فراخوان بازنشستگان و مستمری بگیران برای تجمع در روز ۱۱ مهر

بازنشستگان تامین اجتماعی برای پیگیری مطالبات خود برای ساعت ده و نیم صبح روز ۱۱ مهر به تجمع  در مقابل مجلس اسلامی در تهران و در شهرستانها مقابل ادارات کل تامین اجتماعی فراخوان داده اند.  اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر اعلام شده ۱۲ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و بازگردانده شدن پولهای دزدیده شده به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی اسماعیل گرامی که در تجمعات اعتراضی آنان در سال گذشته بازداشت شد، از جمله مطالبات اعلام شده بازنشستگان است. در این فراخوان همه مستمری بگیران و بازنشستگان و از کار افتادگان و بازماندگان همراه با خانواده هایشان به تجمع دعوت شده اند. بدین ترتیب بازنشستگان بار دیگر به استقبال یک تجمع وسیع و فراگیر میروند.

در فراخوان به تجمع برای روز ۱۱ مهر بازنشستگان همچنین بر روی چند مطالبه فوری دیگر که مربوط به سطح حقوقهای دریافتی شان است تاکید کرده اند. از جمله دائمی شدن همسان سازی حقوقها، رسیدن به حق و حقوق قانونی از کار افتادگان و بازماندگان و حداقل بگیران و میانه بگیران رو به پایین ، اجرای صد در صدی متناسب سازی حقوق و مشخص شدن ۲۵ درصد الباقی آن، بازگرداندن از کارافتادگان و بازماندگان به گروه حداقل بگیران و پرداخت حقوق قانونی آنها (ماده ۱۱۱)، در نظر گرفتن حق منطقه جنگی از جمله مطالبات فوری و مشخصا اعلام شده آنها در فراخوان به تجمع ۱۱ مهرماه است.

  یکشنبه های اعتراض بازنشستگان روزهای اعتراضی سراسری و بیادماندنی است که جای خود را در جامعه در میان مردم باز کرده است. از ابتدای سال جاری تا تیر ماه بازنشستگان ۱۱ تجمع اعتراضی برپا کرده اند و اکنون بعد از یک وقفه، این تجمعات قرار است برای دوازدهمین بار در یکشنبه ۱۱ مهر برگزار شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ مهر۱۴۰۰ ، ۲۸ سپتامبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *