mahin alipor

قهرمان سال در سوئد، زنی از ايران و مدافع حقوق زنان!

mahin alipor
مهين عليپور سالها است از يک زيرزمين در استکهلم، در سرما و گرما، با صدای دلنشين خود به زنان در ايران و عراق و افغانستان و همه جا به زبان فارسی درود ميفرستد و با آنها در مورد مشکلات روزمره، مبارزه با مردسالاری، حق طلاق، مقابله با حجاب اسلامی و نبرد با حکومتهای اسلامی حرف ميزند. مهين با تداوم يک برنامه تلويزيونی نيم ساعته اش به اسم “عليه تبعيض” برای بسياری از زنان در ايران و افغانستان و عراق و زنان فراری از دست اسلاميون در اروپا و … آشنا است.
چند ماه قبل يک خبرنگار سوئدی توجه اش به اين زن مدرن و آزاديخواه و به برنامه اش که در يک زير زمين در استکهلم تهيه ميشود، جلب شد و مهين را بيش از قبل به جامعه سوئد معرفی کرد. او کانديد قهرمان سال سوئد شد و همان زنان و مردان و بسياری در دنيا به مهين رای دادند و مهين عليپور مدافع حقوق زن در بين پنج کانديد، برنده شد و روز دوشنبه ۹ فوريه در يک مراسم باشکوه بعنوان قهرمان سال سوئد معرفی شد.
مهين قهرمان سال شد بدليل اينکه در ايران و افغانستان و عراق و سودان و .. قهرمانان ناشناس زيادی هستند که زير سيطره جنبش اسلامی زندگی می کنند و اين سيطره را به چالش گرفته اند و با آن مبارزه می کنند. مهين صدای اين زنان است و اين صدا دارد در غرب هر روز بيشتر شنيده ميشد و هر روز ندای آزاديخواهی اين زنان و اين مردم بيشتر به گوشها می رسد.
مهين قهرمان سال سوئد شد چرا که برای او مرز و مليت معنايی ندارد او از فرهنگ مدرن و انسانی و از حقوق و برابری کامل بين زن مرد و از جهانشمولی حقوق انسان دفاع ميکند و اين آرمانها در غرب محبوبيت و مقبوليت زيادی دارد.*
مینا احدی
منتشر شده در ژورنال ١١ فوریه ۲۰١٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *