کارگران شوش و بازنشستگان و معلمان به استقبال اول مه رفتند

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان فراخوان به تجمعات روز معلم داد

کارگران و بازنشستگان و معلمان در ایران به استقبال روز جهانی کارگر و معلم میروند. امروز ۹ اردیبهشت و در آستانه روز جهانی کارگر بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش ، یکشنبه اعتراضی خود را  همراه با کارگران کاغذ پارس به گرامیداشت روز جهانی کارگر اختصاص داده و مقابل درب فرمانداری تجمع کردند. در این تجمع بیش از پانصد نفر شرکت داشتند و با شادباش روز جهانی کارگر بر آزادی تمام کارگران زندانی، معلمان دربند و زندانیان سیاسی و نیز بازگشت به کار کارگران اخراجی از جمله اسماعیل بخشی تاکید کردند. بنا بر اخبار تا کنونی در این روز علاوه بر شوش بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک و اهواز و بازنشستگان فولاد در  مقابل دفتر مرکزیِ این صندوق در شهرهای مختلفی چون تهران، اصفهان، اهواز، مازندران و شاهرود تجمع داشتند. در اراک بازنشستگان تامین اجتماعی شعار میدادند: حجاب حجاب شعارشان، دزدی و غارت کارشان، روسری را رها کن، فکر به حال ما کن. با این شعارها بازنشسته علیه کل بساط آپارتاید جنسی حاکم قد علم کردند.  

به مناسبت اول مه بخش های مختلف بازنشستگان از جمله بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی، اداره بهداشت و  درمان و مخابرات و دیگر صنوف  برای ساعت  ده صبح روز دوازدهم اردیبهشت از برگزاری تجمع مشترکی در مقابل اداره کل کار خبر داده اند. با فریاد “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد” از این فراخوان باید وسیعا حمایت کرد. این فراخوان با شعارهای “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد” ، “فقط کف خیابان بدست میاد حقمان” خطابش به همه مردم است. با حمایت و شرکت وسیع در این تجمع آنرا به گردهمایی بزرگ روز جهانی کارگر در شهر کرمانشاه تبدیل کنیم. 

از سوی دیگر شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان برای روز ۱۳ اردیبهشت به مناسبت روز معلم فراخوان به تجمع داده است. این تجمع یک نیز که یک روز بعد از روز جهانی کارگر برگزار میشود به آن اتصال دارد. بدین ترتیب در این هفته دو روز اعتراضی مهم و سراسری در پیش است . حزب کمونیست کارگری از این فراخوانها ها وسیعا حمایت کرده و همه کارگران و بخش های مختلف جامعه را به شرکت وسیع در این تجمعات مهم اعتراضی مهم فرا میخواند.

فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان از افت تحصیلی و بازماندن صدها هزار نفر از کودکان این جامعه از تحصیل، از کالایی شدن آموزش و بازتولید تضاد طبقاتی، از بی اعتباری علم و دانش و نادیده گرفتن و دست‌درازی به حقوق معلمان، بعنوان بخشی از بحران‌هایی که نظام آموزشی در آن غرق شده سخن میگوید.  در بخشی از فراخوان شورای هماهنگی به مناسبت روز معلم خطاب به معلمان در سراسر کشور آمده است:” شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، همه شما بزرگواران و دغدغه‌مندان عرصه تعلیم و تربیت را به این مهم فرا می‌خواند که به مناسبت روز و هفته معلم و نشان‌ دادن عزم و اتحادمان برای ساختن جامعه‌ای آزاد و برابر گرد آییم و پیمان ببندیم که تا آن روز فرخنده از پای ننشینیم. به اعتقاد ما این رسالتی‌ست که تاریخ بر دوش ما گذاشته است. مبادا شانه از بار مسئولیت خویش خالی کنیم و شرمنده‌ی حال و آینده شویم”. این تجمعات در تهران روبروی سازمان برنامه و بودجه ، در مراکز استانها روبروی ادارات کل آموزش و پرورش استانها استان‌ها و در شهرستانها روبروی ادارات آموزش و پرورش برگزار خواهند شد.

یک خبر مسرت بخش  در آستانه اول مه آزادی جعفر ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی معلمان ایران، از زندان قزلحصار است. آزادی جعفر ابراهیمی را به او، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم. شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی معلمان ضمن گزارش و شادباش آزادی جعفر ابراهیمی بر پایان دادن به پرونده سازی های امنیتی علیه فعالین صنفی، روند وثیقه های سنگین اعتراض کرده و بر آزادی همه آنان از زندان تاکید نموده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۸ آپریل  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *