مسئول مرگ دلخراش پناهجویان، دولت‌های تبهکار جمهوری اسلامی و اردوغان است!

کلیپ تهیه شده ساکنین فداکار روستای «بله‌جو» از لحظه پیدا شدن پیکرهای منجمد زهرا مغينمى و  نادر سعدون بریهی در نقطه صفر مرزی ایران و ترکیه پرده از تبهکاری آشکار و عریانی برمی‌دارد که روزمره در مرزها تکرار می‌شود.

«زهرا مغينمى» ویزای ورود به کشور هلند داشت و برادر همسرش «نادر سعدون بریهی» همراه او بود، بیدادگاه اسلامی اهواز خانم مغینمی را ممنوع الخروج و گروگان میگیرد و مرزبانان دولت اسلامی اردوغان علیرغم مدارک معتبر، به بهانه‌‌های واهی به آنها اجازه ورود به خاک ترکیه را نمی‌دهند. آنها از روی ناچاری و در تلاش برای رد شدن از مرز، در سرمای کشنده کوهستان، گرفتار کولاک برف می‌شوند و جان می‌بازند.

این تراژدی دردناک و شوم میلیونها انسانی است که برای نجات جان و حفظ امنیت خود در سکوتی جانکاه، قربانی سیاست‌های سرکوبگرانه دولتهای ضد بشری مثل حکومت اسلامی ایران  و ضد پناهندگی دول فخیمه می‌شوند.

دولت‌های ارتجاعی پیشاپیش حکم مرگ را صادر می‌کنند و اجرای حکم را به توفان برف و گرسنگی و یا امواج بیرحم دریاها می‌سپارند! بیهوده نیست که دریای مدیترانه به دریای ‌آدمخوار معروف شده است و کوه‌ها و دره‌های یخ گرفته آخرین منزل فرار از فاجعه!

کوچ به مناطق امن‌تر و تضمین زندگی بهتر حق طبیعی تمام موجودات زنده در جهان است. اما وقتی نوبت به انسان اسیر در مرزهای مقدس سرمایه‌داری می‌رسد دیگر از حق طبیعی خبری نیست. پاسخ گروگانگیری،  گلوله و مرگ است.

میلیونها پناهجوی پا در گریز گروگان گرفته میشوند و به ابزارهای فشار در معامله دولت‌ها تبدیل شده‌اند.

دولت ترکیه سالانه میلیونها دلار باج از دول اروپایی و نهادهای بین‌المللی دریافت می‌کند تا مانع ادامه سفر فراریان از جنگ و دیکتاتوری به اروپا گردد، حتی بدون هیچ دلیلی پناهندگان پذیرفته شده از طرف سازمان ملل را مجدداً دادگاهی می‌کند و رد خاک به آنها می‌دهد و به “دایره اجرای احکام” یعنی سرمای کوه‌ها و امواج خوفناک دریاها و یا جلادان جمهوری اسلامی و رژیم اسد می‌سپارد.

کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری همصدا با میلیونها انسان عدالت جو، خواهان تضمین امنیت جانی و زندگی پناهجویان، است. ما تمام نهادها و سازمانهای مدافع حقوق پناهندگی و شخصیت‌های مترقی را به اعتراض به این جنایت آشکار فرامی‌خوانیم.

کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری

۱۸ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *