چهار خبر از اعتراضات کارگری

تجمع گروهی از بازنشستگان در مقابل دفتر روحانی

از ساعت ده صبح روز یازده آذر ١٥٠ نفر از معلمان بازنشسته از شهرهای مختلف برای پیگیری خواستهایشان در مقابل وزارت کار و دفتر روحانی در تهران تجمع کردند. تجمع کنندگان با شعار مسئولین مملکت خود در رفاه و نعمت ما را کنند نصیحت، اعتراضشان را به فقر و گرانی و پایین آمدن قدرت خرید مردم و تبعیض فاحش طبقاتی اعلام کردند. در این روز حضور نیروهای سرکوبگر حکومت بسیار چشمگیر بود. اما بازنشستگان به تجمع خود ادامه دادند. از جمله شعارهای دیگر بازنشستگان در این حرکت اعتراضی عبارتند از: “معیشت، سلامت، حق مسلم ماست”، ” تورم، گرانی پاسخ بده روحانی”، “این همه نابرابری هرگز ندیده ملتی”، “اگر که ما نبودیم، تو اون بالا نبودی”، “روحانی پائین بیا،  روحانی پائین بیا”، “معلم بیدار است از تبعیض بیزار است”، ” حقوق ما ریالیه هزینه ها دلاریه”، “حقوق ناچیز ما پول آب و برق نمی شه”. حدود ساعت یازده بود که قطعنامه توسط خرسندی یکی از معلمان بازنشسته خوانده شد و همه شرکت کنندگان آنرا امضا کردند.

معلمان فریاد میزند اگر پاسخ نگیریم، باز هم بر میگردیم. هنوز ساعتی نگذشته بود که یک ماشین سمند از سوی سرکوبگران حکومت با سرعت  به خیابان پیچید ویک معلم به نام خانم یهزاد پور را زیر گرفت. تجمع کنندگان سراسیمه شدند و با خشم ماشین را متوقف کردند.

بازنشستگان با خواستهایشان اعتراض کل جامعه را دارند بیان میکنند. بازنشستگان در مبارزاتشان بر خواستهایی چون افزایش حقوق ها به بالای خط فقر ٦ میلیونی، درمان رایگان و رفع تبعیض ها تاکید کرده اند.

اعتصاب کارگران کارخانه صنایع مفتولی تاکستان

صبح روز ۱۲ آذر کارگران کارخانه صنایع مفتولی تاکستان برای سومین روز پیاپی با تجمع در محل کار اعتراض خود را به عدم پرداخت ٦ ماه دستمزد اعلام داشتند.

اعتراضات کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز

روز ١٢ آذر کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق برای دومین روز متوالی دست به تجمع زدند.

 

کارکنان بیمارستان امام خمینی برای بار سی ام

روز ١٢ آذر بالغ بر ۳۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج در اعتراض به بلاتکلیفی بیمارستان و پرداخت نشدن یک‌سال دستمزد پرسنل، در مقابل بیمارستان تجمع کردند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ آذر ۱۳٩۷، ٣ دسامبر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *