۲۲ آذر: گرامیداشت یاد مجیدرضا رهنورد در مشهد و چند خبر دیگر اعتراضی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۰۶

امروز صبح ۲۲ آذر مردم زیادی برا ی شرکت در مراسم یادبود مجید رضا رهنورد جوان ۲۳ ساله ای که روز گذشته بیست و یکم آذر بدست جانیان اسلامی در مشهد به دار آویخته شد، حرکت کردند. از صبح این روز در تمامی کوچه‌های منتهی به مسجد “فاطمه الزهرا” در میدان امام حسین چراغچی که قرار بود مراسم برگزار شود یگان ویژه مستقر بود و اجازه ورود به مردم را نمیدادند و با بستن در مسجد مراسم را کنسل کرده بودند. مردمی که خود را به محل رسانده بودند در برابر سرکوبگران شعار “بیشرف، بیشرف ” سر دادند . مردم همچنین شعار میدادند:” این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت”، ” آهای آهای نشسته ها، جوان بعدی از شماست”، ” اگر با هم یکی نشیم یکی یکی تموم میشیم”. در برابر اعتراض مردم سرکوبگران نیروی بیشتری به محل آوردند تا جمعیت را متفرق کنند. بنا بر خبرها در خانه مادر بزرگ مجیدرضا به روی همه باز بوده و تعداد زیادی از مردم برای اعلام همدردی وحمایت خود به این خانواده به دیدارشان میرفتند. سرکوبگران حکومت از ترس تجمعات بزرگ مردمی به منزل و مغازه پدر مجیدرضا حمله نموده و خانه را تخریب کردند.

اعدام مجید رضا رهنورد بدنبال اعدام محسن شکاری آتشی بر خشم و نفرت مردم زده است. هم اکنون شهر مشهد یکپارچه خشم و اعتراض است. امروز دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات مشهد در اعتراض به اعدامها تجمع کرده و شعار میدادند:”آهای آهای نشسته ها، جوان بعدی از شماست”. در همین رابطه در شب گذشته مردم در بندر عباس نیز به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سردادند. در اکباتان تهران نیز مردم به خیابان آمده و شعار میدادند:” هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه”.

امروز در شهر شوش نیز مراسم دفن عباس منصوری جوان ۱۹ ساله ای بود که در جریان اعتراضات مردمی در این شهر بازداشت شده بود و بعدا جان باخت. در این روز نیروی سرکوب در خیابانها در حرکت بود. بنا برخبرها عباس منصوری طی یک هفته گذشته دچار بیماری و حالت غیر عادی شده بود. او به نزدیکان خود گفته بود که دو روز قبل از آزاد شدن به وی قرص داده شده و پیش تر در مدت بازداشت به وی آمپول تزریق کرده اند. این درحالیست که وی جوانی کاملا سالم بوده و دارویی مصرف نمیکرده است. عباس منصوری روز دوشنبه پس از آزادی از بازداشت جانش را از دست داد. نیروهای سرکوب خانواده او را فراخوانده و با تهدید خواسته بودند که برای عباس منصوری مراسم نگیرند. حکومت او را به قتل رسانده و خانواده‌اش را وادار کردند که بپذیرند خودکشی کرده است.

بدنبال ربودن شبانگاه سیف الله حسینی امام جمعه اهل سنت جوانرود از منزلش و انتقال او به تهران به جرم سخنرانی هایش در مزار جانباختگان و حمایت علنی از انقلاب مردمی بامداد امروز ۲۲ آذر هزاران نفر از مردم این شهر مقابل فرمانداری تجمع کردند و شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند.

در چهلمین روز جانباختن نسرین قادری دانشجویی که توسط حکومتیان به قتل رسید برای ساعت دو عصر روز چهارشنبه ۲۳ آذر مراسمی در گرامیداشت یاد او در گورستان “بهشت مصطفی” برگزار خواهد شد.

فراخوان ها در اعتراض به اعدام ها و خطر اعدام افراد بیشتری گسترش یافته است. سازمان عفو بین‌الملل در هشداری از خطر اعدام «سامان یاسین» در پی انتقالش به زندان رجائی‌شهر خبر میدهد. کادر درمان و پزشکی در حمایت از دکتر قره حسنلو و احکام فله‌ای اعدام برای همکاران و مردم معترض برای ساعت دوازده ظهر فردا ۲۳ آذر در تهران و کرج به تجمع در مقابل وزارت بهداشت محله ایوانک و در دیگر استانها مقابل درب اصلی دانشگاه علوم پزشکی فراخوان داده اند. از این فراخوانها باید فعالانه حمایت کرد. در فراخوان پزشکان از همکاران خواسته شده است که با روپوش سفید و ماسک حاضر شوند و از تجمعات اعتراضی ای که برپا میکنند حتما عکس و فیلم تهیه کنند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *