٢٩ ژانویه روز بزرگی علیه اعدام در ایران و در دفاع از زندانیان سیاسی

روز ٢٩ ژانویه در ٤٠ شهر جهان در دفاع از زندانیان سیاسی و علیه اعدام در ایران تظاهرات شد و چند هزار نفر در مجموع این تظاهرات ها شرکت کردند، جمهوری اسلامی را بعنوان یک حکومت جنایتکار و ضد انسان محکوم نمودند و خواهان لغو مجازات اعدام، لغو احکام اعدام و آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی در ایران شدند. این تظاهرات ها توسط حزب کمونیست کارگری و تعداد قابل توجهی از سازمانها، نهادها و فعالین سیاسی فراخوان داده شده بود.
این تظاهرات ها در تعدادی از شهرهای آلمان و انگلیس و فرانسه، سوئد، نروژ، دانمارک و فنلاند، هلند و سویس و اطریش و در چندین شهر آمریکا و کانادا و همینطور در هفت شهر افغانستان و کردستان عراق برگزار شد و صدها پلاکارد توسط تظاهرات کنندگان، علیه اعدام، در دفاع از زندانیان سیاسی، در محکومیت حکومت اسلامی و برای سرنگونی این حکومت، همراه با تصاویری از زندانیان سیاسی که توسط جمهوری اسلامی اعدام شده و یا محکوم به اعدام شده اند، برافراشته شد. سخنرانان این تظاهرات ها سخنرانی های آتشینی علیه جمهوری اسلامی اعدام و شکنجه ایراد کردند و شرکت کنندگان علیه جمهوری اسلامی و اعدام و سرکوب شعار دادند و در برخی از تظاهرات ها تصاویری از رهبران آدمکش حکومت اسلامی را به آتش کشیدند. در اکثر این تظاهرات ها شعارهای نه به اعدام، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، کارگر زندانی آزاد باید گردد و سفارتخانه های جمهوری اسلامی برچیده باید گردد به زبانهای مختلف فریاد زده شد.
تظاهرات های روز شنبه ٢٩ ژانویه، در تعدادی از رسانه های فارسی زبان و غیر فارسی زبان منعکس شد، با تعدادی از سازمان دهندگان تظاهرات ها مصاحبه شد، هزاران نسخه از اطلاعیه ها و قطعنامه ای که از طرف کمیته بین المللی علیه اعدام ویژه روز ٢٩ ژانویه تهیه شده بود منتشر گردید و مردم زیادی با امضای قطعنامه و یا پارچه نوشته ها و یا در دست گرفتن پوسترها و تصاویر جانباختگان و زندانیان سیاسی، با مردم ایران همراهی کردند و حکومت منفور اسلامی را محکوم کردند.
در سوئد تعدادی از احزاب پارلمانی و نیز عفو بین الملل به تظاهرات پیام فرستادند و یا در تظاهرات سخنرانی کردند. در تورنتو همزمان تظاهرات بزرگی در دفاع از انقلاب مردم مصر جریان داشت. تظاهرات کنندگان با شعارهائی علیه دیکتاتورها و در حمایت از مبارزه مردم مصر همبستگی خود را با آنها نشان دادند و متقابلا تعدادی از شرکت کنندگان در تظاهرات در همبستگی با مردم مصر به صف تظاهرات علیه جمهوری اسلامی پیوستند و همبستگی خود را با مردم ایران علیه جمهوری اسلامی نشان دادند.
در افغانستان راهپیمائی ها و تظاهرات های باشکوهی در کابل و هرات و مزار شریف و جلال آباد به فراخوان حزب همبستگی افغانستان برگزار شد. پوسترهای زیادی از زندانیان سیاسی جانباخته و یا محکوم به اعدام در ایران و همینطور پلاکاردها و بنرهای زیادی در محکومیت جمهوری اسلامی و با شعارهای مرگ بر خامنه ای و احمدی نژاد و در همبستگی با مردم ایران در دست زنان و مردان تظاهرات کننده بود و حضور چشمگیر جوانان و بویژه دختران در صف مقدم این تظاهرات ها بسیار باشکوه بود. تعدادی پوستر و پلاکارد بزرگ از کمیته بین المللی علیه اعدام و کمپین آزادی کارگران زندانی در ایران نیز در این تظاهرات ها به چشم میخورد. تظاهرات کنندگان آدمک های احمدی نژاد و خامنه ای را در پایان تظاهرات ها به آتش کشیدند و جمهوری اسلامی را بعنوان یک رژیم ددمنش و رژیم تازیانه و دار محکوم کردند. جمهوری اسلامی خواهان دستگیری تظاهرات کنندگان افغانستان شد! و البته بی بی سی فارسی نیز این تظاهرات ها را تحریف کرد و با قومی نشان دادن و ضد ایرانی بودن آنها نشان داد که ذره ای شرافت ژورنالیستی ندارد.
همزمان در شهرهای سلیمانه، هولیر و دیانا در کردستان عراق نیز میتینگ ها و تظاهرات هائی برپا شد و در اربیل تظاهرات کنندگان خشمگین به کنسولگری جمهوری اسلامی حمله کردند و شیشه های آنرا شکستند. در پایان این تظاهرات بیانیه‌‌ای از سوی کمیته‌ برگزار کننده‌ این تظاهرات خطاب به‌ افکار عمومی جهان به‌ منظور مبارزه‌ علیه‌ اعدام ‌ها در ایران صادر شد.
یکی از خواست های مهم شرکت کنندگان در تظاهرات های روز ٢٩ ژانویه، قطع رابطه سیاسی و دیپلماتیک دولت ها با جمهوری اسلامی، بستن سفارتخانه های جمهوری اسلامی و اخراج این حکومت از سازمان ملل و سازمان جهانی کار و کلیه نهادهای بین المللی بود. تعدادی از سخنرانان هرنوع سکوت، همکاری و مماشات دولت ها در مقابل جنایات جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم کردند و اعلام کردند که مردم ایران سکوت امروز دولت ها و سازمان ملل را در مقابل جنایات جمهوری اسلامی نخواهند بخشید
حزب کمونیست کارگری به شرکت کنندگان در این تظاهرات ها درود میفرستد و روز ٢٩ ژانویه را روز موفقی در مبارزه علیه اعدام و در دفاع از زندانیان سیاسی میداند که میتواند سرآغاز شکل دادن به مبارزه ای قدرتمندتر باشد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ ژانویه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *