بس است قرباني شدن و سكوت!

فاجعه ايران خودرو حكم سرنگونی فوری حكومت است
تا كنون شمار قربانیان ایران خودرو ده نفر اعلام شده است. از مجروحین و حادثه دیدگان سخنی نیست و سرنوشتنان نامعلوم است. كارگران ایران خودرو كه از مشاهده این جنایت به خشم آمده بودند در محاصره نیروهای مسلح حكومت قرار گرفتند. مرگ بر جمهوری اسلامی سرمایه داران مفتخور و حریص و بی خاصیت! نابود باد برای همیشه سرمایه داری! بس است این همه جنایت و زورگویی و مفتخوری و بی عدالتی! بس است قربانی گرفتن هرروزه از ما تولید كنندگان ثروتها! بس است محرومیت كشیدن و حسرت هرروزه و بی ارزش شدن جان و زندگی مان. تا كی باید قربانیانمان را بشماریم و خشممان را فرو بخوریم؟ معادن فرو میریزند و كارگر زنده مدفون میشود. ساختمان فرو میریزد و كارگر زیر آوار میماند. كارخانه منفجر میشود و كارگر لت و پار میشود. كامیون ترمز میبرد و كارگر زیر چرخهایش له میشود. میتوان بسیاری از این قبیل را كه هرروزه روی میدهد ردیف كرد. آیا اینها اتفاقی است؟ همه كس میداند كه هیچكدام حادثه نیستند. یك مورد اینها اتفاقی نیست. هیچكدام غیر قابل پیش بینی و غیر قابل پیشگیری نیستند. اینها جنایت و كارگر كشی آشكار سرمایه داران است. اگر یك حقوقدان بی طرف هر مورد را بررسی كند بلافاصله میتواند نشان دهد و ثابت كند كه كارفرمایان آگاهانه با زدن از ایمنی شرایط كار جیبهایشان را پرتر كرده اند و كارگران را در معرض خطرات كشنده قرار داده اند. حرص و آز كارفرمایان و بی توجهی به جان كارگران علت است. این را ما میدانیم و همه كس میداند و بازهم همین “حوادث” تكرار میشود. ما كارگران هستیم كه نابود میشویم و حتی دولت و سرمایه داران ابا دارند كه اسامی قربانیان مان را اعلام كنند.
ایران خودرو قتلگاه كارگران است. این كارخانه ای است كه تاكنون در آن دو كارگر جوان پیمان رضی لو و امید اولادی پای دستگاه تولید زیر فشار كار قلبشان از كار ایستاده است. آیا همین كافی نبود كه گردانندگان صاحبان این كارخانه كه ارگانهای حكومت كثیف اسلامی هستند محاكمه شوند؟ این كارخانه ای است كه شرایط كارش آنچنان برده وار است كه طی همین دو سه ساله در آن بیش از ده كارگر بر اثر نا امنی محیط كار قربانی شده اند و شمار زیادتری بی سر و صدا علیل و زمین گیر شده اند. و امروز در همین كارخانه كارگران خشمگین را در پشت دیوارها محاصره میكنند تا صدایشان را كسی نشنود. اطراف این كارخانه را قدم به قدم نیروی مسلح میگذارند تا حتی كسی نشنود كه ده كارگر به نحو فجیعی به قتل رسیدند. تا كسی از خشم بی انتهای كارگران خبردار نشود.
كارگران سراسر کشور!
شما قادرید بر این شرایط جهنمی و ضد انسانی مهر پایان بكوبید. حداقل كاری كه میشود كرد و باید كرد اینست كه همه چه شاغل چه بیكار چه بازنشسته، رسما و متحدانه و با صدای رسا شرایط برده وار كار در ایران خودرو را محكوم كنید. با بازماندگان عزیزان جان باخته دسته جمعی اعلام همدردی كنید و از اعتراض كارگران ایران خودرو پشتبیانی كنید. صدایتان را بلند كنید! خواهان بررسی شرایط كار در ایران خودرو توسط هیئت های منتخب كارگران شوید. به شرایط پادگانی و حضور حراست و پاسداران در كارخانه ایران خودرو اعتراض كنید! اما اینها حداقل هاست. ایران خودرو تنها نیست. شرایط برده وار كار در سراسر ایران، غیر انسانی است. كارگر در بهترین حالت فقط حق كار كردن و پركردن جیبهای گشاد مفتخوران را داراست. دستمزد زیر خط فقر و كار چند شیفته و ناامنی مطلق شرایط كار دارد از ما كارگران هرروزه قربانی میگیرد. جان كارگران ارزش ندارد. خواست كارگران اهمیت ندارد. زندگی كارگران جایگاهی ندارد. این حكومت توحش اسلامی سرمایه داران است كه كل این شرایط را به ما كارگران تحمیل كرده است. پاسخ واقعی ما قیام كردن و انقلاب كردن و درهم كوبیدن این حكومت و این نظام است. فریاد مرگ بر جمهوری اسلامی و زنده باد سوسیالیسم باید كل این جامعه را فرا گیرد. این راه دستیابی ما به زندگی انسانی است. این راه دستیابی ما به حرمت و كرامت و زندگی انسانی است. راه دیگری نیست. رهاننده دیگری نیست. دست بكار شویم. بی تردید، بی تامل و تاخیر. و نگذاریم بیش از این ما كارگران و خانواده هایمان را اینچنین مچاله كنند.
مرگ بر جمهوری اسلامی سرمایه داران!
آزادی برابری حكومت كارگری
زنده باد سوسیالیسم!
حزب كمونیست كارگری ایران
۲۷ ژانویه ۲۰۱۱ ، ۷ بهمن ۱۳۸۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *