ایران در آستانه یک رنسانس سوسیالیستی قرار دارد – امیر توکلی

امیر توکلی

مندرج در انترناسیونال ۹۵۴

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

جامعه در حال دفع اسلام سیاسی است و ایران وارد دوره نوینی در تاریخش شده است. یک تسویه حساب اساسی، یک خانه تکانی بنیادی در راه است. بنیادهای غالب فرهنگ ایرانی که همانا یکتاپرستی و مرده پرستی و مقدسات اسلامی و زن ستیزی و خرافات و ارتجاع است، میرود تا یکجا دود شود و به آسمان رود. شعله های نورافشان این آینده نه چندان دور را در دل شهرهایی که زیر سلطه نظامی رژیم اسلامی قرار دارند را میتوان بروشنی دید.

زن شجاعی که در شهر قم عمامه دو آخوند را لگدمال میکند، از تازه ترین نمونه هاست و گفته های کار به دستان رژیم گواه شروع این دوره نوین است: فاضل میبدی از مدرسین علمیه قم میگوید: طلبه‌ها به خاطر فحش و متلک‌های مردم، لباس روحانیت نمی‌پوشند، نگاه مردم به روحانیت، نگاه بدی است، به گفته او: «بسیاری از طلابی که می‌خواهند به بازار بروند، خریدی دارند، یا کاری دارند یا می‌خواهند به مغازه‌ای بروند، سعی می‌کنند با لباس روحانیت نروند، برای اینکه مردم متلک یا فحش می‌دهند، و یا برخی از روحانیون میگویند که «بارها در خیابان به ما گفته‌اند مارمولک، یا گفته‌اند حاجی به شما بنز نرسید؟

در حالی که بیش از چهل سال همه امکانات یک کشور ثروتمند توسط جمهوری اسلامی جهت اسلامیزه کردن جامعه صرف شده، اما این وصله ناجور، این سیاهی و تباهی تحمیل شده دیگر قابل تحمل نیست. جامعه در مقطع تعین تکلیف سیاسی با حکومت اسلامی قرار گرفته است، و زنان که بی حقوقترین بخش جامعه در تاریخ ایران بوده اند امروز در صف اول به خاکسپاری این بردگی و فرودستی قرار دارند. زنان شجاعی که سمبلهای رژیم اسلامی را یکی بعد از دیگری یا آتش میزنند و یا زیر پا لگدمال میکنند، میروند تا پوچ بودن تقدس و آسمانی بودن مذهب را به جهانیان نشان دهند و این در قدم اول یعنی لغو بردگی جنسی و زن ستیزی، علیه ظلم و تحقیر و قوانین مردسالارانه.

انقلاب آتی ایران چهره کاملا زنانه دارد و زنان جسور رهبران این پیشروی ها هستند. مطالبات و دستاوردهای این پیشروی ها چنان رادیکال و انقلابی اند که جامعه را ده ها پله بجلو پرتاب می کنند. رهایی زن در اوضاع سیاسی و اجتماعی امروز ایران چنان جایگاهی پیدا کرده است که فرهنگ عمومی به چیزی کمتر از آزادی، برابری، جامعه سکولار و مدرن تن نخواهد داد. و این یعنی یک رنسانس عمیق و سوسیالیستی که دست به ریشه ها میبرد و این ریشه ها برای جامعه تشنه امروز ایران یعنی رهایی انسان از قید و بندها.

۵ ژانویه ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *