بيانيه دفتر سياسى حزب کمونيست کارگرى عليه فقر!

١- فقر و فلاکت، بيکارى و بى تامينى اقتصادى در ايران ابعاد بسيار گسترده و وحشتناکى بخود گرفته است. مردم روز به روز فقير تر ميشوند. اکثريت عظيم مردم در زير خط فقر، حتى با پايين ترين استانداردها، زندگى ميکنند. هزاران کودک در خيابانها گرسنه و سرگردانند. بيکارى ميليونى، گرسنگى، و دستمزدهاى حقير و ناچيز که بعضا ماهها نيز پرداخت نميشوند زندگى کارگران و مردم را به سياهى و تباهى کشانده است. تن دادن به کار اضافى و ساعات کار طولانى و گسترش وحشتناک تن فروشى و حتى فروش کليه براى تامين مايحتاج حداقل زندگى از نتايج اين فلاکت عمومى است. امروز مساله بقاء فيزيکى و تامين اقتصادى به يک معضل عظيم اجتماعى مردم تبديل شده است. اما اين تنها گوشه اى از تصوير است. در کنار اين واقعيت سياه و خشن ما شاهد مبارزه گسترده در جامعه عليه اين شرايط ضد انسانى و فلاکتبار هستيم. مبارزه اى دائم و هميشگى. اعتصابات کارگرى، اعتصاب پرستاران و معلمان و ساير بخشهاى جامعه تنها بخشى از اعتراض موجود در مقابله با اين شرايط دهشتناک است.

٢- مسبب بلافصل اين وضعيت و تمامى مصائب و مشکلات گريبانگير توده هاى مردم رژيم اسلامى حافظ نظام سرمايه دارى است. فقر و محروميت، تبعيض و نابرابرى، بيکارى و بى مسکنى، ناامنى اقتصادى و عدم تامين اجتماعى جملگى محصول اجتناب ناپذير نظام سرمايه دارى حاکم است. جمهورى اسلامى سرمايه يک زندگى مادون انسانى را به اکثريت عظيم مردم تحميل کرده است.

٣- پايان دادن فورى به اين وضعيت و نابودى ريشه اى کليه مشکلات و درد و رنج توده هاى مردم منوط به سرنگونى انقلابى رژيم اسلامى و از ميان برداشتن کل مناسبات استثمارگرايانه سرمايه دارى است. بجاى توليد براى سود سرمايه، توليد براى رفع نيازمنديهاى متنوع و رفاه مردم بايد هدف فعاليتهاى روزمره اقتصادى جامعه را تشکيل دهد. هر کس به اعتبار انسان بودن بايد از کليه مواهب زندگى و محصولات تلاش همگان برخوردار شود. و اين هدف انقلاب اجتماعى طبقه کارگر و فلسفه وجودى جنبش کمونيسم کارگرى است.

٤- انقلاب کارگرى اما انقلابى از سر فقر و استيصال و ناچارى نيست. از اينرو حزب کمونيست کارگرى در عين تلاش همه جانبه و هر روزه خود براى سازماندهى انقلاب اجتماعى عليه نظام سرمايه دارى موجود خواهان گسترش مبارزه اى وسيع و همه جانبه بمنظور فقر زدايى از جامعه و مصون داشتن زندگى توده هاى مردم از فقر و تباهى است. حزب کمونيست کارگرى در عين مبارزه بى وقفه براى در هم کوبيدن مناسبات ضد انسانى سرمايه دارى و نظام استثمارگرانه کار مزدى، پيگيرانه براى تحميل حداکثر سطح رفاه و آسايش ممکن در مناسبات حاضر و تامين مناسبترين شرايط زندگى براى توده هاى مردم مبارزه ميکند. هر چه طبقه کارگر و مردم از رفاه و امنيت اقتصادى بيشترى برخوردار باشند به همان درجه شرايط براى انقلاب کارگرى عليه کليت سرمايه دارى آماده تر و پيروزى اين انقلاب قاطعانه تر و همه جانبه تر خواهد بود. رئوس مهمترين مطالباتى که بايد فورا متحقق شوند از اين قرارند:

الف : حداقل دستمزد رسمى بايد تضمين کننده يک زندگى مرفه و در خور شان انسان باشد. تعيين حداقل دستمزد توسط نمايندگان کارگران. بالا رفتن اتوماتيک حداقل دستمزد به تناسب تورم.

ب : بيمه بيکارى مکفى براى همه افراد آماده به کار بالاى ١٦ سال. پرداخت بيمه بيکارى به کليه کسانيکه به علل جسمى توان اشتغال به کار را ندارند.

ج : پرداخت بيمه بازنشستگى مکفى براى کليه زنان و مردان ٥٥ سال به بالا.

د: کاهش ساعت کار به حداکثر ٣٠ ساعت کار در هفته (٥ روز شش ساعته).

ه : قرار گرفتن کليه کودکان و نوجوانان زير ١٦ سال که فاقد تامين معيشتى و رفاهى از طريق خانواده ميباشند تحت تکفل دولت.

و : طب و خدمات بهداشتى رايگان، مناسب و در دسترس براى همگان. گسترش و سازماندهى امکانات پزشکى و درمانى به نحوى که دسترسى فورى به طبيب و دارو و درمان براى کليه ساکنين کشور آسان باشد.

ز : تامين و تضمين مسکن مناسب، بهداشتى و ايمن براى همگان. هزينه مسکن نبايد از ١٠٪ در آمد فرد يا خانواده بيشتر باشد و مابقى هزينه، در صورت لزوم بايد توسط سوبسيد دولتى تامين گردد.

ح : تامين شبکه حمل و نقل عمومى درون شهرى رايگان.

ط : آموزش عمومى رايگان (پيش دانشگاهى و دانشگاهى و تخصصى) و در دسترس براى همه متقاضيان. پرداخت کمک هزينه کافى به دانشجويان.

ى : ايجاد کليه تسهيلات شهرى (برق، آب، تلفن، مراکز آموزشى و پزشکى و فرهنگى و غيره) در کليه مناطق روستايى و از ميان بردن تفاوت رفاهى شهر و روستا.

حزب کمونيست کارگرى خواهان گسترش مبارزه اى همه جانبه عليه فقر و به کرسى نشاندن فورى مطالبات فوق در شرايط حاضر است. اين مطالبات اما تنها گوشه اى از اقداماتى است که با سرنگونى رژيم اسلامى و استقرار جمهورى سوسياليستى فورا و به کامل ترين شکل در دستور قرار خواهند گرفت. جمهورى سوسياليستى نه تنها تحقق موازين فوق را بعنوان بخشى از ابتدايى ترين اقدامات رفاهى مردم تضمين ميکند، بلکه با به اجرا گذاشتن کليت برنامه سوسياليستى خويش شرايط آزادى و برابرى و رفاه واقعى و کامل همه مردم را فراهم خواهد کرد.

دفتر سياسى حزب کمونيست کارگرى ايران
٢٥ ژانويه ٢٠٠٥ – ٦ بهمن ١٣٨٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *