پلنوم بیست و سوم کمیته مرکزی حزب برگزار شد

در روزهای ٧ و ٨ ژوئیه پلنوم ٢٣ کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری با شرکت اکثریت اعضای کمیته مرکزی، مشاورین کمیته مرکزی و همچنین تعدادی از کادرهای حزب برگزار شد. دستور این پلنوم عبارت بود از گزارش عرصه های مختلف فعالیت حزب، اوضاع سیاسی ایران و نقش و وظایف حزب در مقطع کنونی، وضعیت مالی حزب و انتخابات.

گزارش کتبی عرصه های مختلف فعالیت در اختیار پلنوم قرار گرفته بود و حمید تقوائی دبیر کمیته مرکزی و آذر ماجدی رئیس دفتر سیاسی حزب در سخنرانی خود اوضاع سیاسی در ایران، موقعیت ویژه حزب، گسترش نفوذ سیاسی و تشکیلاتی و گسترش بی سابقه تماس با حزب و تلویزیون انترناسیونال را مورد بحث قرار دادند. سپس بحث جامعی از جانب اعضای شرکت کننده در پلنوم حول این گزارشات و موقعیت حزب صورت گرفت.

اوضاع سیاسی ایران مبحث دیگر پلنوم بود که توسط حمید تقوائی معرفی شد. حمید تقوائی ضمن بحثی مشروح درمورد تحولات سیاسی اخیر در ایران، جنبش کارگری و موقعیت کنونی جنبش سرنگونی، نقش تعیین کننده حزب، تاثیرگذاری حزب بر جامعه و همچنین کمبود در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار داد و سپس حاضرین نسبت به جوانب مختلف مساله و مبرم ترین وظایف حزب در این مقطع به بحث و تبادل نظر پرداختند. از جمله موانع مهم در مقابل حزب، کمبود منابع مالی است که بسیاری از فعالیت های حزب را با کندی مواجه کرده است. اصغر کریمی ضمن اشاره به وضعیت بد مالی به راههای مختلف بهبود وضعیت مالی و ضرورت صرف نیروی بیشتر در زمینه جلب کمک مالی از مردم پرداخت و سخنرانان دیگر نیز بر ضرورت سازماندهی سریع این عرصه تاکید کردند. پلنوم فرصت پرداختن به قرارها و قطعنامه های ارائه شده را نیافت که به دفتر سیاسی حزب ارجاع گردید.

انتخابات برای دبیری کمیته مرکزی و اعضای دفتر سیاسی از دیگر دستورات پلنوم بود. پلنوم حمید تقوائی را به اتفاق آرا به دبیری کمیته مرکزی و ١٧ نفر را به شرح زیر به عنوان دفتر سیاسی حزب انتخاب کرد:

محمد آسنگران، محسن ابراهیمی، مینا احدی، فاتح بهرامی، علی جوادی، سیاوش دانشور، شهلا دانشفر، نسرین رمضانعلی، عصام شکری، مصطفی صابر، حسن صالحی، اصغر کریمی، خلیل کیوان، آذر ماجدی، سیاوش مدرسی، مریم نمازی و کاظم نیکخواه.
پس از دو روز مباحث ارزنده در زمینه های مختلف، پلنوم با سرود انترناسیونال به کار خود پایان داد.

در اولین نشست دفتر سیاسی که بلافاصله بدنبال پلنوم برگزار شد آذر ماجدی به اتفاق آرا به عنوان رئیس دفتر سیاسی حزب انتخاب شد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ ژوئیه ٢٠٠٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *