از تجمع اعتراضی دانش آموزان علیه برگزاری حضوری امتحانات حمایت کنیم!

کرونا با توجه به بی اعتنایی و بی مسئولیتی مقامات حکومت اسلامی کشتار میکند. حکومت اسلامی که از آغاز شیوع کرونا به قرنطینه تن نداد و عملا مردم را بیشتر در معرض ویروس مهلک کرونا قرار داد، این بار با اعلام حضوری شدن امتحانات در دو مقطع نهم و دوازدهم، عملا دانش آموزان را به کام مرگ میفرستد.

دانش آموزان برای حفظ جان خود و خانواده هایشان همراه با خانواده ها و معلمان در چند روز گذشته اعتراضات گسترده ای را شروع کرده اند. بیست شهر در سراسر ایران از جمله اردبیل در آذربایجان و همچنین زنجان شاهد اعتراضات دانش آموزان در مقابل ساختمانهای آموزش و پرورش بوده است.

معترضین در این تجمعات با شعارهای “امتحان حضوری نمی‌خوایم، نمی‌خوایم”، “امتحان حضوری با کرونا نمی‌شه”، “دانش آموزان میمیرند ذلت نمیپذیرند” اعتراض خود را به بی اعتنایی آموزش و پروش نسبت به زندگی دانش آموزان را نشان داده اند.

دانش آموزان حق دارند نگران سلامتی خود و خانواده هایشان باشند. دانش آموزان حق دارند در مقابل بی مسئولیتی مطلق حکومت اسلامی و وزارت آموزش و پرورش این حکومت بایستند که فقط در فکر پر کردن جیب آقازاده های رانتخوارش در مافیای خصوصی امتحانات کنکور و آموزش و پرورش هست نه در فکر سلامتی دانش آموزان. حکومت اسلامی باید واکسیناسیون رایگان و همگانی برای همه از جمله دانش آموزان و خانواده هایشان را فراهم کند. وزارت آموزش و پروش باید شرایط انجام امتحانات از طریق شبکه اینترنت را برای همه دانش آموزان بوجود بیاورد.

دانش آموزان در آذربایجان مثل سراسر ایران از همه سیاستهای حکومت اسلامی از جمله بی اعتنایی و بی مسئولیتی حکومت در قبال مقابله با شیوع کرونا رنج میبرند و به این شرایط معترضند. دانش آموزان اردبیل در آذربایجان، همچنین دانش آموزان زنجان همراه دانش آموزان در هیجده شهر دیگر به این اعتراض پیوسته اند. این اعتراض باید به همه شهرهای آذربایجان مخصوصا شهرهای بزرگ تبریز و ارومیه گسترش پیدا کند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری قاطعانه از اعتراضات بحق دانش آموزان حمایت میکند و دانش آموزان شهرهای دیگر آذربایجان بخصوص ارومیه و تبریز را فرا میخواند که با پیوستن به اعتراضات دانش آموزان در اردبیل و زنجان و شهرهای دیگر ایران این مبارزه را قدرتمندتر کنند. فقط با اعتراضات گسترده میتوان حکومت اسلامی و وزارت آموزش و پروش این حکومت را در سیاستهای ضد انسانیش به عقب نشینی واداشت.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷ مه ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *