اعتراضات بخشی از کارگران نیشکر هفت تپه و اخباری از دیگر مراکز کارگری

اعتصاب بخشی از کارگران نیشکر هفت تپه

امروز سه شنبه ۱۸ دی ماه، بخشی از کارگران نیشکر هفت تپه در کارخانه تولید شکر با دست کشیدن از کار به نپرداختن دوماه حقوق خود اعتراض کردند. کارگران اعلام کرده اند که اگر تا روز شنبه ٢٢ دیماه طلبهایشان پرداخت نشود، مجددا دست به اعتصاب و تجمع خواهند زد. با وعده پرداخت طلبهای کارگران اعتصاب پایان یافت.

تجمع اعتراضی کارگران شرکتهای پتروپی، پتروسازان و عمران رهگذران

روز ١٨ دی کارگران ”شرکتهای پترو پی، پتروسازان و عمران رهگذران” در اعتراض بە پرداخت نکردن ٤ ماە دستمزد دست از کار کشیده و با شعار ساپیا خیانت کرده، مجلس حمایت کرده در مقابل کارخانه راهپیمایی کردند.

تجمع کارگران فضای سبز شهرداری دزفول

روز ١٨ دی کارگران فضای سبز شهرداری دزفول در اعتراض به پرداخت نکردن حقوق معوقه چند ماهه و با خواست رسمی شدن قراردادهای استخدامی شان در میدان رودبند شهر تجمع کردند.

تجمع اعتراضی کارگران خطوط فنی راه‌آهن درود

روز ١٧ دی  شماری از کارگران تعمیرات خطوط راه‌آهن دورود در اعتراض به تعویق پرداخت ستمزدشان دست از کار کشیدند و در مقابل ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند. شرکت پیمانکاری در نواحی ریلی کشور چندین هزار کارگر دارد که  با معضل تعویق پرداخت دستمزدها روبرویند و هرچند وقت یک‌بار با برپایی اعتصاب و تجمع موفق به نقد کردن بخشی از دستمزدهای به سرقت رفته شان میشوند.

 طوماری با ٣٥٠٠٠ امضاء، بیمه کارآمد درمان رایگان است

در پی بخشنامه جدید وزارت آموزش و پرورش در مورد بیمه تکمیلی آتیه سازان، کارزاری گسترده از سوی معلمان تحت عنوان چالش “نه به بیمه تکمیلی ناکارآمد” برپا شده است. تا کنون حدود ٣٥ هزار نفر به این کمپین پیوسته اند و بیش از ده تشکل معلمین به این چالش اعتراضی پیوستنه اند. به راه افتادن این کارزار قدم مهمی در جهت جلو آوردن خواست درمان رایگان از سوی معلمان و بازنشستگان است. یک خواست مهم بازنشستگان در تجمع روز ١٢ دیماه خواست درمان رایگان بود که در بنرهای اعتراضی آنان و در بیانیه هایشان انعکاس برجسته ای داشت. در همین راستا معلمان بسیاری با تهیه کلیپ هایی از خواست درمان و بیمه رایگان برای همه سخن گفتند. بدین ترتیب در کنار خواست تحصیل رایگان، با کارزاری چنین گسترده امرو خواست درمان رایگان در ردیف خواستهای مبرم کل جامعه قرار گرفته و جلو آمده است.

خطر بیکاری بیش از ۳ تا ۴ هزار نفر از پرسنل مراکز اسقاط خودرو

بنا بر خبرها بیش از  ۳ تا ۴ هزار نفر از پرسنل مراکز اسقاط خودرو در آستانه بیکاری قرار دارند.  مجید کیان‌پور” عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر هشدار میدهد که با در نظر گرفتن خانواده های این کارگران معیشت و زندگی حدود پانزده هزار نفر به خطر خواهد افتاد. این درحالیست که آرش محبی‌نژاد یک مقام مسئول در صنعت قطعه‌سازی از بیکار سازی ۲۸۰ هزار نفر کارگر در این صنعت از ابتدای سال تاکنون خبر میدهد. چنین ابعاد فاجعه باری از بیکارسازیها زمزمه های اعتراضات گسترده ای را به پا کرده است. اقتصاد ورشکسته حکومت اسلامی مراکز کارگری بسیاری را به مرز تعطیلی و از کار افتادن تولید کشانده و در این میان دستمزد و زندگی کارگران به یغما میرود. اعتراض علیه بیکارسازیها و علیه این بساط چپاول دزدی امروز یک محور مهم اعتراضات کارگری است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ دیماه ۱۳۹۷، ٨ ژانویه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *