۶ آبان: زاهدان یکپارچه تظاهرات و خروش است

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۹۰
اامروز ۶ آبان در چهل و ششمین روز انقلاب، مردم در شهرهای مختلف به خیابان آمده و یا در تدارک اعتراضات شبانه هستند. امروز شهر زاهدان یکپارچه اعتراض بود. یک شعار قابل توجه مردم در زاهدان شعار “کرد، بلوچ، آذری، آزادی و برابری” بود که بر اتحاد بخشهای مختلف مردم مستقل از قومیت و ملیت تاکید میگذاشت. کشتار صد نفر از مردم در شهر زاهدان در ۸ مهر خشم و انزجار شدیدی را در میان مردم دامن زده است. همزمان در تهران و دیگر شهرها مردم با شعار “زاهدان و کردستان چشم و چراغ ایران” همبستگی خود را با مردم زاهدان و سنندج اعلام داشتند.


تجمعات امروز در زاهدان بعد از نماز جمعه برگزار شد و هزاران نفر به خیابان آمدند و فریاد مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای سر دادند. خبرها از درگیری‌های شدید میان مردم زاهدان با سرکوبگران جمهوری اسلامی. حکایت میکنند. طبق گزارشات تاکنونی دستکم ۱۲ نفر از مردم با تیراندازی نیروهای نظامی در زاهدان کشته و زخمی شده اند.. اما آمار دقیق آن هنوز روشن نیست. این جنایات بر خشم و نفرت مردم بیشتر دامن زده است. علاوه بر زاهدان امروز در مناطق مختلفی از تهران همچون نواب، اتوبان باقری، خاک سفید، ولیعصر تظاهرات و اعتراضات جریان یافت. همچنین در مناطق و شهرهای دیگری چون بندرعباس، بهبهان، گالیکش گلستان، زنجان، مهاباد، مشهد، فلاورجان، سراوان، روستای سرخک سنجابی، روستای قلات پایین، بوکان، املش، مهر شهر کرج، ایرانشهر، بابل، اراک، سنندج، راسک، دیواندره، بانه، بیرجند، بهبهان، آشار، تنکابن، اصفهان، مریوان، دورود، ارومیه، آستارا، و قصرشیرین اعتراضات گسترده ای به جریان افتاد.


در سراوان شهر دیگری از سیستان و بلوچستان نیز مردم به خیابان آمده و با نیروهای سرکوب حکومت درگیر شدند و حکومت به سمت آنها گاز اشک آور پرتاب کرد. در مهاباد مردم در روز گذشته نقاط مختلف شهر را در کنترل داشتند. در این روز در شهر مهاباد مراسم خاکسپاری چهار تن از معترضین بنامهای فرشته احمدی، شاهو خضری، کبری شیخه سقا و زانیار ابوبکری که در جریان اعتراض روز پنجم آبان در مهاباد کشته شدند به صحنه تظاهرات و ابراز خشم گسترده مردم تبدیل شد. بنا برخبرها شهر حالت حکومت نظامی دارد. در این روز مردم در بوکان نیز با شعارهای “مهاباد تنها نیست، بوکان پشتیبان اوست”، به خیابان آمدند و با مردم مهاباد اعلام همبستگی کردند. گفته میشود امشب تپه‌ی کلهر‌آباد بوکان کاملا بدست مردم افتاده است. در فلاورجان نیز مردم دفتر امام جمعه خامنه ای را به آتش کشیدند و شعار مرگ بر خامنه ای سردادند.


در خاک سفید تهران نیز مردم با آتش زدن لاستیکها شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در ایرانشهر یکی از شهرهای سیستان و بلوچستان با شعار “می‌کشم، می‌کشم، آنکه برادرم کشت” دست به اعتراض زدند. در بابل به مناسبت چهلمین روز قتل میلاد زارع مردم به خیابان آمدند. مراسم های گرامیداشت جانباختگان به محل اعتراضات گسترده تر مردم تبدیل شده است. در دیوانده نیز مراسم چهلمین روز قتل فواد قدیمی و محسن محمدی برگزار شد و مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در قصر شیرین مردم برای دومین شب کنترل محلات مختلف را بدست میگیرند. مردم در این شهر بانک سپه را به آتش کشیدند. در زنجان مردم با ایجاد راهبندان و بوق‌های ممتد و فریاد مرگ بر دیکتاتور اعتراض شبانه خود را آغاز کردند. در شهر اهواز نیز در پی مفقود شدن دختری بنام پارمیدا مهدی‌پور پس از دستگیری توسط مزدوران حکومتی مردم برای ساعت ۷ شب روز هفتم آبان فراخوان به تجمع داده اند.


نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۵ آبان ۱۴۰۱ُ، ۲۷ اکتبر۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *