کارگران نساجی قائم شهر دومین تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند

طبق گزارشی که به حزب رسیده است، کارگران نساجی شماره ٢ قائم شهر، روز ٦ و ٧ بهمن در اعتراض به ٨ تا ٩ ماه دستمزد پرداخت نشده خود در محل كارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند. روز ٦ بهمن حدود ٣٠٠ نفر در تجمع شرکت داشتند که نیروهای سرکوب رژیم قصد جلوگیری از اجتماع کارگران را داشتند و کارگران با آنها درگیر شدند. روز ٧ بهمن نیز ٢٠٠ نفر از کارگران مجددا دست به تجمع اعتراضی در محوطه کارخانه زدند. کارگران اعلام کرده اند تا نقد کردن کل طلب های خود به اعتراض ادامه خواهند داد.
در این کارخانه ٦٠٠ نفر اشتغال دارند و مدتهای طولانی است با معضل دستمزد پرداخت نشده روبرو بوده و برخی از آنها بین ٨ تا ٩ ماه دستمزد طلب دارند. این كارخانه قبلا به حال تعطیل درآمده بود كه بدنبال اعتراضات گسترده كارگران برای حفظ اشتغال خود، مبلغی وام بابت راه اندازی كارخانه به مدیریت داده شد و كارخانه مجددا شروع به کار کرد اما به كارگران دستمزد پرداخت نمیشود.
حزب کمونیست کارگری از خواست بحق کارگران نساجی قائم شهر حمایت میکند و آنها را فرامیخواند که مجمع عمومی خود را مرتبا تشکیل دهند و دسته جمعی برای تداوم مبارزه خود تصمیم بگیرند و مدام مردم شهر را بهر طریق که میتوانند از اعتراض و خواست های خود مطلع نگهدارند. حزب کلیه مراکز کارگری، مردم زحمتکش قائم شهر و بویژه خانواده های کارگران را فرامیخواند از کارگران نساجی حمایت کنند، خبررسانی کنند، کمیته های همبستگی با کارگران تشکیل دهند و به هر شکل ممکن آنها را مورد حمایت قرار دهند.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٧ بهمن ١٣٨٩، ٢٧ ژانویه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *