wpi-Logo

قرار علیه سانسور و سرکوب عقاید

جمهوری اسلامی  هرگونه آزادی در جامعه را سلب  و سرکوب میکند. در این سیستم بیان عقیده مخالف، اسمش برهم زدن امنیت است و جرم است و با همین اتهام بسیاری از نویسندگان و هنرمندان و وب لاگ نویسان احکام زندان گرفته و در زندانند. بسیاری اعدام و شکنجه شده اند. و هم اکنون  زندانهای حکومت مملو از زندانیان سیاسی ایست که بخاطر نبود همین آزادیهای سیاسی پایه ای در جامعه در بندند. یک مورد آشکار سرکوب آزادی ها در حاکمیت جمهوری اسلامی سانسور است. کارزار علیه سانسور یک عرصه مهم مبارزه برای آزادی های سیاسی در جامعه است.  با سانسور جلوی آزادی اندیشه و بیان را می گیرد. از چاپ و نشر کتاب ها و روزنامه ها و نشریات مستقل جلوگیری می‌کند. سینما، تئاتر، موسیقی، نقاشی را از محتوا می اندازد. رادیو و تلویزیون را در انحصار خود دارد و از آن برای دروغ پراکنی و اشاعه جهل و خرافات و بقای خود استفاده می کند. با پخش پارازیت می کوشد مردم را از دسترسی آزاد و آسان به صدا و تصویر بسیاری از رادیو و تلویزیون های ماهواره ای محروم نماید. با فیلترینگ و همچنین با کاهش سرعت اینترنت مانع دستیابی مردم به جریان آزاد اطلاعات می شود و در صدد است به سرورهای تلگرام، اینستاگرام، توییتر و مانند آن دست یابد.

مبارزه پراکنده در مقابل نهاد سانسور سازمان‌یافته و سرکوب آزادیها در جامعه  کافی و کارساز نیست. باید کارزاری اجتماعی و همه جانبه علیه سانسور و سرکوب عقاید به راه انداخت و آن را به پیش برد.

حزب ما حزب اعتراضات اجتماعی است، برای سازماندهی اعتراضات نویسندگان، شاعران، هنرمندان و روشنفکران می کوشد. حزب در راه تشکل یابی شاعران و نویسندگان و مترجمان و هنرمندان و روشنفکران علیه سانسور و سرکوب عقاید فراخوان می دهد. حزب از هر گونه تلاش و کارزاری در این جهت حمایت و پشتیبانی میکند.

 

ارائه دهنده: آرش دشتی از ایران

تایید کننده: بهروز بهاری، رضا فتحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *