قطعنامه پيرامون تلاشهاى جمهورى اسلامى براى دستيابى به سلاحهاى اتمى – مصوب دفتر سياسى حزب

مصوب دفتر سياسى حزب –  اکتبر ٢٠٠٤

تلاش جمهورى اسلامى ايران براى دستيابى به سلاحهاى کشتار اتمى باعث تشديد کشمکش و مخاطرات اتمى در سطح جهان شده است. دستيابى رژيم اسلامى به سلاح اتمى يک نگرانى جدى مردم متمدن در سطح جهان است. رئوس سياست حزب کمونيست کارگرى در تقابل با اين وضعيت بر مبانى زير استوار است.

١- حزب کمونيست کارگرى خواهان پايان دادن فورى به مسابقه خونبار تسليحاتى اتمى و نابودى تمامى سلاحهاى کشتار دسته جمعى موجود در جهان است. حزب کمونيست کارگرى خود را بخشى از جنبش بشريت متمدن براى نابودى سلاحهاى کشتار دسته جمعى ميداند.

٢- حزب کمونيست کارگرى تلاشهاى رژيم اسلامى بمنظور دستيابى به سلاحهاى اتمى را شديدا محکوم ميکند. در کارنامه قطب اسلام سياسى ليست طويلى از جنايات تکان دهنده از سنگسار و قصاص و سربريدن و تروريسم روزمره گرفته تا جهاد اسلامى و کشتار کودکان و قتل عام انسانهاى بيگناه قرار دارد. اين اردوگاه اکنون به يک قطب فعال تروريسم بين المللى و يک پاى جنگ قدرت بورژوايى در خاورميانه تبديل شده است. تجهيز رژيم اسلامى به سلاحهاى اتمى، تروريسم اسلامى و جنبش اسلام سياسى را به نيرويى اتمى تبديل خواهد کرد که ميتواند خاورميانه را به ورطه نابودى بکشاند.

٣- حزب کمونيست کارگرى اعلام ميکند که اطمينان خاطر قطعى و جلوگيرى از دستيابى رژيم اسلامى به سلاحهاى اتمى تنها با سرنگونى رژيم اسلامى توسط توده هاى مردم ممکن است.

٤- حزب کمونيست کارگرى اعلام ميکند که سياست آمريکا و متحدينش مبنى بر خلع سلاح اتمى جمهورى اسلامى کوچکترين ربطى به صلح و مصون داشتن مردم از مخاطرات اتمى نداشته بر عکس تلاشى براى حفظ کنترل انحصارى بر سلاحهاى کشتار دسته جمعى و اتمى در سطح جهان است. آمريکا و متحدينش تماما نيروهاى اتمى هستند. آمريکا تنها نيرويى است که سلاح اتمى عليه انسانها بکار برده و صدها هزار مردم بيگناه ناکازاکى و هيروشيما را در ظرف چند ثانيه تبديل به خاکستر کرده است. پرونده اين قطب جهانى تروريسم دولتى و قدر قدرتى امپرياليستى، عيان و غير قابل انکار جلوى چشم جهانيان است.

٥- حزب کمونيست کارگرى در عين حال که بطور همه جانبه براى سرنگونى رژيم اسلامى مبارزه ميکند، هرگونه حمله ماجراجويانه نظامى آمريکا و اسرائيل و متحدينشان را به تاسيسات هسته اى و يا تحريم اقتصادى ايران را که مصائب ناگوار بسيارى براى مردم بدنبال خواهد داشت، قويا محکوم ميکند.

٦- حزب کمونيست کارگرى اعلام ميکند که در فرداى سرنگونى رژيم اسلامى و استقرار جمهورى سوسياليستى در ايران تضمين خواهد کرد که نظام آتى ايران نه تنها يک نيروى مجهز به سلاحهاى اتمى نيست بلکه پرچمدار مبارزه اى همه جانبه براى نابودى سلاحهاى اتمى و کشتار دسته جمعى در سطح جهان خواهد بود.

اکتبر ٢٠٠٤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *