کارزار “من یک نفرم، یکی از بیشمار زنان شهر”

در روزهای اخیر و همزمان با دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی کارزاری تحت عنوان ” من یک نفرم، یکی از بیشمار زنان شهر” توسط زنان بسیاری با انتشار عکسهای بی حجابشان در شبکه ایکس به جریان افتاده و در حال گسترش است. کارزاری در ادامه جنگ هر روزه  زنان علیه حجاب و کل بساط آپارتاید جنسیتی حاکم  که تداوم انقلاب را فریاد میزند.

در شهریور ۱۴۰۱ بدنبال قتل حکومتی مهسا امینی (ژینا) بخاطر حجاب، خشم و نفرت انباشته شده مردم از  بیش از چهل سال حاکمیت حکومت آپارتاید جنایتکار جنسیتی حاکم فوران پیدا کرد و زنان با حجاب سوزان و سر دست چرخاندن حجاب در میان  رقص و شادی زن و مرد، فریاد زن زندگی آزادی را سر دادند و انقلابی فراگیر و گسترده شکل گرفت که دنیا را تکان داد. امروز در دومین سالگرد این انقلاب  زنان شجاع در کنار بی حجابی گسترده اجتماعی در خیابانها، با این کارزار صحنه دیگری از تقابل با حکومت منفور ضد زن را رقم می زنند و عزم راسخ خود را برای به پیروزی رساندن انقلاب زن زندگی آزادی اعلام میکنند.

تا هم اکنون  زنان بسیاری به این کارزار پیوسته و  تصویر بیحجاب خود را  در مدیای اجتماعی به اشتراک گذاشته اند و هر لحظه بر شمار  شرکت کنندگان آن اضافه میشود. این کارزار بازتاب گسترده ای  داشته و به خبری داغ در رسانه ها تبدیل شده است. از جمله کانون مدافعان حقوق بشر با اشاره به  این کارزار شجاعت، قدرت و مقاومت دختران و زنان در ایران را ستوده و اقدام آنان را  در برابر ظلم و سرکوب، مثال زدنی  و الهام بخش خوانده است.  

جمهوری اسلامی دو سال است که تلاش میکند حجاب این خاکریز فتح شده  انقلاب زن زندگی آزادی را بازپس بگیرد. آرمیتا گراوند دختر نوجوان قهرمانی که حاضر نشد به حجاب تن دهد یک قربانی این جنگ نابرابر بود و قتلش توسط مزدوران حکومت خشم میلیونی مردم را صد چندان کرد. امروز  با نگاهی به چهره جامعه  شکست محتوم حکومت را میتوان به روشنی مشاهده کرد. عظمت این جدال آنچنان بود که در سطح بین المللی آپارتاید جنسیتی جنایت علیه بشریت خوانده شده و دور نیست روزی که سران حکومت آپارتاید جنسیتی به محاکمه کشیده شوند.

حزب کمونیست کارگری به همه زنان شجاعی که با چنین کارزارهایی همچنان پیش قراولان انقلاب زن زندگی آزادی هستند درود می فرستد. حزب همه زنان و دختران را به پیوستن به این کارزار فرا می خواند و همه مردم را به حمایت و بازتاب وسیع و جهانی آن فراخوان می دهند. پیوستن به این کارزار تقویت کننده صف انقلاب زن زندگی آزادی است. سراسری به این کارزار بپیوندیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *