پنجمین روز تجمع خانواده های کارگران فولاد اهواز برای آزادی کارگران بازداشتی

امروز نهم دیماه خانواده های کارگران بازداشتی گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به ادامه بازداشتها مقابل استانداری تجمع کردند. در این تجمع در حالیکه عده ای با بنرهایی که رویش نوشته شده بود”جای کارگر زندان نیست”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، صدای اعتراضشان را بلند کردند، یکی از زنان شرکت کننده شعار الله اکبر سر داد و جمعی هم او را همراهی کردند. سردادن شعار الله اکبر، در مکانی چون گروه ملی فولاد اهواز، که در آن کارگران با شعارهایشان و با سخنرانی هایشان، کل بساط توحش سرمایه داری دزد سالار حاکم را به چالش کشیدند، هشدار دهنده و یک عقب گرد است. شعار الله اکبر شعار کارگران نیست. بلکه شعار حکومت اسلامی سرمایه داران است که خون کارگران را در شیشه کرده است. این شعار تنها حکومت اسلامی را تقویت میکند و سمبل تفرقه افکنی در صفوف اعتراض کارگران و صف همبستگی شورانگیز مردم با مبارزات این کارگران است. نباید اجازه دهیم که با چنین شعارهایی مبارزات کارگران رنگ مذهبی و حکومتی بگیرد و صفوف همبستگی مردم با این مبارزات تضعیف شود.

هم اکنون هفت کارگر گروه ملی به اسامی بهزاد علیخانی؛ مصطفی عبیات؛ کریم سیاحی؛ کاظم حیدری؛ میثم علی قنواتی؛ طارق خلفی و غریب حویزاوی در بازداشت بسر میبرند. حکومت اسلامی در بیست و ششم آذر ماه  در سی و هشتمین روز اعتراضات قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد اهواز در یورشی شبانه تعداد ٤٢ نفر از آنان را بازداشت کرد و در این مدت زیر فشار اعتراضات کارگران، خانواده های بازداشت شدگان و همبستگی های وسیع اجتماعی و بین المللی تعدادی آزاد شده اند. اما هنوز هفت نفر از کارگران در بازداشت بسر میبرند. کارگران گروه ملی فولاد اهواز خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط هفت کارگر بازداشتی هستند.

کارگران فولاد اهواز امروز طی اطلاعیه ای اعتراض خود را به ادامه بازداشتها و سردواندن آنها با وعده و وعید اعلام کردند. این کارگران در اطلاعیه خود با اشاره به اینکه چگونه چپاولگران مافیایی با استفاده از همه توان و ابزار تلاش کردند اعتراضات کارگران را عقب بزنند، بطور مشخص کسری غفوری مدیر عامل شرکت و حسینی پویا دادستان اهواز را به عنوان کسانیکه مستقیما در سرکوب کارگران و بازداشتها دخیل هستند، نام برده و موکدا هشدار دادند که بیش از این صبر نخواهند کرد و اگر به سرعت نسبت به آزادی کارگران بازداشتی اقدامی نشود، وارد عمل خواهند شد.

علاوه بر خواست آزادی هفت کارگر بازداشتی، بساط چپاول و دزدی در این کارخانه که تولید بخش های مختلف آن را به تعطیلی کشانده و کار و زندگی چهار هزار کارگر را به خطر انداخته است، یک موضوع مهم اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز است. در همین راستا این کارگران به عدم پرداخت بموقع دستمزدها و فشار سنگین گرانی بر زندگی و معیشتشان اعتراض دارند. یک نقطه قدرت مبارزات این کارگران اتکاء بر تصمیم گیری های جمعی شان در مجمع عمومی منظم بوده است که هر هفته تشکیلش داده اند. گروه ملی فولاد اهواز همچون نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری و کل جامعه است و تا هم اکنون با پشتیبانی وسیعی در سطح جامعه و در سطح جهان روبرو شده است. تمامی کارگران بازداشتی گروه ملی فولاد اهواز باید فورا آزاد شوند. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران دستگیر شده گروه ملی باید بسته شود.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٩ دی ۱۳٩۷، ٣٠ دسامبر ۲۰۱۸

 

لیستی از حمایت ها  از کارگران گروه ملی فولاد اهواز:

 

-اعلام همبستگی مهدی یراحی (خواننده موسیقی پاپ ایرانی و عربی)، با پوشیدن لباس کار کارگران گروه ملی و رفتن  بر روی صحنه در ششم دیماه

-حمایت نشست روز هشتم دیماه اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد از کارگران زندانی “فولاد ملی اهواز، سندیکای نیشکرهفت تپه و معلمان زندانی اعلام داشتند.

-اعلام همبستگی معلمان شاغل و بازنشسته در تجمع روز ششم دیماه در اصفهان

– حمایت بازنشستگان در تجمع اعتراضی سه هزار نفره خود در  روز ٢٧ آذر در تهران

-حمایت بازنشستگان در تجمعات کرمانشاه، اصفهان، ابهر،  گیلان با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد ٢٨ و ٢٩ آذر

– پیام حمایتی اتحادیه هماهنگ کننده رانندگان سراسر کشورمشتمل از ٢٦ انجمن و سندیکا،

– پیام همبستگی کارگران نیشکر هفت تپه،

– گروه نفتگران متحد خوزستان

– رانندگان کامیون غرب کشور

– دانشجویان دانشگاههای خوزستان،

– گروههایی از رانندگان و کامیونداران خوزستان، کرمان، مشهد، قم، گیلان، استان یزد با کلیپهایی حمایت خودرا از کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند

– ادمین ها و اعضای گروه فرهنگیان و معلمین خوزستان،

– گروه تلگرامی “حمایت از معلمین دربند”،

-ابرگروه دانشجویان ایران

– رانندگان کامیون  کرمان،

– سندیکای شرکت واحد، اتحادیه آزاد کارگران ایران،  انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری،  گروه اتحاد بازنشستگان،

– پیام حمایت تعدادی از دانشجویان،

– تجمع اعتراضی حمایتی  کارگران آرین فولاد (٢٧ آذر)

– بیانیه حمایتی تعدادی از دانشجویان کرمان

– جمعی از کارگران در شهر رشت با ارسال پیام حمایتی در مدیای اجتماعی

– اعلام حمایت رانندگان استان اردبیل از کارگران فولاد اهواز

– کنگره اتحادیه های کارگری انگلستان ( TUC )

– نامه حمایتی والتر سانچز، دبیرکل کنفدراسیون جهانی سندیکایی اینداستریال، (در بر گیرنده ٥٠ میلیون عضو در صنایع معدن، انرژی و تولید در بیش از 140 کشور)

– کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now)– کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی- کمپین آزادی کارگران فولاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *