کاظم نیکخواه: زنده باد انقلاب انسانی برای جامعه ای انسانی!

جنبش و خیزشی عظیم در ایران به جریان افتاده و سرتاسر جامعه ایران را دارد شخم میزند و به پیش میرود. جامعه دارد با چنگ و دندان برای دست یابی به زندگی ای انسانی و آزاد مبارزه میکند. این جنبش مردمی است که از سیطره یک باند تبهکار و مرتجع و چپاولگر بر جامعه خسته شده اند و مصممند که خودرا آزاد کنند. مردم میخواهند مثل انسان زندگی کنند و حق دارند. میخواهند آزاد باشند، اختیار داشته باشند، فقیه و امام و شاه و خلیفه و اقا بالا سر نداشته باشند، فقیر و محروم نباشند، در ناامنی و ترس و زندگی نکنند. اینها ابتدایی ترین پیش شرط های زندگی انسانی در این قرن است و میتوان آنرا عملی کرد.

جمهوری اسلامی یک حکومت کاملا تحمیلی به مردم ایران است. یک حکومت اشغالگر که روی منابع و ثروتهای جامعه با زور اسلحه چنگ انداخته وبا نهایت حرص و ولع در حال چپاول و دزدی و بالا کشیدن همه چیز است. اینها جز دزدی از ثروتهای اجتماعی امری ندارند. اسلام و ارتجاع و عقب ماندگی نیز ابزاری برای این دزدیهاست.

مردم ایران وسیعا بپا خاسته اند. طی همین یک سال گذشته شاهد اعتراضات هر روزه کارگرانی بوده ایم که دستمزد توافق شده زیر خط فقرشان بالا کشیده شده است. بازنشستگانی که حقوق بازنشستگی شان را بالا کشیده اند. مالباختگانی که آقا زاده های مفتخور حکومتی یک ذره پس انداز چندرغاز آنها را با تقلب و دروغ به جیب زده اند و الان کسی جوابگو نیست.

در این جامعه فقر دارد کشتار میکند. گرسنگی و بیکاری و گرانی بیداد میکند. کار کودکان، تن فروشی، گرسنگی و محرومیت از همه چیز. اما خواست امروز مردم بپاخاسته ایران دیگر فقط خلاص شدن از فقر نیست. مردم منزلت و آزادی و رفاه میخواهند. میخواهند با استانداردهای قرن بیست و یکم زندگی کنند. زن و مرد و پیر وجوان خودرا در این جنبش سهیم و دخیل میدانند.

جمهوری اسلامی یک ذره حقانیت و مشروعیت انسانی برای حکومت کردن بر جامعه ندارد. هیچ دلیل و منطقی ندارد که یک باند کثیف، ضد ارزش، ضد انسانی مرتجع و نا لایق از هر نظر در راس جامعه باشند. جامعه باید در دست مردم باشد. باید به شیوه های انسانی و مدرن اداره شود. باید بر اساس آخرین دستاوردهای اجتماعی و سیاسی بشری اداره شود. آزادی باید بدون قید و شرط و اما و اگر قانون جامعه باشد، آزادی بدون قید و شرط بیان، ازادی تشکل ازادی عقیده و آزادی تفکر. اختیار جامعه باید فقط و فقط در دست خود مردم باشد. هیچ اقلیت خود گمارده ای حق تصمیم گیری در زندگی مردم را ندارد. جامعه یعنی مردم. دوره برده داری و خلیفه و “ولی فقیه” و ملوک قرنهاست سپری شده است.

جامعه ایران با آگاهی بلند شده. حقوق خودش را عمیقا میشناسد و این حقوق را با قدرت انقلاب خویش تحمیل خواهد کرد. مردمی که آگاه باشند مستوجب رهایی هستند و قطعا رها و آزاد خواهند شد. عقب ماندگان و فسلیلهای تاریخ که میخواهند بردگی را به قرن بیست و یکم بازگردانند محکوم به شکستند. زنده باد انقلاب انسانی برای جامعه ای انسانی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *