پیام کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری به کارگران

کارگران!

کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری به همه شما صمیمانه درود میفرستد. اعتراضات و اعتصابات بی وقفه شما بر متن جامعه بپاخاسته ای که در مبارزات هر روزه اش سرنگونی جمهوری اسلامی راهدف گرفته است نوید بخش انقلابی ریشه ای برای درهم کوبیدن نظم موجود و ایجاد تغییرات  بنیادی و همه جانبه به نفع توده مردم و کل جامعه  است.

اعتراضات و تجمعات و اعتصابات گسترده شما کارگران، از هفت تپه تا نفت و ایران خودرو، از هپکو و فولاد اهواز تا کارگران راه آهن و شهرد اریها و مخابرات و معادن، زمینه ساز و موجد فضای اعتراضی رادیکالی است که به خیزشهای توده ای نظیر خیزش ٩٦ و ٩٨ منجرشد. بعد از ٩٨ نیز پیشرویها و دستاوردهای جنبش کارگری فضا و جنبش سرنگونی طلیانه در جامعه را گامهای بلندی بجلو سوق داده است.

شما  کارگران نیشکر هفت تپه با اعتصابات و مبارزات متحدانه و هوشیارانه و مصممانه خود حماسه آفریدید و کاری کردید که امروز هفت تپه به یک سنگر مهم جنبش کارگری و اعتراضی در جامعه تبدیل شده است. شما موفق شدید از کارفرمای فاسد و چپاولگر و دار و دسته مافیائی اش خلع ید شود و رژیم را وادار کردید او را محکوم و زندانی کند، و بدینگونه افق خلع ید از کل طبقه سرمایه دار و اداره شورائی و مقابله با هر نوع دولت مافوق مردم را در برابر جامعه قرار دادید.

 شما هزاران کارگر نفت با اعتصابات سراسری و متحدانه خود سیاستهای کلان اقتصادی حکومت نظیر پیمانکاری و مناطق ویژه اقتصادی را بچالش کشیدید. شورای سازماندهی اعتراضاتتان را بنا کردید. در مبارزاتتان با پافشاری بر افزایش دستمزدها و حقوقها جنبش گسترده بر سر این خواست را قدرت بخشیدید.  

شما بازنشستگان با تجمعات سراسری و وسیع و شورانگیز خود امروز به یک فاکتور سیاسی در جامعه تبدیل شده اید و نقش ارزنده ای در بجلو راندن خواستهای سراسری چون درمان رایگان و اعتراض به تبعیض و نابرابری و علیه اختلاس ها و سرکوبگری ها ایفا کرده اید و به بخشهای مختلف مردم شور و امید و انرژی داده اید.

شما معلمان با اعتصابات و تجمعات سراسری  در آغاز سال تحصیلی پرچم تحصیل رایگان برای همه را بدست گرفتید و در آخرین تجمع سراسری خود در بیش از ۷۰ شهر اعتراض کل جامعه علیه کشتار جمعی کرونا را نمایندگی کردید، جانانه مقابل حکومت کرونا ایستادید و بر اجرای همین امروز خواست تحصیل رایگان در دل بحران کرونا پای فشردید.   

صف انبوه محرومان و حاشیه نشینان و کولبران و سوختبران و اکثریت عظیم بزیر خط فقر رانده شدگان از مبارزات شما کارگران  نیرو میگیرد و در برابر حکومت مفتخوران قد راست میکند.

و شما رهبران و چهره های محبوب  جنبش کارگری از زندان و از بیرون زندان، علیه فساد حکومتی، علیه پرونده سازیهای امنیتی، علیه شکنجه و شلاق و کل سیستم قضائی حکومت، در دفاع از جنبش رهائی زن، در دفاع از زندانیان سیاسی و علیه اعدام، علیه سیاستهای جنایتکارانه حکومت و کشتار جمعی کرونا و فاجعه کرونا در زندانها و در جامعه قد علم کردید و با بیانیه ها و پیامهای پرشورتان در حمایت از فعالین جنبشهای اعتراضی در همه این عرصه ها  نقش و جایگاه شایسته طبقه کارگر در مقابله نود و نه درصدیها با یک درصدیهای مفتخور سرمایه دار را به نمایش گذاشتید. شما به فعالین سایر جنبشهای اعتراضی راه نشان میدهید و آنان را حول نقد و اعتراض عمیق طبقه کارگر با خود و با یکدیگر متحد و هبمسته میکنید. درود بر شما!

 کارگران!

جنبش کارگری با اعتصابات و اعتراضات پیگیرش و با رهبران و نهادها و فعالین محبوب و سرشناسش ستون فقرات جنبش سرنگونی طلبانه است. جنبشی که حزب طبقه شما، حزب کمونیست کارگری مدتهاست پرچم آنرا برافراشته و پیگیرانه برای تعمیق و پیشبرد و سازمانیابی آن در همه عرصه ها و به پیروزی رساندن آن مبارزه میکند.

 کنگره حزب همه شما را به پیوستن به صفوف  حزبتان فرا میخواند. این حزب شما، بازتاب دهنده صدای شما و سنگر پیشروی شماست. به حزب طبقاتی خودتان بپیوندید. دست در دست هم به این اوضاع غیر انسانی پایان خواهیم داد.

۱۲- ۱۴ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *