اعتصاب کارگران پتروشیمی گچساران & فراخوان جوانان جویای کار در شهرویی به تجمع و چند خبر دیگر

اعتصاب کارگران پتروشیمی گچساران

کارگران رسمی نفت در تدارک تجمع سراسری خود در چهارم بهمن هستند

روز چهارشنبه اول بهمن ماه کارگران پتروشیمی گچساران در اعتراض به تعویق پرداخت چندین ماه حقوق و قراردادهای پیمانی دست از کار کشیده و در صفی متحد به طرف درب ورودی پتروشیمی حرکت کرده و مقابل ساختمان تجمع کردند.کارگران پتروشیمی گچساران از جمله ٢٥ هزار کارگر پیمانی نفت هستند که به وضعیت برده وار کاری خود و عدم اجرای وعده های داده شده اعتراض دارند. این اعتراض در حالی صورت میگیرد که کارگران رسمی شرکت نفت در اعتراض به تعرضات به زندگی و معیشتشان و کاهش هر روز سطح زندگی خود برای چهارم بهمن ماه تجمع سراسری خواهند داشت و فراخوان آنرا از قبل داده اند. حزب کمونیست کارگری همه کارگران رسمی و غیررسمی را فرامیخواند که با تجمع روز چهارم بهمن اعلام همبستگی کنند و به آن بپیوندند و این روز را به روز اعلام خواستهایشان تبدیل کنند. یک شکل موثر حمایت از اعتراضات کارگران نفت رسانه ای کردن اخبار اعتراضات آنان است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ بهمن ۱۳۹۹، ٢١ ژانویه ٢٠٢١

…………………

فراخوان جوانان جویای کار در شهرویی به تجمع و چند خبر دیگر

  • اعتراضات جوانان جویای کار شهرویی ادامه دارد. آنها بدبنال تجمعات زنجیره ای خود علیه بیکاری و پارتی بازی در استخدام ها برای امروز دوم بهمن ماه نیز در اعتراض به فقرو بیکاری در مقابل پالایشگاه بید بلند که محل تجمعات روزهای اخیر آنها بوده است، فراخوان به تجمع داده اند. جنبش علیه بیکاری گسترده است. بیمه بیکاری برای همه کارگران بیکار اعم از زن و مرد در حد تامین یک زندگی قابل قبول، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حقوق پایه ای همه مردم است.

-چند روزی است که گروهی از معلمان نهضت سوادآموزی و پیش‌دبستانی از شهرستان‌های مختلف برای اعتراض به وضعیت شغلی و استخدام خود در آموزش و پرورش برای تجمع در مقابل مجلس اسلامی و بلند کردن صدای اعتراضشان به تهران رفته اند. به همین مناسبت آنها در روز اول بهمن در این محل تجمع داشتند. این معلمان در این چند روز شب ها را در پارک درب مجلس در چادرها سپری کرده اند. از این معلمان باید وسیعا حمایت کرد.

  • روز چهارشنبه اول بهمن کارگران و کارمندان شهرداری‌ های استان کهگیلویه و بویراحمد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان و پایین آمدن هر روزه سطح زندگیشان، در مقابل ساختمان استانداری دست به تجمع اعتراضی زدند.
  • روز ١ بهمن کارگران شرکت سیمان دهلران در اعتراض به تعویق پرداخت حقوق خود مقابل درب کارخانه تجمع کردند.
  • روز دوشنبه ۲۹ دیماه، محمدرضا رمضان زاده از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی جهت تحمل دوره محکومیت یک ساله خود راهی زندان بجنورد شد. او در پرونده ای به همراه شش همکار دیگر خود بخاطر اعتراضاتشان برای برخورداری از یک زندگی انسانی و در دفاع از تحصیل رایگان برای همه کودکان حکم زندان گرفته است. علاوه بر محمد رضا رمضانزاده در حال حاضر اسماعیل عبدی از اعضای کانون صنفی معلمان با شانزده سال حبس و شماری دیگر از معلمان در زندان بسر میبرند. یک کارزار مهم معلمان پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات با خواست مشخص بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای فعالین کارگری، معلمان و تمامی فعالین اجتماعی است و آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ بهمن ۱۳۹۹، ٢١ ژانویه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *