Coronavirus COVID-19 single dose small vials and multi dose in scientist hands concept. Research for new novel corona virus immunization drug.

اطلاعیه خبری:‌ بیانیه های کارگری در مورد خرید واکسن، واکسیناسیون استاندارد و رایگان و سه خبر دیگر

در حالیکه بیماری کرونا هر روزه شمار زیادی از مردم را قربانی میکند، جمهوری اسلامی با حواله دادن مردم به تهیه “واکسن ساخت ایران”، اعلام کرده است که واکسن نمیخرد و عملا مردم را در کام این بیماری مرگبار رها کرده و هر روز جنایت میکند. این حکومت از ابتدا با سیاستهای ضد انسانی و غیر مسئولانه باعث شیوع گسترده کرونا شد و در جریان بحران کرونا نیز هیچ یک از موازین بهداشتی سازمان بهداشتی جهانی بهداشت را دنبال نکرد از جمله شرایط کار کارگران از این نظر بسیار اسفناک است و کمترین تجهیزات برای مقابله با آن در محیط های کاری و اماکن عمومی اختصاص داده شده است. این وضعیت بر شمار قربانیان کرونا در ایران وسیعا افزوده است. این درحالیست که هزینه درمان برای مردم در ایران بسیار بالاست و بر خلاف بسیاری کشورها، در این کشور درمان رایگان نیست و اپیدمی کرونا اثرات مخربی بر شرایط کاری و معیشتی مردم گذاشته و فقر و فلاکت در جامعه ابعاد فاجعه بار تری بخود گرفته است.

در برابر چنین شرایط فاجعه باری مردم ایستاده اند و معترضند. مردم بر خرید واکسن استاندارد و تایید شده توسط سازمان جهانی کار تاکید دارند و هشتگ واکس بخرید، یکی از هشتگ های داغ اعتراضی مردمی بوده است. بعلاوه خواست واکسیناسیون فوری، سراسری و رایگان به مطالبه همه مردم در تجمعات اعتراضی و در بیانیه ها و گفتمانهایشان در گروه های مختلف مدیای اجتماعی تبدیل شده است. از جمله تا کنون بیانیه های بسیاری با این مطالبات از سوی بخش های مختلف کارگران، بازنشستگان، معلمان، دانشجویان و فعالین مختلف اجتماعی منتشر شده و نهادها و گروههایی چون اتحاد بازنشستگان، کانون های صنفی معلمان از شهرهای مختلف، اتحاد سراسری بازنشستگان، شورای بازنشستگان ایران، گروه کارگری/معلمی 19 اسفند، کانون گفتگوی بازنشستگان تامین اجتماعی، اتحاد بازنشستگان ایران، سندیکای نقاشان البرز، سندیکای شرکت واحد و کمیته پیگیری در راه ایجاد تشکلهای کارگری چه بصورت تک گروه و چه بصورت جمعی منتشر شده است. تازه ترین این نوع بیانیه ها از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران انتشار یافته است و در بخش پایانی آن چنین امده است: “اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام میدارد که تعرض به جان و زندگی افراد جامعه باید به فوریت پایان پذیرد و واکسیناسیون عمومی و رایگان کلیه کارگران در مراکز کاری و صنعتی و تمامی آحاد و افراد جامعه برای مقابله با بیماری کرونا بر اساس توصیه‌های سلامت جهانی و استفاده از واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی فوراً و بدون تبعیض و رایگان انجام گیرد.” خرید فوری واکسن استاندارد و تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و قرار دادن بدون تبعیض و رایگان در اختیار کل جامعه خواست همه مردم است.

  • روز دوشنبه ۲۹ دی ، شماری از کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت جنوب عضو پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر نفت اهواز در اعتراض به بلاتکلیفی ۱۰ ساله مسکن مهر نفت در مقابل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تجمع کردند.
  • روز دوشنبه ٢٩ دی گروهی از معلمان که به تازگی استخدام شده اند در اعتراض به تبعیض در رتبه بندی ها و سطح نازل حقوقهایشان تجمع کرده و خواستار همسان سازی و افزایش سطح حقوق خود شدند.
  • روز دوشنبه ۲۹ دی ماه آبداران کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تجمعات متوالی اعتراضی شان بخاطر تعویق پرداخت حقوقها، قراردادهای کاری موقت و پرداخت نشدن حق بیمه خود، این بار به تهران سفر کرده و مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ دی ۱۳۹۹، ١٩ ژآنویه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *