۱۲ آذر: اعتراضات مردمی در هفتاد و نهمین روز انقلاب

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۸۳

جامعه با فراخوانهایش خود را برای تجمعات و اعتصاب سراسری برای سه روز ۱۴ تا ۱۶ آذر آماده میکند. این فراخوانها از سوی جمع های جوانان محلات در تهران و شهرهای مختلف و دانشجویان در همه جا در محلات و در کف خیابان و در مدیای اجتماعی وسیعا منتشر شده ست. از جمله شب گذشته در تجمعی که مردم در شهر خرمشهر برپا کردند زنی معترض با پلاکاردی که همه مردم را به پیوستن به این سه روز اعتراض فرا میخواند، به خیابان آمده بود. این اقدام جالبی برای اطلاع رسانی و تشویق همه به پیوستن به این اعتراض سراسری است. از این فراخوانها باید وسیع حمایت و پشتیبانی کرد.

امروز در شهر آبدانان در ایلام شماری از خانواده های دستگیر شدگان اخیر مقابل دادسرای این شهر تجمع کردند و با نیروهای سرکوب درگیر شدند. این خانواده ها قبلا نیز در این محل تجمع داشتند. در این مدت در مقابل اوین نیز تجمعات متعددی بر پا شده است. باید در تمام شهرها مقابل زندانها و بازداشتگاه ها تجمع کرد و برای آزادی بازداشت شدگان فشار آورد. همچنین کارزارهای بسیاری برای آزادی بازداشت شدگان در جریان است. باید وسیعا به تجمعات خانواده های بازداشت شدگان پیوست و از این کارزار ها حمایت کرد.

امروز اعتراضات خیابانی نیز بشکل های مختلف در مناطق مختلف جریان دارد. در تهران در ایستگاه مترو تربیت مدرس مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. متروها به یکی از محلات اعتراضات مردمی تبدیل شده است. در دانشگاه سنندج نیز امروز دانشجویان و شماری از خانواده ها در اعتراض به بازداشت بهروز چمن آرا از استادان دانشگاه و دیگر دستگیر شدگان، تجمع و تحصن داشتند. در دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز دانشجویان در اعتراض به امنیتی شدن دانشگاه و سرکوبها تجمع کردند. همینطور دانشجویان دانشگاه خوارزمی واحد کرج بخار مسمویت غذای جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه. تجمع کرده و شعار میدادند:”دانشجو داد بزن حقتو فریاد بزن”

در این روز شماری از کشاورزان نیز برای چندمین روز مقابل اداره آب منطقه ای اصفهان تجمع کردند. کشاورزان به وضعیت غیرقابل تحمل معیشتی، معضل آب و آسیب دیدن کشت خود و به مافیای آب اعتراض دارند.

شب گذشته نیز مثل شب های گذشته در محلات مختلف تهران و شهرهایی چون مشهد و خرمشهر و گنبد کاووس… اعتراضات جریان یافت. در مشهد شماری از جوانان به خیابان آمده بودند و از پنجره ها و از کف خیابان فریاد مرگ بر دیکتاتور طنین انداخته بود. در گنبد کاووس جوانان معترض به اتاق اصناف شهر کوکتل زدند. در تهران در محلاتی چون اکباتان و جنت آباد مردم شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای سر دادند. در روز گذشته در چهلمین روز قتل رامین فاتحی مردم مراسم یادبود وی در آرامگاه بهشت محمدی برگزار شد. حضور نیروهای سرکوب سنگین بسیار بود و از پیوستن مردم به تجمع کنندگان جلوگیری میکردند. اما مردم بسیاری جمع شدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. رامین فاتحی در جریان اعتراضات در سنندج بازداشت و در اثر شکنجه های جنایتکاران جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد.

فشار انقلاب دولتها را وادار به واکنش کرده است. از جمله پارلمان هلند نیز طی قطعنامه ای حمایت خود را

از اعتراضات مردم ایران اعلام کرد و طرحی را جهت اقدام در سازمان ملل با هدف اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن این سازمان به تصویب رساند. این درخواست قبلا از سوی کشورهای دیگری نیز داده شده است. اعتصاب سراسری کامیونداران نیز همچنان ادامه دارد و به شهرهای بیشتری کشیده شده است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲آذر ۱۴۰۱، ۳ دسامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *