جدید ترین

نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم!

اطلاعیه شماره یک

عاملین و آمرین پاکسازی، تصفیه و دستگیری دانشجویان مجرم‌اند و باید محاکمه شوند!

 

جلسه سخنرانی عبدالکریم سروش در شهر تورنتو با اعتراض شدید به نقش کلیدی او در ستاد انقلاب فرهنگی، عملا به صحنه افشاگری علیه او و جمهوری اسلامی بدل گردید.

عبدالکریم سروش عضو و سخنگوی ستاد انقلاب فرهنگی، یکی از مهره‌های کلیدی سیاست اسلامی کردن دانشگاه، به فرمان خمینی بود. او به همراه اعضای دیگر این ستاد، “علی شریعتمداری، محمدجواد باهنر، مهدی ربانی املشی دادستان وقت دادگاه انقلاب، حسن حبیبی، شمس آل‌احمد و جلال‌الدین فارسی و به ریاست علی خامنه‌ای اعضای تشکیل دهنده ستاد انقلاب فرهنگی بودند. از ۱۵ خرداد ۱۳۵۹ تا مهرماه ۱۳۶۲ اخراج و پاکسازی ۵۸ هزار دانشجو و ۸۶۰۰ استاد دانشگاه با نظارت مستقیم این ستاد، توسط “ستاد پاکسازی و تزکیه دانشگاه‌ها” و کمیته‌های دانشجویی ستاد انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی، و . . . انجام گردید.

 

سخنان زهر‌آگین سروش که وقیحانه فریاد می‌زد: “لازم است در دانشگاه ها پاکسازی و تصفیه صورت گیرد تا اثرش در همه جامعه آشکار گردد، هوس‌ناکان و پیروان سایر مکاتب چون اندیشه خود را به جای دیگر فروخته‌اند دم از عدم امکان انقلاب فرهنگی می‌زنند”  و “دانشگاه ها باید عطر و بوی اندیشه اسلامی به خود بگیرند و این گلستان، گلستان معطری باشد که هر کس وارد آن می‌شود، از همان ابتدا مشامش به این بوی دلنواز عطرآگین شود”. از ذهن و حافظه جامعه و هزاران قربانی سیاست‌های سرکوبگرانه ستاد انقلاب فرهنگی پاک نخواهد شد.

 

عبدالکریم سروش به دعوت بنیاد سهروردی که توسط پسرش تأسیس شده است به تورنتو دعوت شد تا در کنفرانسی سه روزه تحت عنوان “فرار از مدرسه و  گذار از وسوسه … و طریقت عشق” سخنرانی کند.

برگزاری این جلسه از طرف نیروهای چپ و انقلابی مورد اعتراض قرار گرفت و تجمع اعتراضی بزرگی در بیرون و داخل سالن برپا گردید. افشاگری و اعتراض مخالفین سبب شد که مسئولین و محافظان کتابخانه محل برگزاری جلسه، در جریان پرونده جنایات او قرار بگیرند و با معترضین همراهی نشان دهند. برگزار کنندگان، دست به دامن پلیس شدند، اما توضیحات و مدارک و شواهدی که معترضین مطرح کردند عملا سبب شد که پلیس نیز به شکایت توجهی نکند.

در داخل سالن نیز تعداد زیادی با حضور اعتراضی خود به افشاگری از عملکرد سروش و نقش کلیدی او در ستاد انقلاب فرهنگی  پرداختند و جلسه عملا به تشنج کشیده شد. معترضین اکیدا از مسئولین کتابخانه‌ٔ محل برگزاری جلسه درخواست کردند که دو روز باقیمانده از این برنامه را لغو کنند. به دلیل اعتراض و افشاگری مخالفین کمتر از ۵۰ نفر در سالن شرکت کرده بودند که بعضی از آنها نیز با افشاگری مخالفین به نقش و جایگاه سروش پی بردند.

این اعتراضات بار دیگر تأکیدی بر این است که شهر تورنتو و خارج‌کشور نباید محلی برای جولانگاه مهره‌های قدیم و جدید رژیم  کثیف اسلامی باشد.

 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – واحد تورنتو

۲۳ مارس ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *