asqar karimi1

کمیته ای برای نجات ریحانه ها

asqar karimi1
اصغر کریمی:
کمیته بین المللی علیه اعدام دوباره گل کاشت. از لحظه ای که خبر رسید که ریحانه را برای اعدام به زندان رجائي شهر منتقل کرده اند، چنان فعالیت سریع، وسیع و همه جانبه ای سازمان داد که ظرف یک روز این موضوع به یک خبر جهانی تبدیل شد و بسیاری از نهادها و دولت ها جمهوری اسلامی را برای آزادی یا لغو حکم اعدام ریحانه تحت فشار قرار دادند. همزمان در مقابل زندان رجائی شهر هم خانواده ریحانه و تعدادی از مردم دست به تجمع زدند. جمهوری اسلامی عقب نشست و ریحانه را به زندان شهر ری بازگرداند و ده روز حکم اعدام به تعویق افتاد. مینا احدی سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام گزارش مبسوط فعالیت ۴۸ ساعته کمیته را در نوشته زنده و زیبائی بازگو کرده است و من اینجا قصد تکرار این فعالیت های شورانگیز را ندارم. فقط میخواهم خطاب به همه آنها که دلشان برای نجات ریحانه و ریحانه ها میتپد، آنها که دوشنبه شب را بیدار ماندند تا سرنوشت ریحانه را لحظه به لحظه دنبال کنند و آنها که همچنان در ایران و در اقصی نقاط جهان در تلاش برای نجات ریحانه هستند به یک نکته مهم اشاره کنم.

کمیته بین المللی علیه اعدام در ده سال گذشته دهها نفر را نجات داده است و عقب نشینی های متعددی به حکومت تحمیل کرده است. کمیته ای خوشنام و مشهور در ایران و در سطح بین المللی با همکارانی زیاد. کمیته ای که خار چشم جمهوری اسلامی و سیستم قضائی و وزارت اطلاعاتش شده است. کمیته ای همیشه در حالت آماده باش. اما این کافی نیست. ریحانه همچنان در خطر است و انسان های دیگری هر روز اعدام میشوند و یا حکم اعدام میگیرند. جنبش علیه اعدام باید وسیعتر شود و به تشکیلات بزرگتر و قدرتمندتری مجهز گردد تا قادر باشد ریحانه ها و سحرها را نجات بدهد. باید هر مخالف حکومت و هر مخالف اعدامی را در ایران و در سراسر جهان به حرکت درآورد و توان و انرژی همه آنها را برای از کار انداختن ماشین جنایت جمهوری اسلامی به کار انداخت. کمیته بین المللی علیه اعدام را باید هر چه بیشتر تقویت کرد و گسترش داد.

در خارج از ایران در هر شهری که هستید شعبه ای از کمیته بین المللی علیه اعدام را سازمان دهید و فعالیت تان را شروع کنید. با کمیته تماس بگیرید و همفکری کنید و راهنمایی بخواهید. عضو کمیته علیه اعدام شوید. کمیته برای دهها کار به کمک فوری نیاز دارد. از ترجمه اطلاعیه ها و خبرها به زبان های مختلف تا خبررسانی وسیع در مدیای اجتماعی، از سازماندهی آکسیون تا جمع آوری کمک مالی، از تماس با نهادها و احزاب مخالف اعدام تا برگزاری میتینگ و سخنرانی، از انعکاس خبرها و فعالیت ها در رسانه های دوست و فشار به رسانه هایی که سکوت میکنند و افشای آنها و دهها اقدام ابتکاری دیگر. و در ایران باید به یاری خانواده های محکوم به اعدام شتافت، با آنها اعلام همبستگی کرد و به آنها دلگرمی داد. باید شبکه هایی از مخالفین اعدام سازمان داد، شعار نوشت و اعلامیه پخش کرد، تجمع سازمان داد و صحنه های علنی اعدام را بهم ریخت، دم زندانها جمع شد و با هر انسان شریفی که هنوز نمیداند مجازات اعدام عملی ضد انسانی و سرکوبگرانه است و یا به خودش زیاد مربوط نمیداند و حساسیت نشان نمیدهد، حرف زد و نظرش را تغییر داد.

جنبش علیه اعدام وسیع است و مخالفین اعدام در ایران و در سطح جهان بی نهایت زیادند. اما به حرکت درآوردن آنها بدون حداقلی از سازمان عملی نیست. شبکه های علیه اعدام باید در همه جا شروع به کار کنند و صدها شبکه باید به هم بافته شوند و نیروی علیه اعدام را به میدان بیاورند. این به ما قدرت بسیار بیشتری میدهد که جلو اعدام ها را بگیریم و ماشین آدمکشان را فلج کنیم. همانطور که در عمل جلو سنگسار را گرفتیم و اعدام کودکان را برای رژیم بسیار مشکل کردیم. میتوانیم هزینه اعدام را چنان بالا ببریم که حتی نصف خود حکومت بگویند به صرفه نیست و شکاف در دم و دستگاه حکومت را تشدید کنیم. باید در مقابل هر خطر اعدامی طوفانی از اعتراض در ایران و در سطح جهان به راه اندازیم و این بدون سازمان عملی نیست.

کمیته بین المللی علیه اعدام ظرفی برای متشکل شدن و مقابله با اعدام و با کل حکومت است. دست به کار شوید. در هر شهری هستید نماینده این کمیته شوید و شعبه ای از آنرا درست کنید. با کمیته بین المللی علیه اعدام برای همکاری، همفکری و هماهنگی تماس بگیرید. ریحانه و سحر و لقمان و زانیار و صدها نفر دیگر به فعالیت شما نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *