واکسیناسیون فوری را باید به جمهوری اسلامی تحمیل کنیم

در حالیکه در تعداد زیادی از کشورهای جهان واکسیناسیون برای بخش زیادی از جمعیت انجام گرفته است و تعداد تلفات کرونا در هر روز یک رقمی شده و بعضا به صفر رسیده است، در جمهوری اسلامی کرونا وسیعا کشتار میکند. به  اعتراف معاون کل وزارت بهداشت ۳۲۹ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی هستند. فقط در تهران هر روز بیشتر از ۱۰۰ انسان طبق آمار خود حکومت جانشان را بدلیل ابتلا به کرونا و عدم رسیدگی به آنها از دست میدهند. استان سیستان و بلوچستان به یک کشتارگاه واقعی تبدیل شده است و مبتلایان و مرگ و میر کرونا در این استان از کل کشور پاکستان بیشتر است.

از یکطرف کرونا کشتار میکند و از طرف دیگر مقامات رژیم همچنان دروغ میگویند و وعده های توخالی میدهند. فرمانده سپاه گفت به آمریکا واکسن صادر میکنیم و روحانی میگفت تا خرداد امسال واکسیناسیون ۱۵ میلیون به اتمام خواهد رسید. در صورتیکه حتی با آمار خودشان – که همیشه دروغ است – کمتر از ٪۳ مردم، و اکثرا آقازاده ها و مقامات و تنها قشر خیلی کوچکی از مردم، واکسن دریافت کرده اند و ایران در رتبه ۱۴۴ جهانی قرار دارد.

جلو کشتار کرونا را باید گرفت. موثرترین راه مقابله با کرونا واکسیناسیون فوری است و اینرا تنها با گسترش اعتراض میتوان به حکومت تحمیل کرد. جامعه باید یکپارچه علیه این لاقیدی حکومت نسبت به جان مردم بپاخیزد. باید همه جا با خواست واکسیناسیون فوری، رایگان و معتبر به میدان آمد، از تشکل های مختلف مردمی تا بخش های مختلف کارگران و معلمان و کارکنان ادارات، از سالمندان تا جوانان در هر شهر و محله ای باید تجمع کنند و دست به اعتراض بزنند و این خواست بحق خود را قبل از آنکه کرونا بیش از این از مردم قربانی بگیرد به مفتخوران جنایتکار حاکم تحمیل کنند. امروز به خاطر فضای اعتراضی و انفجاری جامعه علیه حکومت اسلامی، بهم ریختگی و سردرگمی حکومتیان و ناتوانی حکومت در مقابله با مردم، فضا برای اعتراض جمعی و طرح این خواستها بیش از پیش فراهم شده است؛ باید متحد و همبسته به هر شکل میتوانیم علیه این وضعیت اعتراض کنیم و واکسیناسیون فوری و همگانی و رایگان را به جانیان حاکم تحمیل کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ تیر ۱۴۰۰،  ۱۳ جولای ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *