نامه اعتراضی کارگران پیمانکاری فاز ١٩ پارس جنوبی و چند خبر دیگر

  • کارگران پیمانکاری فاز ۱۹ پارس جنوبی طی نامه ای سرگشاده در اعتراض به پایین بودن پایه حقوق و تبعیض موجود در شرایط کاری و زورگویی های پیمانکاران از رئیس کمیسیون انرژی مجلس خواستار دیدار از شرایط کاری شان شده اند. این کارگران بخشی از ٢٥ هزار کارگر اعتصابی نفت در مرداد ماه هستند که با وعده و وعیدهایی به سر کار خود بازگشتند و بعد از آن نیز چندین بار و در اشکال مختلف تلاش کردند صدای اعتراض خود را بلند کنند. کوتاه شدن دست پیمانکاران و لغو قراردادهای پیمانی و موقت، افزایش حقوقها و پرداخت بموقع آن و پرداخت طلبهای کارگران، بالا بردن استاندارد شرایط زیستی و کاری در حد قابل قبول، امکان استفاده رایگان از امکانات درمانی صنعت نفت برای همه کارگران شاغل در مراکز نفتی، ایمنی محیط کار، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای مبارزاتی کارگران پیمانی اعتصابی در مرداد ماه بود. کارگران پیگیر خواستها و مطالباتشان هستند.
  • روز پنجشنبه ۲ بهمن جمعی از کارگران کارخانه نگین نخ سمنان در اعتراضی به عدم پرداخت معوقات مزدی خود مقابل درب ساختمان دادگستری این شهر تجمع کردند.
  • روز ۲ بهمن نیروهای پیش‌دبستانی در اهواز با خواست استخدام دائمی و رفع بلاتکلیفی شغلی شان همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان دست به تجمع زدند. در حالیکه نیروهای پیش دبستانی ٤ ساعت در انتظار خروج وزیر بودند، استاندار از ترس رودررو شدن با تجمع کنندگان معترض وزیر را از درب دیگری خارج کرده بود.

-امروز دوم بهمن اعتصاب حدود ٣٠٠ نفر از کارگران بخش خدماتی و فضای سبز شهرداری کوت عبدالله یک ماهه شد. این کارگران با همراهی کارگران واحد اجرائیات در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق سه ماه مهر، آبان و آذر، و ۲۰ درصد از حقوق شهریور ماه خود و قراردادهای موقت کاری یک ماه است که در اعتصاب بسر میبرند و با تجمعات و اعتراضات بر خواستهای خود پافشاری میکنند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢ بهمن ۱۳۹۹، ٢١ ژانویه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *