گفتگو با کیوان جاوید: مردم، کانال جدید و جمهوری اسلامی

انترناسیونال: در هفته های گذشته خبرگزاری فارس در نوشته ای به کانال جدید پرداخته است و خود را مجبور دیده  به حرفهای شما در نقد مذهب و خرافه مذهب جواب بدهند. معلوم است به خال زده اید؟ اینها نگرانی شان از چیست؟

کیوان جاوید: تیتر برنامه «نیاز جمهوری اسلامی به خرافه امام زمان» بود. برنامه ای پر شور که فرصت مناسبی به بینندگان تلویزیون کانال جدید داده بود تا جمهوری اسلامی را به مصاف بکشند.  تقریبا غیر از مدافعان اجاره ای جمهوری اسلامی کسی در برنامه مستقیم کانال جدید از مذهب دفاع نمی کند. به دلیل مشاهده و کارکرد هر روزه مذهب در جمهوری اسلامی و به یمن فعالیت روزمره و درخشان کانال جدید دیگر نمی شود مذهب را از جمهوری اسلامی جدا کرد. مردم دیده اند هر جا که اسمی از خدا و محمد و علی و حسین به میان می آید، یعنی ثروت افسانه ای برای کاربدستان همین حکومت و فقر و تباهی برای مردم. ما این واقعیت صنعت کذایی مذهب را بدون کمترین اغماض و پرده پوشی با مردم در میان می گذاریم و همین باعث محبوبیت صد چندان ما در میان مردم می شود.

جمهوری اسلامی بخیال خود می خواهد با ما روی خط مستقیم مقابله به مثل کند. در این برنامه یکی از «سربازان گمنام امام زمان» روی خط آمد و گفت به اعتقادات ما مردم که مسلمان هستیم توهین نکنید. در همین رابطه به او فرصت دادم تا توهین را معنی کند و من هم جوابش را دادم. در ادامه تقریبا همه بینندگانی که روی خط آمدند که تقریبا ۹۵ درصد آنها طبق معمول از شهرهای مختلف ایران تماس می گیرند جواب دندان شکنی به این «مامور و معذور» دادند. بعضی از جواب ها طوری بود که برای حفظ نزاکت هم نمی توانستیم پخش کنیم. روز بعد هم در خبرگزاری فارس یک مطلب مفصل نوشتند که «تلویزیون کمونیستی کانال جدید و شخص کیوان جاوید» به مقدسات مسلمانان توهین کرده و یک مسلمان هم جوابش را روی همان کانال داده است. اینکه همزمان این «مسلمان» با خبرگزاری فارس تماس گرفته یا خبرنگار این خبرگزاری هم، پای کانال جدید بوده یا هر دو یک نفر هستند را دیگر باید «امام زمان» جواب بدهد. البته نگرانی اینها مشخص است. سازمان دادن و هدایت خشم مردم توسط ما و تبدیل این خشم عمومی به انقلاب علیه این حکومت، نگرانی واقعی کل سران حکومت اسلامی است.

انترناسیونال: این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی به کانال جدید برخورد می کند. سابقه و پیشینه این برخوردها چیست و به کجا بر می گردد؟

کیوان جاوید: درست می گویید. این اولین بار نیست. قبل تر تعدادی از رهبران و اعضا کمیته مرکزی و کادرهای حزب کمونیست کارگری را با اسم و رسم و عکس به مردم معرفی کردند و گفتند این شبکه کمونیستی و این کمونیستها علیه مقدسات اسلامی برنامه دارند. کلی با بد گفتن از تلویزیون کانال جدید مبنی بر اینکه زنانش «بی حیا» هستند و احترام به مقدسات سرشان نمی شود و … به نفع ما تبلیغ کردند. بیچاره ها هنوز نمی دانند که مخالفت اینها با ما فقط بر تعداد موافقان و دوستداران ما اضافه می کند. خودشان را به نفهمی زده اند یا صاف و ساده قاطی کرده اند.

انترناسیونال:شما مدیر مسئول کانال جدید هستید و سالهای زیادی با این تلویزیون کار کرده اید. جایگاه کانال جدید در میان مردم چیست؟ چه تصویری از رابطه مردم با کانال جدید دارید؟

کیوان جاوید: این سخت ترین بخش از این گفتگو است. حقیقتا ما هم هنوز از ابعاد عظیم تاثیر گذاری و نفوذ کانال جدید به خوبی آگاه نیستیم. ما نمی توانیم آمار بگیریم و دقیقا بگوییم چند در صد از مردم ایران کانال جدید را می بینند و مثلا مبلغ آن هستند یا از آن خط می گیرند. اما از دو راه می توانیم تحلیلا بگوییم نفوذ کانال جدید بسیار بالا است. اول بیندگانی که روی خط آزاد می آیند و صحبت می کنند. بسته به ویژگی برنامه بعضا پیش می آید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تماس با اتاق فرمان داریم. از این تعداد بطور متوسط بین ۲۰- تا ۳۰ نفر روی خط می آیند. ما معمولا از بینندگان می پرسیم از کدام استان زنگ می زنند. از شغل و درآمد و وضعیت زندگی آنها هم می پرسیم. تقریبا از همه شهرهای ایران تماس می گیرند. بخش وسیعی از این بینندگان به ۹۹ درصدی های جامعه مرتبط اند. طی یک سال گذشته قشر تحصیل کرده بیشتر از گذشته با ما در تماس قرار گرفته اند و در بسیاری از موارد از نظر سیاسی هم جهت با مجریان کانال جدید بحث می کنند. این نشان میدهد هم جامعه دشمن طبقاتی و حکومت اسلامی را خوب شناخته است و هم از کانال جدید خوب تاثیر گرفته است. بعضا پیش می آید بطور مثال وقتی از مذهب صحبت می کنیم همان کلمات و جملاتی که مثلا حمید تقوایی در یک بحثی بیان کرده است را به ما می گویند. این جور مثال ها کم نیست.

اما با این وجود با توجه به قدرت تلویزیون کانال جدید و با توجه با وجود حزبی چون حزب کمونیست کارگری ما هنوز به هیچ وجه از نفوذ خود در میان مردم راضی نیستیم. ما می توانیم از کانال جدید قدرتی بسازیم که هم بتواند سازماندهی کند هم قدرت بسیج میلیونی داشته باشد و مردم را به خیابان بکشاند و به این ترتیب راه انقلاب مردم علیه جمهوری اسلامی را هموار تر کند. نقشه عمل هایی هم برای بهبود کیفی و فنی کانال جدید داریم که نمونه هایی از آن را همین چند ماه گذشته ارائه دادیم.*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *