hamid

یادداشتهای هفته

hamid

حمید تقوایی:
سگی که خوابیده پارس میکند!
محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران: “نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رویای مردان مومن و انقلابی در سراسر جهان است”.
احمد جنتی دبیر شورای نگهبان:” آرزوی امام این بود که مستقیم با آمریکا روبرو شویم تا با آنها جنگ کنیم”.
این گفته ها ظاهرا عکس العملی به این اظهار نظر جان کری است که گزینه نظامی هنوز روی میز است. اما این صرفا یک دست انداز دیپلماتیک در روند مذاکرات و توافقات نیست. این جنگ لفظی را باید بر متن جنگ واقعی بین مردم و رژیم قرار داد تا معنی واقعیش معلوم بشود.
همه میدانند جمهوری اسلامی در فاز توافق و تسلیم است و نه جنگ و سرکشی. مذاکره و کوتاه آمدن در برابر غرب را روحانی به خامنه ای و اصولگریان تحمیل نکرده است. قضیه برعکس است. ضرورت عقب نشینی بر سر مساله اتمی بود که باعث روی کار آمدن روحانی شد. این را فشار تحریمها و بن بست اقتصادی و سیاسی حکومت به همه شان تحمیل کرده بود. قبل از اینکه به روحانی رضایت بدهند به عقب نشینی بر سر پروژه هسته ای رضایت داده بودند. مساله اینست که گرچه لزوم این عقب نشینی را همه شان از خامنه ای گرفته تا جنتی و مصباح یزدی و اصولگریان ریز و درشت دیگر پذیرفته اند، اما نمیتوانند در برابر آمریکا کوتاه بیایند. به گفتمان مرگ بر آمریکا نیاز دارند. و شان نزول جنگ طلبی امثال جنتی نیز دقیقا همین است. جنگ با آمریکا “آرزو و رویا” است اما آنچه واقعی است جنگ با مردم است. آنچه واقعی است “خطر فتنه ای بزرگتر از فتنه ۸۸” است که مدام دارند در مورد آن به یکدیگر هشدار میدهند. و لفاظی علیه آمریکا پرچمی است که در این جنگ، در جنگ با مردم، به آن نیاز دارند.
مردم ایران بارها، و آخرین بار در سال ۸۸، حکم رفتن جمهوری اسلامی را صادر کرده اند. جنگ طلبی امثال جنتی و محمد علی جعفری به پارس سگ خوابیده شبیه است. قرار نیست به کسی حمله کند، تنها به اهل خانه اعلام میکند که من هنوز هستم.

ژوراسیک پارک اسلامی!

فیلم ژوراسیک پارک یادتان هست؟ داستان این بود که از پشه ای که میلیونها سال قبل خون دایناسیورها را مکیده بود و در صمغ درختان فسیل شده بود، دی. ان. ا. دایناسورها را استخراج کرده و آنها را دوباره بازسازی میکنند. کار کرد مذهب هم بی شباهت به صمغ درختان نیست.
مذهب هم چیزی را از دوران ماقبل تاریخ بشری حفظ کره است، البته نه دی. ان. ا. دایناسورها را بلکه جاهلیت و توحش جوامع بدوی را.
بدون این خصوصیت “قدوسیت بخشیدن به توحش و جاهلیت” واتیکان نمیتوانست همراهیش با هیتلر و فاشیسم و یا همدستی اش با مافیا و یا تجاوز مستمر کشیشان به پسر بچه ها را در کارنامه خود ثبت کند و همچنان میلیونها پیرو داشته باشد و به کار و کسب فروش خرافات مشغول باشد. هر نهاد و سازمانی دیگری با یک صدم این جنایات از مدتها قبل بی اعتبار و بی آبرو شده بود و بساطش را مردم و حتی دولتها جمع کرده بودند.
یک نمونه بارز دیگر حفظ و احیای توحش و جاهلیت بوسیله مذهب، که به داستان ژوراسیک پارک شباهت بیشتری دارد، نمونه اسلام و جمهوری اسلامی است. در برابر انقلاب ۵۷ و برای تحریف و مسخ آن فسیلهائی که در کنج حوزه علمیه به تحقیق و تفحص در مورد آداب طهارت و رابطه جنسی با شتر و گوسفند و مناسک تجاوز به نوزادان مشغول بودند (رجوع کنید به توضیح المسائل خمینی) به راس جامعه راندند و به جنایت و جاهلیت فسیل شده در احکام و احادیث فقهی و شرعی، از سنگسار و قطع دست و پا گرفته تا تجاوز به دختران نه ساله و تا تنزل زنان به موقعیت افراد صغیر تحت قیمومیت مرد، رسمیت قانونی دادند و بر جامعه حاکم کردند. اگر صمغ مذهب نبود این سمومات را تنها میتوانستید در لایه های اولیه عصر برده داری پیدا کنید. فیلم ژوراسیک پارک با فرار قهرمانان فیلم از چنگ دایناسورهای وحشی به پایان میرسد. راه نجات مردم ایران فرار دادن دایناسورهای اسلامی است.

راه حل، فیلتر کردن حکومت است!

آقامیری عضو شورای فیلترینگ:
“فیلترینگ نهی‌ از منکر در فضای سایبر است. …

دولت به این نتیجه رسیده که برای سالم ماندن فضاهای سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور خیلی از سایت‌ها باید بسته بماند”.
در این تردیدی نیست که فضای سیاسی و امنیتی و اجتماعی کشور خیلی آلوده است اما سئوال اینجاست که با بستن سایت ها کدام یک از آلودگی ها بر طرف میشود؟ آلودگی آب و هوا و محیط زیست؟ آلودگی اعتیاد و فحشا؟ آلودگی تبعیض و تحقیر و توهین نسبت به زنان؟ اعدامهای زنجیره ای؟ تجاوز شرعی به دختر خوانده ها؟ گرانی و بیکاری؟ دستمزدهای یک سوم خط فقر؟ دزدیهای چندین میلیاردی؟ کدامیک؟
بستن و یا فیلترینگ سایتها جواب نیست، برای سالم کردن فضاهای سیاسی و امنیتی و اجتماعی کشور باید جمهوری اسلامی را فیلتر کرد!
حمید تقوائی
١٢ فوریه ١٤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *