اولويتها و جهت گيريها پلاتفرمى براى رهبرى حزب کمونيست کارگرى ايران

حميد تقوايى
١٠ مارس ٢٠٠٤

مصوب پلنوم بيستم حزب – مارس ٢٠٠٤

مقدمه:

شرايط انقلابى و پرتحول جامعه حضور و فعاليت و دخالتگرى گسترده حزب در تحولات جارى را به يک امر عاجل و حياتى تبديل کرده است. انقلابى که در ايران در حال شکل گرفتن است ميتواند و بايد با سرگونى جمهورى اسلامى و تصرف قدرت سياسى بوسيله حزب کمونيست کارگرى به پيروزى برسد. راه رسيدن به اين پيروزى را بايد گام بگام هموار کرد و پلاتفرم حاضر اين گامهاى عملى را تعيين و تعريف ميکند. تحقق پيگير وهمه جانبه اين وظايف اين وظايف راه پيروزى حزب ما و انقلاب آتى در ايران است.

پلاتفرم رهبرى حزب:

١- تقويت موقعيت حزب به عنوان نماينده و سخنگو و نيروى سازماندهنده و رهبرى کننده جنبش انقلابى مردم عليه جمهورى اسلامى بر مبناى قطعنامه ها و بيانيه هاى مصوب کنگره چهارم و اسناد کنگره هاى دوم و سوم حزب.

٢- گسترش و تقويت حضور سياسى، تبليغى و سازمانى حزب در داخل کشور. تدوين نقشه عملهاى معين براى کميته داخل کشور با توجه به موقعيت امروزى حزب و توازن قواى کنونى

٣- پيگيرى، پيشروى بيشتر، و اجراى هر چه جامع تر سياستهاى مختلف منتج از مبحث حزب و جامعه: شفافيت و گشايش حزب بر روى جامعه، حضور هر چه وسيعتر شخصيتها و چهره هاى شناخته شده کمونيست در صحنه مبارزه اجتماعى، رشد دخالتگرى حزب در کليه کشمکشها و جدلهاى سياسى بر سرآزادى و برابرى و رفاه اجتماعى. قد علم کردن حزب به مثابه يک نيروى رهبر کل جامعه، حضور حزب در نبرد هر روزه بر سر افکار و کردار سياسى توده هاى وسيع مردم. سازماندهى و شکل و هويت اجتماعى دادن به گرايش راديکال سوسياليستى(رهبران عملى، کمپينها و تشکلهاى توده اى) در جنبش کارگرى و در مبارزات بخشهاى ديگر جامعه.

٤- ايجاد کانيسمهاى سياسى و تشکيلاتى براى تقويت اتحاد و انسجام حزب. حفظ و تقويت اتحاد حزب يک هدف درخود رهبرى است.

٥- تبليغ و توده گير کردن شعار جمهورى سوسياليستى بعنوان حکومتى که بايد با سرنگونى رژيم اسلامى برقرار شود.

٦- تقويت و گسترش نفوذ و حضور حزب بعنوان پرچمدار و سخنگوى طبقه کارگر و برنامه و مطالبات کارگرى در صحنه مبارزات جارى ايران.

٧- اجراى پيگيرانه پروژه تلويزيون و راديوى ٢٤ ساعته و تضمين ادامه کارى آن.

٨- تقويت وضعيت مالى حزب از طريق به اجرا گذاشتن و پيگيرى طرح مرکزى کسب در آمد، و اجراى پروژه هاى مختلف مالى در خارج کشور.

٩- تضمين حضور قدرتمند حزب و تقويت و گسترش فعاليتهاى حزب در عرصه هاى مختلف مبارزه در خارج کشور. تقويت حزبيت و مناسبات و روابط و سنتهاى حزبى. تبديل و تثبيت کار روتين حزبى به يک رکن تعطيل ناپذير فعاليت حزبى در خارج کشور. اجرا و پيگيرى اسناد مربوط به مدرنيزه کردن ساختارها و متابوليسم ادارى و اجرايى حزب و مقررات و روشهاى تعريف شده و لازم الاجرا در قلمروهاى مختلف کار تشکيلاتى. ايجاد يک ماشين قدرتمند و يک موجوديت قوام گرفته حزبى.

١٠- تدوين و اجراى نقشه عملهاى تشکيلاتى، سياسى و نظامى در رابطه با فعاليتهاى حزب در کردستان. گسترش بيشتر فعاليت سياسى و تشکيلاتى و تامين حضور مسلحانه قوى و ايجاد پتانسيل گسترش نظامى سريع حزب در کردستان.

١١- شکل دادن به يک شالوده کادرى قوى مارکسيست و مجرب در حزب.

١٢- تدوين و اجراى پيگير برنامه آموزشى مارکسيستى در تشکيلاتهاى حزبى بر مبناى متون کلاسيک و آثار منصور حکمت و تاريخچه نظرى و عملى جنبش و حزب کمونيست کارگرى.

١٣- نزديکى و همکارى بيشتر با حزب کمونيست کارگرى عراق بويژه در رابطه با موقعيت خطير و منحصر بفرد اين حزب در اوضاع پر تحول عراق.

١٤- ايفاى نقش حزب بعنوان سخنگو و پرچمدار عروج مجدد مارکسيسم در سطح بين المللى.

١٥- دامن زدن به و حضور فعال در جنبش بين المللى عليه سياستهاى ميليتاريستى آمريکا و متحدينش از يکسو و عليه اسلام سياسى از سوى ديگر بر مبناى اسناد “طلوع خونين نظم نوين جهانى” و مقالات “دنيا پس از ١١ سپتامبر” منصور حکمت.

١٦- ايجاد روابط گسترده و محکم با بخشهاى مختلف طبقه کارگر جهانى. تلاش براى ايجاد وسيعترين همبستگى عملى متقابل ميان کارگران ايران و ساير کشورها.

١٧- انتشار منظم نشريه سياسى – تئوريک “بسوى سوسياليسم، دوره سوم”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *