اعتراضات کارگران بخاطر تعویق پرداخت دستمزدها

کارگران شهرداری نیشابور در اعتراض به پیمانی شدن قرار دادهای کار

صبح روز نهم دیماه جمعی از کارگران خدماتی منطقه دو شهرداری نیشابور در اعتراض به پیمانی شدن قراردادهایشان برای چندمین  روز دست به اعتراض زدند و مقابل ساختمان اداره کار شهر تجمع کردند. بنا بر گزارشات شهرداری نیشابور قرار است که قرارداد کار ۳۰۰ نفراز کارگران قرارداد مستقیم را به پیمانی تبدیل کند.  این کارگران در روز گذشته در مقابل فرمانداری تجمع داشتند و در ساعت چهارو نیم همان روز اعلام شد که اعضای شورای تامین فرمانداری جلسه ای برای مشخص شدن موضوع ترتیب میدهد اما عملا خبری از آنها نشد.

تجمع کارگران شهرداری لوشان در اعتراض به ۶ ماه معوقات مزدی

صبح روز نهم دیماه ٨٠ کارگر شهرداری شهر لوشان، در اعتراض به تعویق پرداخت ٦ ماه دستمزد و حق بیمه شان دست از کار کشیده و در محدوده داخلی ساختمان شهرداری تجمع کردند.

به گفته کارگران تعدادی از کارگران با سابقه شهرداری لوشان به دلیل پرداخت نشدن سهم بیمه مشاغل سخت و زیان آور از ماهها پیش منتظر صدور احکام بازنشستگی خود هستند.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه قند رستم

روز هشتم دی ماه کارگران کارخانه قند رستم فارس با پهن کردن سفره خالی برای چندمین بار مقابل فرمانداری تجمع کردند. این کارخانه در سال ٨٢ تعطیل شده و کارگران آن اخراج شده اند و ٥٠ ماه طلب مزدی آنها پرداخت نشده است. به عبارت روشنتر دستمزد این کارگران بالاکشیده شده و کسی پاسخگوی آنان نیست. در این تجمع کارگران پلاکاردی در دست داشتند که بر رویش نوشته شده بود ” پنجاه ماه مطالبه حقوقی داریم!! چطور زندگی کنیم؟!”

 تجمع اعتراضی کارگران لایروب کار کوت عبدالله

روز نهم دیماه کارگران لایروب کار کوت عبدالله در اعتراض به دیرکرد پرداخت چهارده ماه مزد و حق بیمه خود دست به تجمع زدند. در این حرکت اعتراضی کارگران بنری در دست داشتند که بر رویش نوشته شده بود “ما  کارگران ۱۴ ماه حقوق و بیمه معوقه داریم، مسئول کیست ؟ تکالیف چیست ؟”

نپرداختن دستمزدها یک زورگویی و یک دزدی آشکار از سفره فقیرانه کارگران توسط مفتخوران سرمایه دار است و در سراسر کشور مورد خشم و اعتراض کارگران قرار دارد. روشن است که هرچه این اعتراضات بیشتر به هم پیوند یابد و متحدانه تر پیش رود امکان عقب راندن مفتخوران برای کارگران بیشتر خواهد بود.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

٩ دی ۱۳٩۷، ٣٠ دسامبر ۲۰۱۸

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *