در حاشیه انتشار کلیپ‌های شکنجه و آزار در اوین – سیاوش مدرسی

سیاوش مدرسی

مندرج در انترناسیونال ۹۳۵

“ما که از وضعیت زندانهای شما باخبر بودیم و به لطف هکرها گویا شما هم خبردار شدید!”این کامنت یکی از فعالین اینترنتی در مورد پخش سریالی فیلمهای هک شده از بخش عمومی زندان اوین کاملاً گویای حقیقت است. ۴۳ سال است که اوین و قزل‌حصار و هر بازداشتگاه علنی و مخفی در چهار گوشه ایران به مراکز آموزش عالی تربیت رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، وزیر و کیل و سردار و هر عمله اکره اسلام و چپاول تبدیل شده است.

و طناب دار و تیرباران و تازیانه و سنگسار نصیب مخالفین نظام نکبت الهی در ایران شده است.اما مردم، مخالفین، زنان و مردانی که به سلطه این اوباش “نه!” گفته‌اند بسیار خوب از دهلیزهای شکنجه و اعتراف‌کشی و خودکشی کردن و اعدام و دفن در گورهای دسته جمعی گمنام آگاهند! اجساد بر دار آونگ و له شده قرار بوده سند و مدرک “اقتدار!” نظامی باشد که با ایجاد ترس، ارعاب و چپاول مانده و نفس‌های آخر را میکشد. 

بندرت کار بدستی، چپاولگری، سردار وکیل و وزیری را میتوان سراغ گرفت که مدارج عالی ترقی را از این آموزشگاه جهل و جنون و جنایت آغاز نکرده باشد، انسانی را لگدمال نکرده باشد، کف پا و جسم و روح مخالفی را به تازیانه و عربده “الله اکبر!” و تکبیر له نکرده باشد. مگر استاد همه این اوباش تبهکار بازجو و شکنجه‌گر سید اسدالله لاجوردی که به سزایش رسید هنوز به عنوان آموزگار بزرگشان مورد تکریم و احترام اینها نیست؟ آنچه که در زندانهای نظام سیاه اسلامی و “مهر و رافت!” دینشان بر مردم گذشته است موضوع پنهانی نیست ابعاد این جنایات را با جرات میتوان در ردیف هولوکاست نازی‌ها اعلام کرد!

کلیپهای هک شده تا کنون فقط ورودی زندان اوین و روال “عادی!” پذیرایی از اسرا را به نمایش میگذارد اما بلافاصله دلهره و نگرانی بزرگی را در صفوف جلادان و حامیانشان بهمراه آورده است. پایگاه خبری امتداد با دلهره می پرسد: ”آیا آرشیو کامل فایل‌های ذخیره شده دوربین‌ها به دست هکرها افتاده است؟” روزنامه همدلی می نویسد: “ آیا هک شدن دوربین‌های زندان اوین در راستای حملات سابق به تاسیسات هسته‌ای و نظامی ایران بوده است؟ مدتی قبل بروز برخی مشکلات در تاسیسات نطنز و دستبرد به اسناد هسته‌ای ایران حواشی زیادی را برای دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایجاد کرد. همچنین ترور شهید فخری‌زاده سبب شد توانمندی دستگاه‌های امنیتی به‌چالش کشیده شود. حالا باید در روزهای آینده منتظر واکنش‌های بیشتر به هک شدن دوربین‌های زندان اوین بود، جایی‌که قرار است مقامات قوه قضائیه پاسخگو باشند.” و سایت خبری مدارا  هشدار میدهد که :نه فقط انتشار این تصاویر، بلکه هک شدن این دوربین‌ها مشکل امنیتی بزرگی را برای نهادهای امنیتی فراهم کرده (و خواهد کرد). احتمالا به زودی شاهد شناسایی برخی افراد از روی تصاویر چهره‌های آنها خواهیم بود که هکرها شناسایی‌شان کرده و مشخصاتشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر‌ می‌کنند. این مسئله به خودی خود، ضربه بزرگی به نهادهای امنیتی وارد خواهد کرد.”

و از قول کاربری میپرسد: “در مورد هک دوربین‌های اوین مسئله این است که آیا دوربین‌های بندهای امنیتی ۲۰۹، ۲۴۰ و ۲الف که تحت نظارت سازمان زندان‌ها نیستند هم هک شده یا خیر! عمده تصاویر کلیپ مربوط به در ورود و خروج اصلی زندان است.”

در این وانفسا تحلیلگران ملی اسلامی و هواداران دون‌پایه دوخردادی در رسانه مشغول پیدا کردن راهی برای جلوگیری از این “رویدادها!” هستند! انگار ۴۳سال است که “در بر این پاشنه نمی‌چرخد!” انگار بدور از چشم قانون و رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور و  “رافت اسلامی” سید‌علی خامنه‌ای این اتفاقات خیلی خیلی بد افتاده است! انگار پرونده ترور‌ها و کشتارها، پرونده‌های موردی بوده‌اند و حالا قرار است با عذرخواهی رئیس زندان از خامنه‌ای و زندان بانانش “موارد!” برطرف شوند.

 اما در سوی دیگر این ماجرا مردمی قرار دارند که خود موضوع این نظم و نظام و قانون الهی بوده‌اند و هستند! همین امروز هستند! وحشت در صفوف بازجوها و شکنجه‌گران قابل فهم است مردم نام و نشان تک‌تک آنها را میدانند، پیدایشان خواهند کرد و تمام دنیا را برای آنها نا امن خواهند کرد! دستگیرشان خواهند کرد و در برابر دادگاهای مردمی علنی پرونده هایشان را رو خواهند کرد و آنها را در دادگاههای علنی به محاکمه خواهند کشید! امری که در فضای باز اروپا آغاز شده و قطعاً در تهران و سراوان و تبریز و سنندج و مشهد و اهواز و هرجا که انسانیت را لگدمال کرده‌اند ادامه خواهد یافت. نگرانیشان قابل فهم است!

۲۵ اوت ۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *