نوزدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه -حافظ مفسد اسد، از اینترنت میترسد

هفت تپه شماره 14:

امروز ۹ مرداد در نوزدهمین روز اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه، این کارگران اعتراض خود را از کارخانه بیرون بردند و در سطح شهر راهپیمایی کردند. بار دیگر خیابانهای شوش به صحنه راهپیمایی پر شور کارگران نیشکر هفت تپه تبدیل شده و توجه همه مردم را به خود جلب کرده بود. کارگران در این روز ابتدا مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و بعد از خیابانها و بازار شهر راهپیمایی کردند و  با  شعارهای دشتکی حیا کن، خوزستان را رها کند، حافظ مفسد اسد، از اینترنت میترسد، مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر و  مرگ بر اسد بیگ همصدا با مردم خوزستان صدای اعتراض خود را بلند کردند. قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان است. 

در تجمع مقابل فرمانداری ابراهیم عباسی سخنرانی کرد و بار دیگر بر مطالبات مشخص کارگران نیشکر هفت تپه تاکید کرد و گفت چون پاسخ نگرفته ایم جمعی تصمیم گرفتیم که اعتراض خود را به شوش و تجمع در مقابل فرمانداری منتقل کنیم. او گفت ما علاوه بر مطالبات صنفی خود یک شهروند خوزستانی و ایرانی هستیم و اگر اسم خشکسالی خوزستان را می آوریم اولین کسی که متضرر شده کارگر نیشکر هفت تپه بوده که روز جشن خلع ید اولین نفراتی که گفتند ما داریم ضرر میکنیم و حقابه هفت تپه را خواستند کارگران نیشکر هفت تپه بودند. پس بیراه نیست که از آن کسی که در هورالعظیم بنشیند دفاع کنیم و مدافعش باشیم. میخواهند اینترنت را با طرحی که مجلس داده محدود کنند. دلیلش چیست که از اینترنت میترسید؟ اگر اینترنت نباشد که کارگر هفت تپه صدایش به تهران نمی رسد. مسئول که همینطوری گوش شنوایی ندارد و نوزده روز است که آنجا بودیم و نشنید. آمدیم دم در فرمانداری نشنید. پس اینترنت میتواند به او برساند که این کارگران مطالبات صنفی دارند و به دادش برسید. و به عنوان یک شهروند ایران نسبت به سیاست های کلانی که در مجلس و در تمام کشور گرفته میشود، همانطور که میگویند بیا رای بده، که من رای ندادم و خیلی ها رای ندادند، معترضیم نسبت به محدودیت اینترنت  … ما کارگریم مطالبات صنفی داریم. و بعنوان یک شهروند نسبت به سیاست های کلان میتوانیم معترض باشیم. آقایان اگر محدودیت اینترنت اجرایی شود دیگر آزادی ای نمی ماند. فقط یک میدان آزادی هست در تهران که آنهم شاید لایحه ای بدهند و تخریبش کنند. پس ما به عنوان یک شهروند میتوانیم معترض باشیم. ..بحث کرونا و واکسن هست. گفته اند ۵ نوع واکس تولید کرده ایم. مجوز هم دادند که انبوه سازی کنند. پس کو؟ چرا از ایران میرویم به ایروان واکسن میزنیم؟  میترسم فردا برای اینترنت هم برویم سر مرز عراق و افغانستان و ارمنستان واتس آپ را چک کنیم و بیاییم. من از این میترسم. آن نادانی که میگوید وقتی کارگر هفت تپه از اینترنت میگوید صنفی نیست. میگویم بله به عنوان یک شهروند ایرانی به این سیاست معترضم. بعد از این سخنرانیها تجمع کارگران با شعارهای پر طنین کارگران پایان یافت.  تجمع روز قبل این کارگران در محوطه شرکت برگزار شد و یک شعار قابل توجه کارگران در تجمع روز گذشته شعار” حافظ مفسد هستن از اینترنت میترسن” بود. با این شعار کارگران اعتراض خود را به قطع اینترنت اعلام کردند.

مطالبات فوری کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از: پرداخت فوری سه ماه دستمزد پرداخت نشده  و حق بیمه کارگران، تعیین تکلیف وضعیت مالکیت شرکت و محاکمه مختلسین، تمدید قرارداد کارگران بخش دفع آفات و غیر نیشکری، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن پرونده های امنیتی از جمله پرونده فرزانه زیلابی وکیل این کارگران، واکسیناسیون عمومی، سریع و رایگان در مقابل کرونا،  رفع قطعی آب و  رفع قطعی اینترنت. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

9 مرداد۱۴۰۰ ، 31 ژوئیه  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *