یادداشت هایی به قلم اصغر کریمی: اقتدار! نظام در مقابل گوهر عشقی – دختران خیابان انقلاب برمیگردند

اصغر کریمی

مندرج در انترناسیونال ۹۴۵

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

اقتدار! نظام در مقابل گوهر عشقی



مادر ستار بهشتی چه کرده است که حکومت از آزادی او وحشت دارد؟  چه کرده است که مقامات حکومت را نگران کرده است؟

گوهر عشقی یک دادخواه است دادخواهی پیگیر و شجاع. و مساله این است که این جنبش بسرعت در حال گسترش است. مادران، خواهران، پدران و فرزندان یکی یکی دارند جلو میایند و سینه سپر می کنند و دادخواه عزیزانشان میشوند. از خانواده های دهه شصت تا خانواده های جانباختگان کوی دانشگاه، خانواده های جانباختگان ۸۸ و دی ۹۶ و آبان ۹۸ و خانواده های پرواز اوکراین و خانواده های بسیاری دیگر که عزیزانشان توسط حکومت در زندان یا بیرون زندان به قتل رسیده اند، از جمله کولبران کردستان و سوخت بران سیستان و بلوچستان، خانواده های زندانیان سیاسی، معلمان و بازنشستگانی که فعالینشان به زندان افتاده اند، خانواده های کارگرانی که به دلیل فقر خودکشی کردند، زنانی که قربانی اسیدپاشی حکومتی شدند، خانواده دخترانی که در پناه قوانین حکومت قتل ناموسی شدند، خانواده های نویسندگانی که قتل زنجیره ای شدند، خانواده نوید افکاری و فرزاد کمانگر و هزاران نفر دیگر که توسط حکومت اسلامی داغدار شدند دارند جلو میایند و متشکل میشوند و صدایشان را بلند میکنند. گوهر عشقی یکی از سمبل های این جنبش سیاسی و سرنگونی طلبانه است. حکومت رییسی تصور میکند او را دستگیر میکند و بقیه ساکت میشوند. این ذلت حکومت اسلام را نشان میدهد و قدرت جنبشی که این ذلت را تا سرنگونی دنبال میکند.

زنده باد جنبش دادخواهی

دختران خیابان انقلاب برمیگردند


اقدام شجاعانه دختران دانشجو در مقابل دانشگاه تهران، ادامه سر بلند کردن دختران خیابان انقلاب در سال  های ۹۶، ۹۷ است اما در شرایطی متفاوت. شرایطی که رئیسی را آورده اند تا برای اسلامی کردن جامعه یا بهتر است بگوییم برای جلوگیری از گسترش جنبش ضد اسلامی و مقابله با جنبش رو به رشد بی حجابی و رهایی زن، آخرین ته مانده قدرت سرکوب را به کار اندازد. اقدام دختران خیابان انقلاب و حجاب برگیران بطور دسته جمعی در مقابل دانشگاه تهران پاسخی به رئیسی و دم و دستگاه سرکوب بود.

این اقدام را باید هر چه بیشتر گسترش داد. حجاب برگیران را به حرکتی جمعی در مدارس و دانشگاه ها و خیابان ها تبدیل کرد و با هر اقدام سرکوبگرانه و یا احضار و دستگیری ها با تمام قوا مقابله کرد.

اقدام دختران دانشجو در آستانه سالروز خیزش آبان در عین حال گامی در جهت برافراشته تر کردن جنبش دادخواهی و جنبش آزادیخواهانه توده های مردم به جان آمده است. از همه دادخواهان، دانشجویان و کارگران و کلیه تشکل های مردمی انتظار میرود قاطعانه از دختران دانشجو و اقدام زیبای آنها حمایت کنند.

زنده باد دختران جسور دانشجو
زنده باد دختران خیابان انقلاب

۴ نوامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *