. این دختر جوان هنگام کار در یک کارخانه ریسندگی حجابش در دستگاه گیر کرد و سرش به داخل دستگاه کشیده شد و به نحو فجیعی به قتل رسید. براستی این خبر تکان دهنده است و عمیقا به خانواده و بستگان و دوستان مرضیه طاهریان تسلیت میگویم. قاتل این کارگر جوان، آشکارا اسلام و حکومت اسلام است که اینجا هم چهره خونین خود را یک بار دیگر به نمایش گذاشت و همه را منزجر و شوکه کرد. چهره ی خونینی که با پرچم حجاب، جان و زندگی میلیونها انسان را به یغما برده و امروز بعد از چهل و دو سال از حکومت ننگین  جمهوری اسلامی ، کودک و پیر و جوان از حجاب اجباری به عنواد نماد  جنایت و مرگ, متنفر و منزجر هستند. حجاب نماد خونین حکومتی است که با تحمیل آن  بر چهره کل جامعه شمشیر کشیده شد و زندگی چندین نسل را به قهقرا بردند. با حجاب سنگسار و اعدام کردند، تلاش کردند سیاهی حجاب اسلامیشان را  بر زندگی کل مردم حاکم کنند اما هر روز بیش از پیش در تحمیل حجاب اجباری بر سر زنان شکست خوردند و زنان با ایستادگی  در برابر هزار لایحه و قانون و نهاد های رنگارنگ سرکوب از گشت ارشاد تا  پلیس امنیت اجتماعی هر روزه جنگیدند و جانوران اسلامی را عقب راندند. تلاش کردند زنان را به کنج خانه ها بکشانند و به ماشین فرزندآوری تبدیل کنند، ولی زنان  با بر زمین کوبیدن بیرق حجابشان فرمان نابودی و سرنگونی حکومت منحوس اسلامی شان را صادر کردند.

چهل و دو سال است رقص و شادی و زندگی در شان انسان را ممنوع کرده اند و تابستانها را برای  میلیونها زن تحت حجاب اجباری طاقت فرسا ساختند و زنان کارگر و معلم و پرستار و دانشجو در شرایط مختلف با زنجیر حجاب درگیر بودند و چه بسیار اتفاقات مرگبار مشابه مرگ فجیع مرضه طاهریان که برای زنان به وقوع پیوسته است.

و اینک در شرایطی  خبر مرگ فجیع  زن جوانی  در کارخانه نساجی افکار عموم را تسخیر میکند که  مرگ  زن کارگر با موضوع حجاب گره خورده است جرا که بر طبق گفته همکاران وی ابتدا  مقنعه اش به دستگاه گیر میکند و سپس  سرش  به داخل دستگاه کشیده می شود و این خبر برای جامعه ای که  حجاب را نماد سیاسی حکومت فقر و جنایت ،کشتار و سرکوب ، زندان و شکنجه میداند، خشم و نفرت همگانی را شعله ور می سازد.

شرایط کار برای کارگران زن تحت حجاب اجباری به معنای واقعی مرگبار است و این دیگر  ناامنی کار نیست بلکه بوجود آوردن عمدی شرایط مرگبار در حین کار است و دیگر در این شرایط  دقت و ایمنی که برخی واعظین کثیف حکومتی برای توجیه این قتل طرح میکنند، تنها یک شوخی و روضه انزجار آور قلمداد میشود.

حجاب از سویی زنان را فرودست میسازد و در بیحقوقی مطلق قرار میدهد و از سویی دیگر در سخت ترین شرایط استثمار ،سلامت و جانشان را به مخاطره می اندازد. و این شرایط هولناک سودآوری بیشتر سرمایه داری در ایران را تضمین میکند.

از همین روی حجاب اجباری و تمامی قوانین علیه زنان به عنوان ابزاری برای  جنایت و سرکوب و کشتار و استثمار عریان و بیرحمانه طبقه کارگر ایران میباشد و دور نیست که با گسترش اعتصابات و اعتراضات سراسری بساط  پلید ترین حکومتی که بشریت به خود دیده را جمع کنیم و حجاب را به عنوان یکی از کثیف ترین اشکال تحقیر و  سرکوب زنان به زباله دان تاریخ بیندازیم. 

۱۱ نوامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *