hoshdar

کلیه مردم ایران باید در مقابل محکومیت کارگران به شلاق و زندان و اخراج بایستند

hoshdar
جمهوری اسلامی دستگیری، محکومیت و اخراج فعالین کارگری در شهرها و مراکز مختلف کارگری را گسترش داده است. بدنبال دستگیری ۹ نفر از کارگران معدن بافق و احضار ۹ نفر دیگر از آنان توسط ارگان های سرکوب جمهوری اسلامی، چهار نفر از نمایندگان کارگران پتروشیمی رازی در ماهشهر توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه عمومی این شهر به شش ماه زندان و پنجاه ضربه شلاق محکوم شده اند. نه تنها کارگران پتروشیمی رازی و پتروشیمی های ماهشهر، بلکه کل طبقه کارگر و مردم آزاده باید نسبت به این سیاست جنایتکارانه و سرکوبگرانه دست به اعتراض بزنند.

جمهوری اسلامی به اخراج و دستگیری کارگران معترض نیاز دارد تا بتواند فقر و محرومیت را به کارگران و مردم تحمیل کند. به این وحشیگری نیاز دارد تا بتواند جلو اعتصابات بزرگ و متعدد را که در مراکز مختلف کارگری در سراسر کشور جریان دارد، سد کند. سرکوب اعتراضات کارگران و دستگیری و اخراج فعالین کارگری سیاست ۳۵ ساله حکومت اسلامی بوده است اما در یکسال اخیر و با روی کار آمدن روحانی و کابینه امنیتی اش بار دیگر بگیر و ببند فعالین کارگری و کارگران معترض شدت یافته است. تجربه کارگران معدن بافق و خانواده هایشان نشان داد که میتوان نیروی وسیعی را علیه حمله به حرمت و حق و حقوق کارگران به میدان آورد. علاوه بر این در روزهای اخیر چهار نفر از کارگران معترض پروفیل ساوه در اراک، دو نفر از کارگران پروژه نمک زدائی شرکت پتروپارت و یکی از کارگران کارخانه شیشه و گاز (شوکا) توسط کارفرما و همراهی ارگان های جمهوری اسلامی اخراج شده اند. همه این احکام باید با عکس العمل وسیع و گسترده مواجه شود.

کارگران سنگ معدن بافق و خانواده هایشان عکس العمل شایسته و قدرتمندی علیه دستگیری و احضار عزیزانشان از خود نشان دادند و نیروی وسیعی را علیه این سیاست سرکوبگرانه به میدان آوردند. هزاران کارگر پتروشیمی های ماهشهر و ۴۰۰۰ کارگر پروفیل ساوه و نورد صفا و کارگران شرکت پتروپارت و شوکا و اعضای خانواده هایشان نیز میتوانند دوش به دوش هم، به مقابله با حکومت و کارفرماها برخیزند و نگذارند که کارگر معترض شلاق بخورد و زندانی یا اخراج شود. در مقابل حکم شلاق به کارگران باید کل جامعه به اعتراض بلند شود و نگذارد که حکومت جنایتکار اسلامی چنین احکامی صادر کند و حرمت کارگر را اینچنین لگدمال کند. بعد از کارگران بافق اکنون نوبت کارگران و مردم ماهشهر و بویژه خانواده های کارگران است که به میدان بیایند و کل جامعه را به حرکت درآورند. کارگران مراکز کارگری در سراسر کشور، دانشجویان و همه نهادها و تشکل های مختلف آزادیخواه را به حمایت از کارگران و اعتصاباتشان و به اعتراض قاطعانه علیه این احکام ضد انسانی فرامیخوانیم.

سرنگون باد حکومت جنایتکار اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *